جیمز کامرون توضیح می‌دهد که چرا دنباله‌ی Avatar تاریخ اکران مشخصی ندارد

9 September 2016 - 14:00

تاخیرهای پیاپی دنباله‌ی فیلم Avatar «آواتار» در چند سال گذشته به موضوعی برای شوخی طرفداران تبدیل شده که بخشی از آن حقیقت را دارند. اولین دنباله‌ی Avatar «آواتار» قرار بود در سال ۲۰۱۴ اکران شود و تاخیر چهار ساله‌ی آن تا ۲۰۱۸ موجب ترس طرفداران شده است. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

همه می‌دانند که جیمز کامرون (James Cameron) یک کمال‌گرا هست و دوست دارد آثارش از همه لحاظ کامل باشند. جیمز کامرون درباره‌ی تاخیر فیلم فقط یک چیز می‌گوید؛ این صبر و بردباری ارزش خواهد داشت. در حاشیه مراسم فرش قرمز فیلم Toruk – The First Flight «تورک- اولین پرواز» در شهر نیویورک، وب‌سایت (Variety) از جیمز کامرون درباره‌ی تاریخ اکران دنباله‌ی آواتار سوال کرد. کارگردان فیلم تحسین شده‌ی The Titanic «تایتانیک» مانند شخص دلسوزی که می‌خواهد مطمئن باشد که دوستش به قول خود وفا می‌کند؛ اینگونه جواب سوال را داد:

ما فعلا با تاریخی انتخاب کرده‌ایم مشکلی نداریم، ولی اگر لازم باشد باز هم اکران فیلم را عقب می‌اندازیم. برای من مهم نیست که فیلم اول در چه زمانی اکران شد؛ بلکه هماهنگی الگوی انتشار آن‌ها برای من مهم است. قصد من این است که دنباله‌ها در فاصله‌ی نزدیک به هم اکران شوند و اگر آواتار ۲ در کریسمس اکران شود؛ دوست دارم که بغییه نیز در همین بازه زمانی بر روی پرده‌ی سینما بروند.

avatar-sequels-660x330

شاید این صحبت‌ها از جانب جیمز کامرون به مزاق سهام‌داران و مدیران اجرایی کمپانی ۲۰th Century Fox خوش نیاید، ولی این عدم سازش جیمز کامرون با آن‌ها است که تاخیر در ساخت دنباله‌ی فیلم آواتار را ارزشمند می‌کند. تقریباً ده سال از اکران Avatar «آواتار» و شکسته شدن تمامی رکوردهای باکس آفیس می‌گذرد. این کمال‌گرایی که جیمز کامرون بر آن تاکید دارد؛ به او برای ساخت چهار دنباله‌ی دیگر از فیلم نیرو می‌دهد. از این موضوع می‌شود حدس زد که زمان اکران Avatar 2 «آواتار ۲» طرفداران ثمره صبر خود را می‌گیرند و بردباری طولانی آن‌ها میوه‌ی شیرینی را برایشان به بار می‌آورد. این موضوع درباره‌ی فیلم اول نیز صدق می‌کند که تریلرهایش قول یک دنیای زیبا پر از ماجراجویی‌های عظیم می‌داد، ولی طرفداران مجبور بودند برایش صبر کنند.

آسان خواهد بود که درباره‌ی پیشرفت کند جیمز کامرون در ساخت دنباله‌های آواتار شوخی کنیم، ولی کامرون در کنار نوشتن داستان در حال ساخت یک تکنولوژی جدید نیز هست که برای نمایش دادن بهتر فیلمش از آن استفاده کند. در بین مسیر سریع انجام دادن کار و درست انجام دادن یک کار؛ چند سالی است که جیمز کامرون مسیر درست انجام دادن را انخاب کرده و این انتخاب نیز برای او موفقیت زیادی به همراه داشته است.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.