ژان مارک ولِی برای مدتی از کارگردانی کنار می‌کشد

4 October 2018 - 20:02

ژان مارک ولِی (Jean-Marc Vallee) سه‌شنبه در جشنواره‌ی فیلم ونکوور (The Vancouver Film Festival) برنده‌ی جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری شد. کارگردان فیلم Dallas Buyers Club «باشگاه مشتریان دالاس» که مدتی به ساخت تمام قسمت‌های سریال‌ Big Little Lies «دروغ‌های کوچک بزرگ» (که برایش برنده‌ی جایزه‌ی امی بهترین کارگردانی شد) و نیز مجموعه‌ی Sharp Objects «چیزهای تیز» مشغول بود ممکن است برای مدتی در هالیوود دیده نشود. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

ولی در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter) پس از ساخت این دو سریال درام جنایی گفت:

من یک ماهی هست که در دوران استراحت به سر می‌برم، دورانی که هفت ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. من قصد دارم تا این هشت ماه را به شارژ کردن باتری‌هایم و نیز زندگی کردن بپردازم. نمی‌دانستم که ساخت این آثار تا این اندازه توان می‌گیرد. این فرایند یک ماراتون است و تلاش هرکول‌واری را از فیلمساز برای ساخت تمام قسمت‌ها طلب می‌کند. من در مدت ۲۰ ماه ۱۸۰ روز به فیلمبرداری سریال‌های «دروغ‌های کوچک بزرگ» و «چیزهای تیز» پرداختم.

ولی گفته که قصد نداشته پس از فیلم «باشگاه مشتریان دالاس» که نامزد چندین جایزه‌ی اسکار شد و در نهایت اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی را برای متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey) و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را برای جرد لتو (Jared Leto) به ارمغان آورد به مدت شش سال به یک فرد معتاد‌به‌کار تبدیل شود.

این طور پیش آمد. اکنون به وقفه‌ای که در آن هستم شدیدا احتیاج دارم.

ولی در واکنش به این سوال که آیا او نمی‌توانست همچون دیگر کارگردانان تلویزیونی یک یا دو قسمت را کارگردانی کند پاسخ داد:

نه، کارگردانی تنها یک قسمت ممکن نیست. کار تمام نشده است. این رویکرد درست مثل این است که شما یک فیلم سینمایی بلند را کارگردانی می‌کنید و ناگهان پس از سی دقیقه آن را متوقف کنید و بعد بگویید دیگر کارگردانان ادامه‌ی کار را بر عهده می‌گیرند. نه شما یک قصه با قوس داستانی مشخص و یک گره‌گشایی در اختیار دارید و گره‌گشایی در پایان قسمت هشتم روی می‌دهد و نه پایان قسمت اول.

بنابراین پس از انتخاب بازیگران سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» که ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) و نیکول کیدمن (Nicole Kidman) نقش‌های اصلی آن را بر عهده داشتند و نیز سریال «چیزهای تیز» که ایمی آدامز (Amy Adams) ایفاگر نقش اصلی آن بود، ولی قصد نداشت پس از کارگردانی یک یا دو قسمت بازیگرانش را رها کند.

نه من خواهان این کار نبودم. من می‌خواهم در سرتاسر پروژه به عنوان یک کل واحد حضور داشته باشم. درست مانند بازیگران که پروژه را رها نمی‌کنند، آن‌ها از قسمت یک تا قسمت هشت در سریال حضور دارند.

اگرچه ولی قصد دارد تا به مدت ۸ ماه فعالیت در زمینه‌ی کارگردانی را متوقف کند اما او از همین حالا دو پروژه‌ی آتی خود را مشخص کرده است.

پس از گذشت دو هفته از دوران استراحتم همه چیز بسیار خوب پیش می‌رود. من حتی درباره‌ی پروژه‌ی بعدی‌ام تحقیق هم نمی‌کنم چراکه از قبل دو پروژه را مشخص کرده‌ام. من به سینما بازخواهم گشت و روال فیلمبرداری ۴۰ روزه‌ام را پیش خواهم گرفت.

ولی درباره‌ی فیلم بعدی‌اش سخن چندانی نمی‌گوید و فقط به ذکر این نکته بسنده می‌کند که در نوشتن فیلمنامه‌ی این اثر دست خواهد داشت. ولی همچنین گفته که امیدوار است تا نهایتا بار دیگر فیلمی فرانسوی‌زبان کارگردانی کند. او در سال ۲۰۰۵ با ساخت فیلم C.R.A.Z.Y حرفه‌ی خود را جان دوباره‌ای بخشید.

یکی از پروژه‌های آتی ولی فیلم Les Temps Magiques است که سه‌گانه‌ی او را که در دهه‌ی نود با دو فیلم Les Fleurs Magiques و Les Mots Magiques آغاز شد تکمیل می‌کند. فیلمنامه‌ی این اثر نوشته شده است. ولی همچنین اوایل امسال کمپانی خود را با نام Crazyrose با همکاری نِیتن راس (Nathan Ross) به راه انداخت.

منبع:The Hollywood Reporter

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.