قانون‌گزاران اتحادیه‌ی اروپا تاریخ تصویب قرارداد دیزنی و فاکس را اعلام کردند

18 September 2018 - 18:00

شرکت بزرگ دیزنی (Disney) قرار است تا متوجه شود آیا مبلغ ۷۱ میلیارد دلار قراردادش با فاکس (Fox)، توسط قانون‌گزاران اتحادیه‌ی اروپا در آخر ماه بعد (اکتبر) به تصویب می‌رسد یا خیر. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

اتحادیه‌های بزرگ قانون‌گزاران اروپا تا ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) در مورد این موضوع تصمیم خواهند گرفت. این پس از آن است که دیزنی در ۱۴ سپتامبر برای تصویب شدن این قرارداد ثبت نام کرده است.

تا پنج هفته‌ی دیگر قانون‌گزاران تصمیم می‌گیرند که آیا این قرارداد باید با اعطای امتیاز انحصاری انجام شود یا خیر تا پروسه‌ی مذاکرات آغاز شود و اگر نگرانی جدی وجود داشته باشد ممکن است این روند تا ۴ ماه هم طول بکشد. این تصمیم دیروز از طریق وبسایت کمیسیون اروپا منتشر شد.

این امر پس از آن است که وزارت دادگستری آمریکا در ماه ژوئن طی این قرارداد، ۲۲ شبکه‌ی ورزشی منطقه‌ای استودیوی هالیوود روپرت مرداک (Rupert Murdoch) را به Mouse House داد.

این حرکت برای نادیده گرفتن انحصار مربوط به مونوپولی ESPN انجام شد. ESPN در حال حاضر دارای قدرتی پیشرو در امر ورزش است و ۸۸ میلیون مشترک در آمریکا و مجموعه‌ای از حقوق حرفه‌ای را داراست. در سال های اخیر، ESPN همچنین در زمینه‌ی فعالیت‌های منطقه‌ای مانند شبکه SEC تلاش می‌کند. شبکه‌های ورزشی منطقه‌ای Fox حدود ۶۱ میلیون مشترک داشته و ۴۴ مسابقه از ۸۱ مسابقه‌ی حرفه‌ای بسکتبال، بیسبال و هاکی را پخش کرده است.

منبع: Deadline

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.