کارگردان «هزارپا»: سینما در مقایسه با سایر حرفه‌ها پاک‌ترین است

7 October 2018 - 18:30

ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم موفق «هزارپا» معتقد است سینمای ایران در قیاس با سایر حرفه‌ها و جریان‌های اقتصادی پاک است و نمی‌توان همه مشکلات را به گردن مافیا انداخت. او بزرگ‌ترین مشکل سینما را کمبود سالن و عرصه نمایش می‌داند.

او درباره مافیای اکران و وجودش در سینمای ایران به خبرآنلاین گفته است:

«به نظر من کلمه مافیا از آن چیزی که به عنوان اقتصاد در سینمای ایران به شکل نحیفی که هست، بار سنگین‌تری دارد.»

او توضیح داده است:

«سودجویی همیشه و همه جا وجود دارد، وقتی ما با جایی به نام سینما روبه‌رو می‌شویم، یعنی سالن سینما، باید این نکته را در نظر بگیری که آنجا یک محل اقتصادی است پس شما باید وارد یک قواعد اقتصادی شوی، ممکن است این قواعد اقتصادی یک جاهایی با عدالت اجتماعی که برای همه به شکل برابر وجود داشته باشد برخورد پیدا کند.»

این فیلمساز در پاسخ به سوال دیگری درباره شرایط برابر در اکران برای همه فیلم‌ها گفته:

«مشکل ما از این جریان مافیای سینما نیست، مشکل ما کمبود عرصه نمایش است، اگر عرصه نمایش به گونه‌ای گسترده شود، یعنی ساخت پردیس‌های جدید و سالن‌های متنوعی که اندازه‌ای مختلفی داشته باشند و بتوانند همه فیلم‌ها را پوشش دهند، که کم و بیش این اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود تا خیلی از این بی‌عدالتی‌ها به نظرم در سینما از بین می‌رود.»

داوودی درباره واقعیت وجود مافیا در سینما می‌گوید:

«اگر بخواهیم اسمش را مافیا بگذاریم می‌توانیم بگوییم بله، جریان‌هایی که قدرت یا توانایی تخصصی بیشتری دارند در خیلی از مواقع می توانند بعضی از حقوق را درباره دیگران نادیده بگیرند. این هم واقعیتی است که در سینمای ما مثل بقیه عرصه‌ها وجود دارد. مگر در عرصه اقتصاد این مسئله وجود ندارد، مگر ما با آدم‌هایی روبه‌رو نیستیم که خیلی ساده می‌آیند و رقم‌های نجومی را اختلاس می‌کنند و می‌برند و کسی هم صدایش در نمی‌آید، به نظر می‌رسد این اتفاق‌ها برای جامعه عادت شده است.»

این کارگردان از مجموعه سینمای ایران در برابر اتهام‌ها دفاع می‌کند:

«اگر بخواهیم سینما را در این رابطه، یعنی چیزی که شما از آن به عنوان بی‌عدالتی یا نوعی فساد اقتصادی نام بردید با بقیه حرفه‌ها مقایسه کنیم به نظرم سینما پاک‌ترین آن‌هاست.»

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.