۱۲ نکته که در مورد Civil War نمی‌دانستید

8 September 2016 - 10:00

اکثریت عمده عاشقان فیلم هیچوقت نمی‌توانند با فیلم‌ساز محبوبشان بر روی یک مبل راحتی بنشینند و بحثی دوستانه با آنها در مورد جزئیات سکانس به سکانس فیلم‌هایشان داشته‌باشند، به همین جهت است که فایل‌های صوتی گزارش مانند به همراه نسخه فیزیکی فیلم منشتر می‌شوند. در بسیاری از موارد، این گزارشات صوتی ثابت می‌کنند که گنجینه‌ای از نکات ریز و حساس فیلم هستند که خودتان برای فهمیدنشان باید بسیار زحمت بکشید. به خاطر همین موضوع است ما با شنیدن خبر انتشار این فایل صوتی به همراه نسخه فیزیکی فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» بسیار خوشحال شدیم. چرا که حال می‌توانیم این نکات ریز را با شما در میان بگذاریم. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

درکل، این گزارش صوتی مجموعا دو و نیم ساعت است که در آن کارگردانان فیلم جو آنتونی روسو به همراه فیلم‌نامه نویس کار، کریستوفر مارکوس در مورد تجربیات خود در ساخت این بلاک باستر صحبت می‌کنند که بسیار جالب است. ما نکات بسیاری در مورد این فیلم یاد گرفتیم و حال می‌خواهیم آنها را با شما در میان بگذاریم.

شخصیت هلموت زیمو در اصل دنبال مک‌گافین دیگری بوده است

۱

وقتی اولین بار هلموت زیمو را در فیلم Captain America: Civil War دیدیم، او در جستجوی کتابی قرمز رنگ با علامت ستاره رویش بود، که در اصل دارای کلماتی بود که می‌توانست باکی را تبدیل به سرباز زمستان کند. این مک‌گافین (وسیله یا پروسه‌ای که منجر به تغییر شخصیت یا ساختار می‌شود می‌شود) در اصل بسیار ساده است که در نسخه اولیه فیلم‌نامه، این پروسه به مراتب پیچیده بوده‌است. همانطور که کریستوفر مارکوس و استفان مک فیلی در فایل صوتی توضیح دادند، در نسخه اولیه، زیمو قرار بود به دنبال دستگاهی به نام The Mind Crown یا همان تاج ذهنی باشد که در حقیقت همان دستگاهی است که ما آن را روی سر باکی در فیلم Captain America: The Winter Soldier «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و اوایل همین فیلم دیدیم. این ایده برای راحت‌تر شدن درک داستان جایگزین شد.

Quicksilver در Captain America: Civil War حضور دارد

۲

طرفداران دنیای سینماتیک مارول نسخه پیوسته به نمایش درآمده از شخصیت Quicksilver را در فیلم The Avengers: Age of Ultron «انتقام جویان: عصر اولتران»  به یاد دارند که در نهایت کشته می‌شود. با این وجود، فیلم‌سازان Captain America: Civil War راهی را برای دخیل کردن او در فیلمشان پیدا کردند. همانطور که کارگردانان و نویسندگان در فایل صوتی اشاره کردند، اگر به طراحی‌های موجود در اتاق Scarlet Witch در مکان استقرار انتقام جویان توجه کنیم، عکس‌هایی از یک پسر بچه جوان را می‌بینیم که نامش پیترو مکسیموف است.

معرفی شخصیت زیمو در نسخه‌های اولیه فیلم‌نامه متفاوت بود

۳

در فیلم‌نامه اوریجینال Captain America: Civil War، قرار بود که معرفی شخصیت زیمو در سکانسی باشد که او افراد بسیاری را از پا در می‌آورد. بعد از اینکه تصمیم بر این شد که همان کتاب قرمر برای روش مک‌گافین به کار گرفته‌شود، در فیلم نامه ذکر شده بود که کتاب در ساختمانی در حراج بازار سیاه قرار دارد. زیمو به جای اینکه به راحتی آن را با پول بخرد، تصمیم گرفت که با گاز کل افراد موجود در اتاق را بکشد و کتاب را بدزدد.

