سریال تلویزیونی براساس بازی Alan Wake در راه است

13 September 2018 - 22:00

به گزارش سایت خبری ورایتی به نقل از Contradiction Film and Remedy Entertainment، سریال تلویزیونی Alan Wake را پیتر کالوی (Peter Calloway) در مقام شورانر و نویسنده می‌سازد و سم لیک (Sam Lake) تهیه‌کننده اجرایی آن است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

توماس هارلان (Tomas Harlan) از استودیو Contradiction، اعلام داشته که این سریال را در ماه اکتبر خریداری می‌کند. وی اذعان داشت چند استودیو علاقمند به این سریال هستند.

هارلان به ورایتی گفت: Alan Wake در اصل سریال تلویزیونی بود که تبدیل به بازی شد. آن ایده‌ی سم بود و از The Twilight Zone, Secret Window, Hitchcock, Northern Exposure الهام گرفته بود. ما قصد داریم با سم همکاری نزدیکی داشته باشیم. سم بخش اعظم این سریال است.

بازی Alan Wake سال ۲۰۱۰ برای ایکس‌باکس ۳۶۰ و پی‌سی منتشر شد و درباره نویسنده معروف و خیالی به اسم آلن ویک است که به شهر کوچکی در ایالت واشینگتون، سفر می‌کند و امیدوار است ذهن‌اش برای نوشتن باز شود. او تجربه سوررئالی خواهد داشت که بنظر می‌رسد داستانِ رمان آخرش است.

این بازی ساختار قسمتی داشت که مانند قسمت‌های یک سریال تلویزیونی پایه‌بندی شده بود. این ترکیب بازی و تلویزیون، شکلی از داستان‌سرایی تعاملی را مشخص کرد.

با اینکه این بازی مورد توجه منتقدین قرار گرفت، هیچ‌وقت دنباله‌ای برایش ساخته نشد. Alan Wake’s American Nightmare بیشتر یک اسپین‌آف بود تا اینکه ادامه‌ی داستان بازی اول باشد. Developer Ready روی دنباله این بازی کار کرد اما برخلاف فروش ۴.۵ میلیون نسخه از آن، هیچ‌وقت عرضه نشد.

لیک در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که برنامه‌هایی برای این بازی دارد که فراتر از یک دنباله است:

قطعا چیزی که ما در نظر داریم، طولانی‌تر از بازی اول و یک دنباله است؛ چیز بیشتری در راه است.‌ ما از جهات مختلف، دنیا را بزرگ می‌بینیم. آلن ویک شخصیت مرکزی است اما شخصیت‌های دیگری هم اطرافش هستند، مثل دوستش بری ویلر و همسرش آلیس و افسر سارا بریکر و غیره. ما فکر می‌کنیم این دنیای بزرگی است که می‌توان به شیوه‌های متعددی آنرا توسعه بخشید.

هارلان در مصاحبه این هفته‌اش با ورایتی جزییات مربوط به داستان سریال را آشکار نساخت:

بنظرم مهم است که این شخصیت‌ها را داشته باشیم و آلن ویک را به جایی ببریم که بود. نمی‌توانیم سریال را از جایی شروع کنیم که او در حال دویدن در جنگل است و الوارها را پایین می‌کشد.

هارلان همچنین افزود که این سریال داستانِ رژه رفتن در بازی نیست. او گفت، ویک قلب داستان است و شخصیت‌های مهمی اطراف او هستند.

داستان بازی اورجینال نقطه شروع ما خواهد بود و این دانه در داستان بزرگتری رشد می‌کند.‌ ما این دنیای تاریک و دیوانه را توسعه بخشیده و ابعاد خاصی از آن را جستجو می‌کنیم که شامل داستان برنامه‌ریزی شده برای بازی دوم است که منتشر نگردیده است.

نه امسال که سال‌هاست روی ایده‌ها و داستان‌های متعدد دنیای آلن ویک کار کرده‌ایم که هیچوقت منتشر نشدند و همه‌ی اینها منبع اصلی سریال خواهند بود.

هرچند لیک نگفت داستان سریال درباره دنیای آلن ویک است یا نه:

در داستانی مانند آلن ویک، داستانی پر از راز و رمز و سوال، پاسخ به چنین پرسشی، سریال را اسپویل می‌کند.

هارلان گفت امیدوار است موفقیت آتی سریال استودیو رمدی را در موقعیتی قرار دهد که بازی آلن ویک ۲ را بسازد:

در حال حاضر هیچ حرفی از بازی‌های بعدی آلن ویک زده نشده و مثل سابق به دنبال این هستیم این احتمالات و آرزوها در زمان مناسب به واقعیت تبدیل شوند.

قرارداد برای ساخت سریال تلویزیونی طی چند جلسه ملاقات و اصرار زیاد هارلان بسته شده است.

استودیو کانتردیکشن اقتباس‌هایی براساس Dead Rising و Mortal Kombat ساخته اما آلن ویک چیزی است که هارلان به تلویزیون می‌آورد.

آلن ویک تجربه خاصی است. داستان خیلی خوبی دارد و من شاید ۵۰ بار بازی‌اش کرده‌ام.

طی چند سالی که هارلان، لیک و دیگر اعضای استودیو رمدی را می‌شناسد، آن‌ها را به این اقتباس ترغیب کرده اما تجربه بد آن‌ها در هالیوود باعث شده محتاط‌تر عمل کنند.

ما چند بار ملاقات داشتیم و آن‌ها (استودیو رمدی) به سریال تلویزیونی آلن ویک علاقه‌ای نشان ندادند. من آن‌ها را در مراسم بازی‌های Nordic دیدم و با هم دوست شدیم. من واقعا عاشق این بازی هستم و آن‌ها کم کم جذب این ایده شدند.

سرانجام رمدی ایده‌ی هارلان را در نظر گرفت و کانتردیکشن تیم درست کرد و روی نحوه تبدیل یک بازی به سریال کار کردند.

گام بعدی پیدا کردن نویسنده برای ساخت چیز واقعی بود. پیدا کردن کسی که می‌دانست چطور یک بازی و نه یک رمان باید به سریال تبدیل شود.

هارلان از سابقه هالیوود در ساخت اقتباس‌های بازی‌ها مطلع است و فکر نمی‌کند آلن ویک قربانی چنین مسائلی شود.

تلویزیون بخش بزرگی است و این رسانه برای اقتباس‌های بازی بهتر از سینماست.

چطور می‌شود ۱۰ تا ۴۰ ساعت بازی را در ۹۰ دقیقه خلاصه کرد؟ از نظر من غیرممکن است.

تلویزیون دنیا و نگاه ما را تغییر داد.

منبع: ورایتی

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.