نظر منتقدین در مورد فیلم Venom چیست؟

4 October 2018 - 16:15

بالاخره شخصیت شرور کامیک‌های مارول و دشمن احتمالی مرد عنکبوتی به روی پرده‌ی سینما رفت و به تمام پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های مداومی که در مورد آن می‌شد، پایان داد. روبن فلیشر (Ruben Fleischer)، شخصیت ادی بروک (Eddie Brock) را به تام هاردی (Tom Hardy) سپرد تا مهارت و خلاقیت‌های این بازیگر، جلوه‌ی خاصی به فیلمش ببخشد و بتواند آن‌را به اثری فاخر در ژانر اکشن، علمی-تخیلی، هیجان‌انگیز و در عین حال ترسناک بدل کند اما فیلمی که امروز با آن مواجه هستیم، گویای چیز دیگری است! در یک جمله می‌توان گفت: Venom «ونوم» نتوانست نظر منتقدین را جلب کند! در ادامه‌ی این خبر تعدادی از مهم‌ترین نقدهای وارد شده به فیلم‌ را برای شما آورده‌ایم. با سینما گیمفا همراه باشید.

«ونوم» یک اکشن ۱۱۲ دقیقه‌ای است که رتبه‌ی PG-13 گرفت (اعلام این رتبه شاید اولین شوک وارد شده به هواداران بود؛ چراکه طبق گزارش‌های منتشر شده از فیلم، آنها توقع لحنی تاریک‌تر و فضایی خشن‌تر را داشتند). ادی بروک که از شخصیت‌های مهم مارول هم به شما می‌رود، روزنامه‌نگاری است که سعی دارد کارلتون درک، موسس بدنام بنیاد زندگی (Life Foundation) را پیدا کند که در این راه مشکلاتی دامن‌گیر او می‌شود؛ در حین تحقیقات روی آزمایش‌های درک، ونوم وارد بدنش شده و قدرت‌های خارق‌العاده‌ای به او می‌دهد و بروک را به موجودی تاریک تبدیل می‌کند. وی سعی در کنترل این قدرت دارد اما برای رسیدن به هدفش مجبور است از ونوم استفاده کند.

در کنار تام هاردیِ بزرگ، بازیگرانی همچون ال جلیل ناکس (Al-Jaleel Knox)، کریستین کانوری (Christian Convery)، دونالد کی اوراستریت (Donald K. Overstreet)، گیل گمبل (Gail Gamble)، گریس ون (Grace Wan)، جرد بنکنز (Jared Bankens)، جنی اسلیت (Jenny Slate)، کایکو تامسون (Kayko Thompson)، مک براندت (Mac Brandt)، مارسلا براگیو (Marcella Bragio)، ملورا والترز (Melora Walters)، مایکل لی (Michelle Lee)، مایکل ویلیامز (Michelle Williams)، رید اسکات (Reid Scott)، ریز احمد (Riz Ahmed)، ران سی جونز (Ron C. Jones)، سیلور لاروکوِ (Sailor Larocque)، سم مدینا (Sam Medina)، اسکات هیز (Scott Haze)، سوپ الوکو (Sope Aluko)، فن مارتن (Van Marten)، تام هالند (Tom Holland) و وودی هارلسون (Woody Harrelson) در «ونوم» نقش‌آفرینی کرده‌اند. روبن فلیشر به قلم جف پینکر (Jeff Pinker) و اسکات رزنبرگ (Scott Rosenberg) و کلی مارسل (Kelly Marcel) فیلم را کارگردانی کرده است.

از بین ۲۵ نقدی که تا این لحظه به فیلم شده است، «ونوم» نمره‌ی ۳۳ (از ۱۰۰) را کسب کرده است که آن‌را در جایگاه یک فیلم ضعیف از دیدگاه منتقدان قرار می‌دهد. ۳ نقد مثبت، ۱۴ نقد متوسط و ۸ نقد منفی به فیلم وارد شده است. شایان ذکر است که این خبر به محض انتشار نقدهای جدید به روز خواهد شد. اما توجه شما را به نظر منتقدین در مورد «ونوم» جلب می‌کنیم:

«۷۵/۱۰۰: IndieWire منتقد: مایکل نوردین»

این فیلم بیننده را با دو انتخاب روبرو می‌کند: انگل را پس بزن یا بگذار کاملا تو را در برگیرد. با آن مبارزه می‌کنی و در نهایت حال بدی خواهی داشت؛ با آن دست و پنجه نرم می‌کنی و زندگی‌ات درگیرش می‌شود.

«۷۰/۱۰۰: Vanity Fair منتقد: ریچارد لاسون»

با وجود داشتن چندین قسمت عجیب و غریب، «ونوم» فیلم خوبی است. این فیلم به نظر می‌رسد اهمیتی نمی‌دهد که شما همراه آن می‌خندید، مسخره‌اش می‌کنید یا اصلا نمی‌خندید! فقط هنگامی که درگیر آن هستید، از فیلم لذت می‌برید و از آن فرانچایزهای جدی است که در مورد مسائل احمقانه ساخته می‌شوند.

«۶۳/۱۰۰: Chicago Tribune منتقد: کتی والش»

این یک خرابکاری است؛ اما صبر کنید، «ونوم» یک خرابکاری هیجان‌انگیز است. از آن فیلم‌هایی که بیشتر به دنبال مهیج بودن‌اند تا داشتن فرمول لازم برای یک فیلم ابرقهرمانانه!

