اولین تجربه‌ی کارگردانی جسی ویلیامز با داکیودرام Till

25 September 2018 - 16:48

مطابق با گزارش Deadline، جسی ویلیامز (Jesse Williams) هنرپیشه‌ی آثاری نظیر Grey’s Anatomy «آناتومی گری» و The Cabin in the Woods «کلبه‌ای در جنگل» با داکیودرام (Docudrama آمیزه‌ای از مستند و درام) Till «تیل» اولین تجربه‌ی کارگردانی خود را رقم خواهد زد. داکیودرام «تیل» بر مِیمی موبلی تیل (Mamie Mobley Till) مادر اِمِت لوئیس تیل (Emmett Louis Till)، پسر نوجوان سیاه‌پوستی تمرکز دارد که پس از متهم شدن به توهین به یک زن سفیدپوست در ایالت می‌سی‌سی‌پی (Mississippi) به دست افراد نژادپرست کشته شد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

«تیل» براساس مستند The Untold Story of Emmett Louis Till «داستان ناگفته‌ی امت لوئیس تیل» ساخته‌ی کیث ای. بیوچمپ (Keith A. Beauchamp) محصول سال ۲۰۰۵ ساخته می‌شود که باعث شد تا قوه‌ی قضائیه‌ی ایالات متحده پرونده‌ی امت را دوباره به جریان بیندازد. کیث بیوچمپ به همراه مایکل ریلی (Michael Reilly) فیلمنامه‌ی «تیل» را برای ویلیامز خواهند نوشت.

«تیل» درباره‌ی سفر میمی موبلی تیل برای برقراری عدالت پس از کشته شدن وحشیانه‌ی پسر چهارده ساله‌اش در قلب ایالت می‌سی‌سی‌پی در سال ۱۹۵۵ است. از قتل امت تیل به عنوان انگیزه‌ای برای شروع فاز بعدی جنبش‌های آزادی‌خواهانه‌ی مدنی یاد می‌شود. میمی در مراسم خاکسپاری امت بر باز بودن تابوت او اصرار ورزید تا بدن مثله‌شده‌ی  فرزندش توجه‌ها را نه‌تنها به سوی خشونت نژادی بلکه به سوی عمل پرقساوت و کراهت‌آور لینچ (Lynch اعدام خودسرانه توسط نژادپرستان) جلب کند.

ویلیامز:

من بسیار مفتخر هستم که داستان میمی و امت را روایت ‌می‌کنم: حکایتی از اعتراضی انقلابی در مواجه با تباهی گسترده در سطح عمومی و شخصی. کاوشی در قدرت و خشونت نژادی.

دو مردی که امت را دزدیدند و به قتل رساندند و توسط هیئت‌منصفه‌ای تماما سفیدپوست تبرئه شدند بعدتر در مصاحبه‌ای که در مجله‌ی لوک (Look) به چاپ رسید به جنایت خود اعتراف کردند. با این وجود قانون Double Jeopardy از قاتلین در برابر محاکمه‌ی دوباره محافظت کرد. کارولین برایانت-دونهام (Carolyn Bryant-Donham)، زنی که در مرکز پرونده‌ی امت قرار داشت چند دهه بعد اعتراف کرد که شهادتش پیرامون تعامل با امت را از خودش درآورده بود.

منبع:Comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.