جان کارپنتر دنباله‌ی The Thing را کارگردانی نخواهد کرد

2 October 2018 - 11:44

جان کارپنتر (John Carpenter) کارگردان افسانه‌ای سینمای وحشت می‌گوید هنوز از فیلمسازی بازنشسته نشده است اما ساخت دنباله‌ای بر فیلم The Thing «چیز» را رد می‌کند. تأثیر کارپنتر هفتاد ساله همچنان بر ژانر وحشت آشکارا باقی مانده است، خصوصا که دنباله‌ی جدید مجموعه‌فیلم مشهور او Halloween «هالووین» به زمان اکرانش نزدیک می‌شود. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

کارپنتر ناشناس در سال ۱۹۷۸ مجموعه‌فیلمی را به راه انداخت که به مدت ۴۰ سال ادامه یافته است. داستان کلاسیک او درباره‌ی مایکل مایرز (Michael Myers)، قاتل سریالی به تعریف زیرژانر اسلشر (Slasher) کمک کرد و باعث ارتقای محبوبیت این ژانر در سراسر دهه‌ی ۱۹۸۰ شد. پس از اولین فیلم «هالووین» ده دنباله بر آن ساخته شد که حتی یکی از آن‌ها نیز توسط کارپنتر کارگردانی نشد. در واقع کارپنتر از سال ۱۹۹۸ به این سو تنها دو فیلم ساخته است: Ghosts of Mars «اشباح مریخ» در سال ۲۰۰۱ و The Ward در سال ۲۰۱۰.

اما مطابق با مصاحبه‌ی کارپنتر با EW این به آن معنی نیست که کارپنتر پشت دوربین باز نمی‌گردد. او به طرز راسخی ابراز کرد:

من عاشق این هستم که کارگردانی کنم. البته اگر  فیلم متناسب با سن‌وسالم باشد.

او همچنین گفت که هرگز دنباله‌ای برای فیلم «چیز» نخواهد ساخت چراکه فیلمبرداری آن فیلم در لوکیشن‌هایی یخ‌زده در لس‌آنجلس و دیگر مناطق انجام شد. کارپنتر می‌خواهد از کارش لذت ببرد و از همین رو ایده‌ی ساخت فیلمی در ونیز را مطرح کرد. کارپنتر آشکارا برای ساخت اثر بعدی‌اش عجله‌ای ندارد. او علاقه‌اش به بسکتبال، بازی‌های ویدیویی و لم دادن روی کاناپه‌اش را ابراز کرده است.

اگرچه کارپنتر دنباله‌ی جدید از مجموعه‌فیلم اسلشر کلاسیک خود را کارگردانی نکرده است اما با مشارکت در نوشتن فیلمنامه و نیز ساخت موسیقی متن اثر در آن دخیل است. افزون بر همراه شدن کارپنتر با این فیلم، جمی لی کورتیس (Jamie Lee Curtis) و نیک کسل (Nick Castle) در این فیلم حضور دارند و نقش‌های خود در فیلم اصلی را تکرار خواهند کرد. دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای که به همراه جف فردلی (Jeff Fradley) و دنی مک‌براید (Danny McBride) نوشته است، کارگردانی خواهد کرد. این فیلم با نادیده گرفتن تمام دنباله‌‌های ساخته‌شده، همه‌ی تلاش خود را به کار می‌بندد تا به ریشه‌های فیلم اصلی بازگردد و دست‌کم مطابق با اظهارات کارپنتر در این کار موفق بوده است. با مهر تأیید خالق این مجموعه‌ فیلم بعید است که این اثر ناامیدکننده از کار در بیاید.

کارپنتر کارگردان بزرگی در سینمای آمریکاست و تأثیر او بر ژانر وحشت و سینما سالیان سال ادامه خواهد داشت. اگر کارپنتر زمانی به پشت دوربین بازگردد طرفداران از صمیم قلب از او استقبال خواهند کرد خصوصا که او اکنون در سن‌وسالی‌ست که بسیاری از فیلمسازان و طرفداران با دیدن آثار کلاسیک او بزرگ شده‌اند.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.