یک گروه‌ جدید به جوایز اسکار اضافه شد!

10 September 2018 - 11:04

آکادمی علوم و هنرهای تصویری دیروز اعلام کرد که پس از انتقادهای گسترده‌ای که صورت گرفت، آنها دسته بندی جدیدی برای فیلم‌ها به نام «جایزه‌ی مردمی» را ایجاد خواهند کرد. این گروه بندی جدید جوایز اسکار در ۹۱امین مراسم اهدای جوایز حضور نخواهد داشت. آکادمی گفت ما این بخش جدید را به رسمیت می‌شماریم اما با توجه به اینکه نه ماه تا برگزاری مراسم اسکار مانده است، ما نیاز داریم تا در این خصوص بیشتر مذاکره کنیم و از طرفی چالش‌هایی برای فیلم‌هایی که پیش‌تر اکران شده‌اند به وجود خواهد آمد. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

داون هادسون (Dawn Hudson) رئیس آکادمی گفت:

واکنش‌های بسیار گسترده‌ای نسبت به معرفی جایزه‌ی جدید به وجود آمده است و ما نیاز داریم تا با اعضایمان بیشتر بحث کنیم. ما پس از این همه سال در مراسم اسکار تغییر به وجود آورده‌ایم و در عین حال در تکامل هستیم. با این وجود به میراث ۹۰ ساله‌مان احترام می‌گذاریم. گروه‌های انتخابی هر ساله تغییر خواهند کرد و آکادمی با تهیه کنندگان برنامه برای انتخاب گروه‌ها همکاری خواهد کرد.

تغییرات نود و یکمین مراسم اسکار در سال ۲۰۱۹ شامل بازنگری تشکیلات و کوتاه کردن مدت اجرای برنامه‌ی زنده به ۳ ساعت است. برای اهدا کردن همه‌ی ۲۴ گروه جوایز، ۶ تا ۸ گروه بصورت زنده در سالن Dolby Theatre اجرا می‌شود. لحظات نمایش برندگان بعدا ادیت شده و از طریق رسانه‌ها پخش خواهد شد.

هیئت مدیره همچنین تاریخ نود و دومین مراسم اسکار را نیز یکشنبه نهم فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن ۹۸) قرار دادند که اخیرا ۲۳ام فوریه اعلام شده بود. این تغییر تاریخ بر شایستگی و فرآیند مراسم تاثیری نخواهد داشت.

تاریخ‌های کلیدی جوایز اسکار ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

شنبه شانزدهم نوامبر ۲۰۱۹ – جوایز مدیران

پنج شنبه دوم ژانویه ۲۰۲۰ – آغاز رای گیری نامزدها

سه شنبه هفتم ژانویه ۲۰۲۰ – پایان رای گیری نامزدها

دوشنبه سیزدهم ژانویه ۲۰۲۰ – معرفی نامزدهای جایزه‌ی اسکار

دوشنه بیست و هفتم ژانویه‌ ۲۰۲۰ – مراسم ناهار نامزدان اسکار

پنج شنبه سی‌ام ژانویه ۲۰۲۰ – آغاز رای گیری فینالیست‌ها

پنج شنبه چهارم فوریه ۲۰۲ – پایان رای گیری فینالیست‌ها

یکشنبه نهم فوریه ۲۰۲۰ – نود و دومین مراسم اهدای جوایز اسکار

شایان ذکر است که از سال ۲۰۲۰، اهدای جوایز بخش‌های علمی و فنی به ماه ژوئن منتقل خواهد شد. نود و یکمین مراسم اسکار در روز یکشنبه ۲۴ام فوریه ۲۰۱۹ (۵ اسفند ۹۷) در سالن Dolby Theatre در مرکز هالیوود اجرا شده و از شبکه‌ی ABC به طور مستقیم پخش می‌شود. مراسم اسکار همچنین بصورت زنده در بیش‌از ۲۲۵ منظقه از دنیا پخش خواهد شد.

منبع: Comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.