نه، ویژن به خرید نمی‌رود

۴

برای پایان دادن به هر نوع بحث احتمالی بین طرفداران، یکی از موضوعاتی که کارگردانان و نویسندگان فیلم در مورد آن صحبت کردند این بود که آیا شخصیت ویژن برای خرید لباس‌هایش به خرید می‌رود یا به سادگی آنها را به وجود می‌آورد. هیچ مخالفتی بین آنها وجود نداشت و همه آنها تاکید داشتند که او خود لباس‌هایش را به وجود می‌آورد. البته آنها به این موضوع مهر تایید می‌زنند که این اندروید، در واقع همیشه لخت است و صرفا ظاهر پوست خود را تغییر می‌دهد.

چرا بیوه سیاه عملا کاراکتر سختی برای نوشتن داستان است

۵

استفن مک فیلی و کریستفر مارکوس در مورد این قضیه که کدام کاراکتر سخت‌ترین برای نوشتن داستان پیرامون اوست بسیار رک بودند و به وضوح انگشت خود را به سمت بیوه سیاه نشانه رفتند. آنها با اشاره به این موضوع که نوشتن متن‌های شوخی و تند کمی سخت است، این موضوع را در مورد شخصیت بیوه سیاه به مراتب سخت‌تر دانستند، چون او قهرمانی است که تمایلش به انجام ماموریت جدی‌تر است. منظور این نیست که او نمی‌تواند شوخ باشد، صرفا اینکه استفاده از شوخی برای او باید زمانی بسیار مناسب داشته‌باشد. هر موقع که این نویسندگان در مسئله‌ای پیرامون شخصیت بیوه سیاه به مشکل بر می‌خوردند، اولین کسی که به کمکشان می‌آمد اسکارلت جوهانسون بود، چرا که او بهتر از هر کسی شخصیت بیوه سیاه را می‌شناسد.

فیلم هیچوقت اشاره نمی‌کند که شارون کارتر چه نسبتی با پگی کارتر دارد

۶

Captain America: Civil War ماجراجویی افسانه‌ای موسس سازمان شیلد، پگی کارتر را به پایان می‌رساند و در ابتدای فیلم شاهد مراسم تدفین غم‌انگیز او هستیم. دقیقا در همین مراسم است که مامور ۱۳ با بازی امیلی ون‌کمپ (Emily VanCamp) خود را به عنوان شارون کارتر، از بستگان پگی معرفی می‌کند ولی به طور دقیق اشاره نمی‌کند که چه نسبتی با او دارد. در سخرانی خود در مراسم یادبود پگی، شارون از او با عنوان «خاله پگی» یاد می‌کند ولی برادران روسو و دیگر نویسندگان به این موضوع اشاره می‌کنند که در اصل پگی خاله مادر یا پدر اوست و خواهر آنها نیست.

تک تک فریم‌های Black Panther در Captain America: Civil War توسط جلوه‌های ویژه طراحی شده‌است

۷

بخش هنر و طراحی لباس فیلم، عملکرد فوق‌العاده‌ای در طراحی لباس Black Panther در این فیلم داشتند و چادویک بوسمن (Chadwick Boseman) نیز سر صحنه فیلم‌برداری لباسی بسیار مشابه به آن را پوشیده‌بود ولی شاید این موضوع کمی عجیب باشد که بدانید تک تک فریم‌های مربوط به لباس Black Panther در فیلم، توسط جلوه‌های ویژه بازسازی شده‌است. برادران روسو با تعریف و تمجید بسیار از تلاش‌های استودیوی Industrial Light and Magic برای کار بی‌نظیرشان در این فیلم، به این موضوع اشاره کردند که هر دو قضیه عملکرد مناسب لباس و اثراتی که در اثر بافت وایبرنیومیش به وجود می‌آمد این نیاز را به وجود می‌آورد که با دقت بسیار در فیلم به نمایش در بیاید و این بدین معنی است که باید از افکت‌های دیجیتالی استفاده می‌شد

پروسه جدی رابرت داونی جونیور قبل از حضور در سکانس‌هایش

۸

در صحنه صحبت بین تونی استارک و استیو راجرز در مورد خودکار فرانکلین روزولت بود که برادران روسو در مورد پروسه کاری رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) شروع به صحبت کردند. برای هشت هفته فیلم‌برداری او در این فیلم، سازندگان فیلم، هر یکشنبه به منزل او می‌رفتند و ساعت‌ها به او برای ارتباط و حضوری طبیعی در سکانس‌هایش کمک می‌کردند. بدون به خطر انداختن داستان، آنها هر بار صحنه‌ای از فیلم را که داونی در آن حضور دارد به طور دقیق برای تونی استارک بازطراحی کرده و او را به طور کاملا آماده برای فیلم‌بردری به سر صحنه می‌بردند.