«۶۰/۱۰۰ :(New York Magazine (Vulture منتقد: آبراهام ریسمن»
قسمت‌های زیادی از تصاویر فیلم معمولی و ساده هستند، اما بازی تام هاردی در نقش بروک است که مانند ستاره در آن بین می‌درخشد و میراث فیلم Zombieland را زنده نگه داشته است.
«۶۰/۱۰۰: Total Film منتقد: جمی گراهام»
فلیشر فیلم کمدی-ترسناک بهتری به نام  Zombieland را ساخته است اما «ونوم» تنها بازیگر نقش اول خوبی دارد.
«۵۸/۱۰۰: Entertainment Weekly: منتقد: کریس ناشاواتی»
 «ونوم» کاملا بد نیست، اما خوب نمی‌توان گفت فیلم خوبی هم است! این فیلم، یک اثر معمولی و نامتوازن است و در نتیجه ماندگار نخواهد بود و فراموش می‌شود. «ونوم» به نوعی ساخته شده است که نمی‌توان تشخیص داد یک فیلم کامیک بوکی است یا مستقل عمل کرده است.
 «۴۱/۱۰۰: The Verge منتقد: برایان بیشاپ»
این فیلم یک شکست است که به طور ناموزونی لحن‌های متفاوت را ترکیب کرده‌ و دارای یک فیلمنامه‌ی عجیب و غریب نیز هست. در آن تنها بازی خوب نقش اول آن به چشم می‌آید.
«۴۰/۱۰۰: Empire منتقد: یان فریر»
«ونوم» را نه می‌توان یک پیروزی به حساب آورد و نه یک شکست. این فیلم یک داستان اصیل ابرقهرمانانه است که متاسفانه با جنبه‌ی کمدی همخوانی ندارد.
«۴۰/۱۰۰: ScreenCrush منتقد: مت سینگر»
اگر شما می‌روید تا «ونوم» را بعنوان یک فیلم فوق‌العاده‌ی ابرقهرمانانه‌ی اکشن یا با شخصیت‌های حیرت‌انگیز و یا یک داستان علمی-تخیلی، با جلوه‌های چشمگیر و یا یک اتصال معنی‌دار به مرد عنکبوتی ببینید، باید بگویم که قطعا ناامید خواهید شد. اگر توانایی آنرا دارید که همه‌ی این‌ها را نادیده بگیرید، پاداش شما تام هاردی است که یکی از بی‌نظیرترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشته است.
«۴۰/۱۰۰: Variety منتقد: اوِن گلیبرمانت»
«ونوم» یک روخوانی از یک فیلم ابرقهرمانانه است که اصلا هیجان‌انگیز نیست و حتی جلوه‌های بصری ویژه‌ای هم ندارد.
«۴۰/۱۰۰: IGN منتقد: لارا پرادوم»
عملکرد خوب تام هاردی نمی‌تواند باعث چشم‌پوشی از فیلم‌نامه‌ی بد و کارگردانی ناهماهنگ این فیلم شود و در نهایت او و شخصیت بازیگری‌اش بعنوان بخشی از فیلم به حساب می‌آیند نه همه‌ی آن. لحظه‌های مهمی در پویایی‌ِ تبدیل بین ادی و ونوم در فیلم وجود داشت که باعث پایداری بیشتر فیلم می‌شد اما در نهایت تام هاردی است که به محصول نهایی اعتبار می‌بخشد.
«۲۵/۱۰۰: New York Post منتقد: جانی اولکسینسکی»
«ونوم؟» بیشتر به سیانید شبیه است! باید گفت آخرین فیلم از کامیک‌های مارول از هر جهت فاجعه بود. از نوشتن فیلمنامه تا ایفای نقش‌های به درد نخور. مانند بسیاری از فیلم های ابرقهرمانانه‌ی اخیر، Venom تمرکز خود را بر ساخت یک طنز برای نوجوانان منعطف کرده است تا یک فیلم اکشن.
«۲۰/۱۰۰: Rolling Stone منتقد: پیتر تراورز»
امسال یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین فیلم‌های مارول به نام «پلنگ سیاه» را شاهد بودیم اما خوب اکنون بدترین فیلم کامیک‌های مارول را هم می‌شناسیم!
«۲۰/۱۰۰: The Hollywood Reporter منتقد: تاد مک‌کارتی»
«ونوم مانند یک بازگشت به عقب است، یک پسرعموی ضعیف و بیچاره برای فیلم‌های بزرگِ اخیر که در باکس-آفیس عالی عمل کرده‌اند. باید این حقیقت را گفت که این فیلم بعنوان یک داستان مرجع، بسیار بد عمل کرد. بالاتر از همه، نویسندگی و ساخت آن از هر جهت قابل احترام است؛ اما فیلم بنظر می‌رسد یک تقلید بود، یک سرزنش؛ یک معامله‌ی واقعی نبود.
«۱۵/۱۰۰: TheWrap منتقد: آلونسو دورالد»
این فیلم یک اتلاف وقت برای بسیاری از بازیگران با استعداد بود و ثابت کرد همه‌ی فیلم‌های مارول همیشه خوب از آب درنمی‌آیند.
منبع: Metacritic
برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.