دو کلیپ از فیلم Arrival ببینید، اولین تماس برقرار می‌شود!

11 September 2016 - 15:58

برای کسانی که به وجود موجودات فضایی اعتقاد دارند، فیلم جدید Arrival «حضور» نشان می‌دهد که برای یک شهروند عادی، تماس با دنیای بیگانگان چه معنایی می‌تواند داشته‌باشد. تمرکز اصلی فیلم بر روی زبان‌شناسی به نام لوییس بنکس با بازی ایمی آدامز (Amy Adams) قرار دارد، که بعد از فرود جسمی شبیه سفینه فضایی به شهرش، توسط دولت برای صحبت با آنها انتخاب می‌شود. بعد از این اتفاق، یازده مورد دیگر مشابه همین در سرتاسر دنیا اتفاق می‌افتد، در نتیجه بنکس و همکارانش باید به پروسه کاری خود سرعت بیشتری بدهند تا قصد و هدف بیگانگان را از این حضور پیدا کنند، قبل از اینکه جهان جنگی گسترده را آغاز کند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

با اضافه شدن جرمی رنر (Jeremy Renner) و فارست ویتکر (Forest Whitaker) در کنار ایمی آدامز، Arrival از گروه بازیگران پر ستاره‌ای بهره خواهد برد. به کارگردانی دنیس ولینو (Denis Villeneuve کارگردان فیلم Sicario) و نویسندگی اریک هایزرر (Eric Heisserer نویسنده فیلم Lights Out)، فیلم Arrival اقتباسی از داستان کوتاه Story of Your Life «داستان زندگی تو» اثر تد چیانگ (Ted Chiang) خواهد بود. استودیوی پارامونت اوایل ماه گذشته میلادی تریلری از این فیلم منتشر کرد، و حال می‌توانیم دو کلیپ منتشر شده از این فیلم را قبل از نمایشش در فستیوال فیلم ونیز مشاهده کنیم.

این ویدیوها که توسط وبسایت The Playlist منتشر شده‌اند، Proper Introduction «معرفی درست» و That Just Happened «آن اتفاق افتاد!» نام دارند و صحنه‌های کامل‌تری از آنچه که در تریلر منتشر شد را نشان می‌دهند.

کارگردان فیلم، ولینو قبلا نیز با نمایش فیلم Sicario«سیکاریو» در جشنواره کن، نشان داد که می‌تواند یک فیلم پلیسی ساده را تبدیل به درامی مستقل کند. با توجه به این کلیپ‌ها، به نظر Arrival نیز در همین مسیر پا خواهد گذاشت، با داستانی تنش‌زا که توسط سکانس‌های عمدتا کم نور و معناگرا غنی شده‌اند. اگر فقط یک نفر برای این فیلم خشن اما پرهیجان مناسب باشد، آن شخص ایمی آدامز خواهد بود که قبلا گستره استعداد خود را در فیلم‌های کاملا متفاوت Her «او»، Big Eyes «چشمان بزرگ» و فیلم American Hustle «کلاه‌برداری آمریکایی» نشان داده‌است. متقابلاً، کلیپ That Just Happened نیز نشان داد کاراکتر رنر، شخصتی کنایه زن خواهد بود، شاخصه‌ای که در نقش Hawkeye در سری فیلم‌های Avengers «انتقام جویان» کاملا به کار او می‌آید. ویتکر نیز قبلا قدرت خود در نقش‌های درام را در فیلم‌هایی مانند Southpaw «مشت چپ» و The Butler «خدمتکار» نشان داده‌است.

این کلیپ‌ها، صحنه‌های نسبتا بیشتری را در مقایسه با تریلر منتشر شده نشان می‌دهند و به مخاطبان حس کلی و فضای حکم‌فرما بر فیلم را معرفی می‌کنند. به جای خلاصه کردن یک سکانس در این ویدیوها، هر کلیپ مخاطب را مجذوب فضای پیچیده وعصبی فیلم می‌کند. در کلیپ An Introduction ما می‌توانیم شاهد حس آرامشی باشیم که آدامز به نقش بنکس تزریق می‌کند. وقتی که همکارنش با صدای بلند از او می‌خواهند که لباس محافظش را در نیاورد، او در کمال آرامش می‌گوید «آنها باید من را ببینند.»، درست قبل از اینکه لایه محافظ را در بیاورد. او همچنین بعد از بیرون آمدن پیکر ستاره وار موجود فضای از اتمسفر مه‌آلود پیش رویش، اصلا تکان نمی‌خورد.  برعکس، کلیپ That Just Happened، ما را به یکی از پراضطراب‌ترین حالت‌های بنکس معرفی می‌کند، جایی که او توسط بالابر برای اولین بار وارد سفینه فضایی می‌شود و در حالتی بی وزن، رو به بالا می‌رود.

این دوکلیپ، هرچند کوتاه، اطلاعات بسیار مفیدی را از دنیای سینماتیک Arrival در اختیار ما قرار می‌دهند، می‌توان گفت فیلم چیزی مابین Ex Machina «اکس ماکینا» و Prometheus «پرومتئوس» را به نمایش خواهد گذاشت. و اگر گروه بازیگری نیز بتوانند عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند، می‌توان انتظار حضور در بین نامزدهای اسکار را از ایمی آدامز و ویتکر داشت.

Arrival در ۱۱ شهریور امسال در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و تاریخ اکران سراسری آن ۲۱ آبان امسال خواهد بود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.