مصاحبه‌هایی که برای استخدام Spider-Man انجام شد در واقع به خود فیلم کمک زیادی کرد

۹

این موضوع بر کسی پوشیده نبود که برای فیلم Captain America: Civil War قرار بود بازیگر برای نقش Spider-Man استخدام شود در حالی که فیلم در اواسط تولید خودش قرار داشت؛ ولی چیزی که جالب است این است که پروسه مصاحبه، نتیجتا به خود فیلم کمک‌های زیادی کرد. به کسانی که برای بازی در این نقش خود را برای مصاحبه آماده کرده بودند، نسخه‌ای از گفتگوی بین پیتر پارکر و تونی استارک داده شد و تکرار این صحنه به طور مدارم باعث شد که نویسندگان و کارگردانان فیلم بهترین راه را برای نمایش دادن آن سکانس اتخاذ کنند.

راز استفاده از رفرنس فیلم Empire Strikes Back در Captain America: Civil War

۱۰

در طول فیلم‌برداری سکانس مبارزه در فرودگاه لایبزیک، جو و آنتونی روسو به طور جدی در مورد استفاده از رفرنس فیلم Empire Strikes Back «امپراطوری ضربه می‌زند» صحبت‌های زیادی کردند و حتی به این موضوع اذعان کردند که در ابتدا با استفاده از این ایده مخالف بودند. کل این قضیه از آنجا شروع شد که آنها چگونه می‌توانند همزمان هم مرد عنکبودتی تام هالند (Tom Holland) و هم مرد مورچه ای پل راد (Paul Rudd) را از پروسه فیلم حذف کنند. آنها با نویسندگان در مورد ایده پیچیدن تارها بر روی پاهای پل راد صحبت کردند که مشابه همین صحنه در فیلم Empire Strikes Back نیز برای رباط‌های غول پیکر استفاد شده‌بود. آنها تفکرشان این بود که اشاره مستقیم به این صحنه شاید کمی مسخره باشد، چون به هر حال همه این فیلم را دیده‌اند، ولی نکته اینجاست که تام هالند جزو آن دسته از افراد نبود.

چرا Captain America: Civil War باید در مورد معرفی کشور Wakanda بسیار دقت می‌کرد؟

۱۱

در دنیای کامیک‌های مارول، کمتر جاهایی مانند Wakanda از نظر زیبایی نفس شما را بند می‌آورد و کارگردان رایان کوگلر (Ryan Coogler) قرار است در سال ۲۰۱۸ با اکران اولین فیلم Black Panther شما را در سفری به این کشور ببرد. به خاطر همین موضوع بود که جو و آنتونی روسو باید در صحنه‌ مربوط به انتهای فیلم که بعد از نمایش سازندگان فیلم نشان داده شد، دقت بسیار زیادی را به خرج می‌دادند. همانطور که این کارگردانان در فایل صوتی توضیح دادند، آنها می‌خواستند که صحنه پایانی، معرفی کوتاهی برای کشور Wakanda و فیلم بعدی باشد ولی در عین حال نمی‌خواستند که در کار رایان کوگلر دخالتی داشته باشند. طرفدران مدت زیادی بود که منتظر به نمایش در آمدن این کشور آفریقایی بودند و خوشبختانه این نمایش بسیار مخصوص خواهد بود.

دیالوگ فی‌البداهه فوق‌العاده تام هالند در سکانس انتهایی فیلم در معرفی فیلم جدید Spider-Man

۱۲

در سکانس پایانی فیلم، پیتر پارکر به طور طنزآمیز علت کبودی‌های خود را به خاله می با بازی ماریسا تومی (Marisa Tomei) توضیح می‌دهد به این نحو که فردی به اسم استیو به اون حمله ور شد که اشاره دارد به شخصیت استیو راجرز یا همان کاپیتان آمریکا ولی بعد از این دیالوگ است که او در ادامه می‌گوید که دوستش هم واقعا بزرگ بود که اشاره دارد به مرد مورچه‌ای. این دیالوگ در فیلم‌نامه وجود نداشت و تام هالند در همان لحظه آن را به کار برد که این نوید را به ما می‌دهد که می‌توانیم شاهد شوخی‌های او در نقش Spider-Man در فیلم Spider-Man: Homecoming نیز باشیم.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.