در فصل پنجم سریال Black Mirror می‌توانید هر پایانی که دوست دارید برای آن انتخاب کنید

3 October 2018 - 23:00

به گفته‌ی نتفلیکس، در فصل پنجم سریال Black Mirror (آینه سیاه) که دسامبر امسال روی آنتن خواهد رفت، طرفداران به گونه ای شانس تعامل با سریال را پیدا خواهند که تا کنون هیچوقت آن را به آن شکل تجربه نکرده‌ بودند. بلومبرگ در تایید این خبر، از برنامه‌‌ریزیِ نتفلیکس برای ساخت قسمتی تحت عنوانِ “ماجراجویی خود را انتخاب کنید” در سریال Black Mirror می‌گوید. این سریال که جوایز زیادی از جمله جایزه امی را در کارنامه دارد، پس از پشت سر گذاشتن چهار فصل موفق در تلویزیون، امسال پنجمین فصل خود را از طریق نتفلیکس روی آنتن خواهد برد. در ادامه این خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

نتفلیکس، اینتراکتیو کردن Black Mirror را به واسطه‌ی یک خط داستانی تعاملی انجام می‌دهد؛ درست مانند همان کاری که در برنامه‌های انیمیشنی تعاملی مخصوص کودکان انجام می‌دهد؛ مثلا در فرنچایز Puss in Boots، بینندگان می‌توانستند انتخاب کنند؛ آن‌ها می‌توانستند انتخاب کنند که دعوای بین گربه چکمه پوش با چه کسی را می‌خواهند ببیند؟ مثلا دعوای گربه با خدا را می‌خواهند ببینند یا دعوای گربه با درخت! با عملی سازی این طرح روی سریال Black Mirror، این اولین باری خواهد بود که نتفلیکس مدل “ماجراجویی خود را انتخاب کنید” را روی یک برنامه‌ی لایو اکشن پیاده می‌کند.

به نقل از اوتلت، نتفلیکس “توسعه دهنده‌ی برنامه‌هایی خاص” با همین مدل نیز خواهد بود؛ چه در قسمتی از یک برنامه یا سریال تلویزیونی چه در یک فیلم. جیم اکو (Jim Eko) تهیه‌کننده‌ی برنامه‌های تعاملی نتفلیکس می‌گوید: الان زمان مناسبی برای تبدیل برنامه‌های تعاملی تلویزیون به یک مسیر مستقل شدن [در دنیای فیلم و سینما] است.

ایده‌ی تعاملی کردن فصل جدید Black Mirror به چند دلیل به ذهن سازندگان سریال متبادر شده است. از آن‌جایی که سریال در مورد موضوعاتی نظیر تکنولوژی و تاثیر بد آن بر روی انسان و آینده‌ی او است، سوژه‌ی مناسبی برای یک داستان تعاملی است، چرا که بیننده می‌تواند خود را به عنوان بخشی از آنچه تماشا می‌کنند ببیند. این سریال همواره جنجال‌های زیادی را بین طرفداران و دنبال کنندگان خود برانگیخته است؛ عده‌‌ای تکنولوژی را امری مفید و ضروری می‌دانند و عده‌ای دیگر زیاده روی در استفاده از آن را تقبیح می‌کنند‌ و آن را زشت و پر دردسر تلقی می‌کنند. به نظر می‌رسد به دنبال آزادی در انتخاب پایان سریال، که با تعاملی شدن آن به وجود می‌آید، هر دو طرف ماحرا با رقم زدن آن‌چه که بنظرشان درست می‌آید و می‌خواهند که آن‌گونه باشد، پایان سریال را رضایت بخش خواهند یافت.

برای کسانی که باسریال Black Mirror آشنایی ندارند؛ باید گفت که سریال Black Mirror مجموعه‌ای از داستان‌های اخلاقی مربوط به تکنولوژی است که هر قسمت آن داستانی از تاثیر بد تکنولوژی بر زندگی انسان‌ها را شرح می‌دهد.

چهارمین فصل از سریال Black Mirror در حالی در اواخر سال ۲۰۱۷ و در شش قسمت منتشر شد که همه با توجه به پایان‌بندی آن شش قسمت، احساس می‌کردند که آن فصل، فصل پایانی سریال است. Black Mirror پیش از این‌که به نتفلیکس منتقل شود، برای اولین بار از شبکه BBC پخش شد‌. از ستارگانی که تاکنون در این سریال هنرنمایی کرده‌اند می‌توان به دنیل کالویا (Daniel Kaluuya)، توبی کبل (Toby Kebbell)، جودی ویتاکر (Jodie Whittaker)، هیلی اتول (Hayley Atwell)، دامنال گلیسون (Domhnall Gleeson)، جان هم (Jon Hamm)، برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard) و لتیتیا رایت (Letitia Wright) اشاره کرد‌. از جمله کارگردانان به‌نامی نیز که در جایگاه کارگردانی این سریال قرار گرفته بودند می‌توان از جو رایت (Joe Wright)، دن ترچنبرگ (Dan Trachtenberg)، جان هیلکوت (John Hillcoat)، تیم فن پاتن (Tim Van Patten)، دیوید اسلید (David Slade) و جودی فاستر (Jodie Foster) نام برد.

منبع: Comingsoon


متاسفانه Netflix دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده است و اگر با IP ایران وارد سایت شوید، نمی‌توانید سایت را مشاهده کنید. در این مواقع بسیاری از ما با تغییر IP وارد سایت موردنظر می‌شویم. سایت Netflix نسخه سی روزه رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای استفاده از آن، لازم است حساب بانکی یا پی‌پال خود را وارد کنید که این موضوع هم به دلیل محدودیت‌های موجود، برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
سایت نماشا با انتقال تکنولوژی موفق شده است الگوریتم فصل پنجم سریال بلک میرور بندراسنچ را انتقال دهد و به تمام کاربران ایرانی این امکان را بدهد تا این اپیزود جذاب را به صورت کاملا اینتراکتیو (تعاملی)، با زیرنویس فارسی و متناسب با فرآیندی که موردنظر کارگردان بوده است، پیش ببرند و ساختار ماجراجویانه و تخیلی خود را دنبال کنند.

مشاهده در سایت نماشا

 

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • مازیار همتی says:

    تا چند وقت دیگه فکر کنم مثل بازی ها شاهد چند خط داستانی باشیم…