برت رینولدز در سن هشتاد و دو سالگی در گذشت!

8 September 2018 - 11:00

به نقل از The Hollywood Reporter، برت رینولدز «Burt Reynolds» بازیگر سرشناس هالیوود و همچنین برنده جایزه اسکار در سن هشتاد و دو سالگی در گذشت. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

بیشتر فیلم‌هایی که رینولدز در آن‌ها نقش آفرینی کرده است جزو آثار موفق محسوب می‌شوند؛ از جمله Deliverance «بازماندگان» در سال ۱۹۷۲، The Longest Yard «طولانی‌ترین فاصله» در سال ۲۰۰۵ و Smokey and the Bandit «اسموکی و راهزن» در سال ۱۹۷۷. وی برای بازی در فیلم Deliverance به خود افتخار می‌کرد و در یکی از یادداشت‌های خود نوشت:

من توانستم انجامش بدهم، نه فقط برای مردم، بلکه برای خودم!

رینولدز یکی از بزرگ‌ترین ستارگان آثار دهه ۷۰ میلادی به حساب می‌آمد و فیلم‌هایش فروش خوبی درون باکس آفیس به دست می‌آورد و این یکی از دلایل موفقیت وی در دوره خودش بود.

رینولدز برای بازی در فیلم‌های عاشقانه-کمدی و اکشن شهرت داشت؛ از جمله Starting Over «شروع دوباره» در سال ۱۹۷۹، Best Friends «بهترین دوستان» در سال ۱۹۸۲ و The Man Who Loved Women «مردی که زنان را دوست داشت» در سال ۱۹۸۳٫

نقش هان سولو «Han Solo» در فیلم Star Wars «جنگ ستارگان»، جان مک‌کلاین «John McClane» در فیلم Die Hard «جان سخت»، رندال مک‌مورفی «Randle McMurphy» در فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest «دیوانه از قفس پرید» و  garrett breedlove در فیلم Terms of Endearment «شرایط مهرورزی» از جمله فیلم‌هایی بود که رینولدز نقش‌آفرینی در آن‌ها را نپذیرفت. به گفته خودش بازی نکردن در فیلم Terms of Endearment یکی از بدترین اشتباهاتش بود.

B.L. Stryker «بی.ال استرایکر»، Gunsmoke «دود اسلحه»، Hawk «شاهین» و Evening Shade «سایه شب» از جمله سریال‌های تلوزیونی رینولدز بود و همچنین برای نقش آفرینی در سریال Evening Shade برنده جایزه امی بهترین بازیگر در سال ۱۹۹۱ شد.

رینولدز در طی دوران حرفه‌ای خود در معرض آسیب‌های فراوانی قرار داشت و در یکی از یادداشت‌های خود اینگونه توضیح داده بود:

من همیشه می‌خواستم که همه چیز را تجربه کنم و نوسانات «چالش‌ها» را کم کنم. خب، تا به امروز خیلی خوب پیش رفت. من می‌دانم که پیر هستم، اما احساس جوانی می‌کنم و هیچکس نمی‌تواند این احساس را از من بگیرد و هیچکس نمی‌تواند مثل من کارهای بامزه انجام دهد.

او امروز «ششم سپتامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۱۶ شهریور ۱۳۹۷» در مرکز درمانی ژوپیتر «Jupiter» درون فلوریدا در گذشت.

منبع: Comigsoon

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.