اکران فیلم «خانم یایا» عبدالرضا کاهانی قطعی شد

3 September 2018 - 13:45

در حالی که عبدالرضا کاهانی بعد از توقیف فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» به شدت از وضعیت سانسور در سینما انتقاد کرده، امروز سخنگوی شورای صنفی نمایش و کارگروه اکران اعلام کرد فیلم «خانم یایا» ساخته کاهانی قرارداد اکران خود را ثبت کرده و پاییز اکران می‌شود. این فیلم با بازی رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و امین حیایی در تایلند ساخته شده و پیش از این نامش «ما شما را دوست داریم، خانم یایا» اعلام شده بود.

کاهانی اوایل مرداد با انتشار پوستر انگلیسی این فیلم در توییتر خود نوشته بود:

«گمان نکنید از کسی انتظار دارم، هرگز! فقط گاهی دوست دارم با صدای بلند حال سانسورچی‌ها را بگیرم تا نفسی تازه کرده باشم برای فیلم بعدی و البته این‌بار بدون نظارت آن‌ها. سانسورچی‌ها یکی از منابع درآمدشان -که سانسور فیلم‌های من است- را از دست داده‌اند.»

به نظر می‌رسد بعد از سی و چند روز نه تنها این فیلم مجوز نمایش گرفته، بلکه توانسته قرارداد اکران ببندد و امروز هم قرارداد در شورای صنفی نمایش ثبت شده است. کاهانی دیروز هم در توییتر خود نوشت رئیس وقت سازمان سینمایی (حجت الله ایوبی) به او پیشنهاد داده بود فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را کنار بگذارد و با بودجه بنیاد سینمایی فارابی فیلم دیگری بسازد.

قرارداد اکران فیلم هومن سیدی هم ثبت شد

غلامرضا فرجی سخنگوی کارگروه اکران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مصوبات جلسه امروز (دوشنبه ۱۲ شهریور) این کارگروه گفت:

«قرارداد اکران فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان در گروه  سینمایی ماندانا ثبت و از روز چهارشنبه (چهاردهم شهریور) به جای فیلم  «همه چی عادیه» اکران می‌شود. همچنین  قرار داد اکران فیلم «چراغ‌های ناتمام» در گروه سینمایی باغ کتاب بعد از پایان اکران فیلم «دم سرخ‌ها» ثبت و از چهارشنبه اکران می‌شود اما اکران دو فیلم «همه چی عادیه» و «دم سرخ‌ها» در زیر گروه ادامه دارد.»

به گفته فرجی، قرارداد اکران فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی در گروه آزادی بعد از پایان اکران فیلم «پشت دیوار سکوت» و قرارداد فیلم «لازانیا» در گروه ماندانا بعد از پایان اکران فیلم «یک کیلو و بیست یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان ثبت شد.

همچنین قرارداد اکران فیلم «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر در گروه زندگی بعد از پایان اکران فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» به کارگردانی فرزاد مؤتمن و قرارداد اکران فیلم «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در گروه ایران بعد از پایان اکران فیلم «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت ثبت شد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.