چگونه پیتر کوییل در نگهبانان کهکشان از مرگ فرار کرد؟

9 September 2016 - 20:00

در چند هفته‌ی گذشته اطلاعات جالبی از فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 «نگهبانان کهکشان ۲» منتشر شد که به بعضی از سوالات ما پاسخ داد. به هر اندازه‌ای که مشتاق دیدن ادامه فیلم نگهبانان کهکشان باشیم، ولی سوالاتی مربوط به فیلم اول نگهبانان کهکشان است که بی پاسخ مانده‌اند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید

یکی از گیج‌ کننده‌ترین صحنه‌های فیلم زمانی رخ می‌دهد که پیتر کوییل (Peter Quill) با بازی کریس پرت (Chris Pratt) برای نجات دادن جان گامورا (Gamora) با بازی زویی سالدانا (Zoe Saldana) که در خلا و فضا شناور است؛ ماسک هوای خود را به او می‌دهد. به عقیده‌ی بسیاری بعد از انجام این کار پیتر باید می‌مرد. جیمز گان (James Gunn)، کارگردان و نویسنده‌ی فیلم، با گذاشتن این پست در صفحه‌ی فیسبوک خود؛ مخالفت خود با این موضوع را نشان داد:

چطور پیتر کوییل بعد برداشتن ماسک خود برای نجات گامورا زنده ماند؟

گان: پیتر تمام هوای داخل شش خود را خارج کرد. شما می‌توانید با انجام اینکار مدت کمی در فضا زنده بمانید. مورد دیگر این است که آن سکانس صحنه آهسته است و به همین خاطر فکر می‌کنید که پیتر مدت بیشتر در فضا سپری کرده است. و شخصیت راکت (Rocket) مشخصاً اعلام می‌کند در بیرون و فضا مقداری اتمسفر وجود دارد. وجود نداشتن جاذبه دلیلی برای نبود اتمسفر نیست.

هاها. این کار از لحاظ علمی غیرممکن است.

گان: از لحاظ علمی غیرممکن نیست.

اگر انسان بدون ماسک در فضا قرار گیرد در؛ منفجر می‌شود.

گان: نه، اینطوری نیست. این فقط یک باور و افسانه‌ی غلط هست.

من این را در یک مستند به اسم Total Recall «یاداوری کامل» تماشا کرده‌ام.

گان: آن فیلم مستند نیست.

جیمز گان به تازگی این مکالمه‌ی پرسش و پاسخ را در فیسبوک خود منتشر کرد؛ به این امید که تصورات غلط طرفداران درباره‌ی صحنه‌ی نجات گامورا توسط پیتر را درست کند و به سوالات آن‌ها را پاسخ دهد. همان طور که جیمز گان اشاره کرد در این صحنه پیتر شش خود را از هوا تخیله می‌کند و سکانس به صورت آهسته پخش شد. گان به وجود مقدار کمی اتمسفر نیز اشاره کرد که زنده ماندن پیتر کوییل را واقعی‌تر نشان دهد.

e8df1457506c5a96f5385279897d313b35eed715

باید به این نکته اشاره رکد که توضیحات علمی جیمز گان در این مورد درست هستند. در چند سال گذشته دانشمندان متعددی این نظریه که انسان پس از ورود به خلا منفجر می‌شوند را بی‌اعتبار اعلام کردند. به همین دلیل است که پس از سوراخ شدن لباس مت دیمون (Matt Damon) در فیلم The Martian «مریخی» او زنده می‌ماند.

طرفداران نیز بالاخره جواب سوال خود را پس از سه سال گرفتند، ولی مطمئناً در آینده سوالات بیشتری درباره فیلم به وجود می‌آیند.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.