کاراکتر جوکر در فیلم جدید به قهرمان بدل می‌شود؟! + تصاویر جدید

8 October 2018 - 20:00

خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) آخر هفته گذشته در حال فیلمبرداری فیلم Joker (جوکر) به کارگردانی تاد فیلیپس (Todd Phillips) در متروی نیویورک دیده شده است که به نظر می‌رسد به جنگ با ثروتمندان رفته است. فرایند تولید این پروژه که مکررا فیلمبرداری آن در ملا عام دیده می‌شود، همچنان سرنخ‌ها و اطلاعاتی را در مورد داستان این فیلم به ما می‌دهد. اکثر تصاویر منتشرشده‌ی اخیر، فرضیات زیادی را در مورد Joker (جوکر) به وجود آورده است. با سینماگیمفا همراه باشید.

داستان این فیلم که اتفاقات آن در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد، بر کشمکش‌های دلقک دیوانه‌ای به نام آرتور فلک (Arthur Fleck) که همان جوکر است، تمرکز دارد. مارک مارون (Marc Maron) و رابرت دنیرو (Robert De Niro) به ترتیب نقش‌های دفتردار یک مجموعه Talk Show و مجری این برنامه را ایفا می‌کنند و احتمالا هر دو در دیوانه‌کردن کاراکتر جوکر و سوق‌دادن او به سوی کارهای مجرمانه و تبدیل‌شدنش به شاهزاده دلقک جنایت نقش مهمی داشته باشند. برت کالن (Brett Cullen) نیز نقش توماس وین (Thomas Wayne)، پدر بروس وین (Bruce Wayne) را ایفا می‌کند که آخرین وارث خانوادگی وین می‌باشد و طبق کتاب کمیک Batman: Earth One (بتمن: زمین اول)، در تلاش برای شهردار‌شدن است. از سویی به نظر می‌رسد که شهردار آینده گاتهام، یکی از اهداف جوکر در این فیلم مستقل باشد. تمامی اینها از عکس‌های منتشرشده‌ی اخیر استنباط شده است.

حال Just Jared در پستی چندین عکس جدید از فیلم Joker (جوکر) را به اشتراک گذاشته است که در آن‌ها علاوه‌بر خود شخصیت جوکر، مریدان و پیروان او را همراه با پلاکاردهایی با نوشته‌های “ثروتمند را بکش” و “سازمان طمع‌ورزی را متوقف کن” مشاهده می‌کنیم.

درحالی‌که کاراکتر جوکر در پی شورش فقرا علیه ثروتمندان در کتاب‌های کمیک، پیروانی را برای خود کسب کرده است، دادن شخصیتی به او که پتانسیل تبدیل‌شدن به قهرمان را دارد، مسئله‌ای است که برای اهالی سینما کاملا تازگی دارد. جوکرهای بازی‌شده توسط جک نیکلسون (Jack Nicholson) و مارک همیل (Mark Hamill)، عمدتا به وسیله یک نوع خودشیفتگی بیمارگونه و تمایلات پیچیده به سوی تحسین و قدرت کشیده می‌شدند. تفسیرهای هیث لجر (Heath Ledger) و جرد لتو (Jared Leto) از این کاراکتر نیز بیشتر بر مبنای شخصیتی بود که برای ایجاد هرج‌و‌مرج و نابودی، سرشار از انگیزه بود. حال، جوکری که با نقش‌آفرینی فینیکس قرار است ارائه شود، به زندگی او قبل از جنون و دیوانگی می‌پردازد؛ همان دوره‌ای که برای مبارزه‌کردن با نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از نظام سرمایه‌داری تلاش می‌کرد. کاراکترهای مارون، دنیرو و کالن به عنوان نمایندگان نابرابری اقتصادی هستند و کاراکتر زازی بیتز (Zazie Beetz) که مادری است فقیر و تنها، فضا را برای فعالیت‌های اجتماعی که جوکر می‌تواند بخشی از آن باشد، باز خواهد کرد.

با توجه به تصویری که از شخصیت جوکر در طی سالیان متمادی ساخته شده است، حال بازگشت به ریشه‌های این کاراکتر فرصتی برای تولید فیلمی کاملا متفاوت خواهد بود. همواره کمدین‌های با‌نفوذی چون ترور نوآ (Trevor Noah) و هانا گادسبی (Hannah Gadsby)، کمدی را به عنوان راهی برای نشان‌دادن نژادپرستی، تبعیض جنسی، ترس از همجنسگرایان و عدم تناسب ثروت و قدرت بازتعریف نموده‌اند. همچون فیلم BlacKkKlansman به کارگردانی اسپایک لی (Spike Lee)، ممکن است فیلم Joker (جوکر) نیز در گذشته اتفاق بیفتد تا حال‌ حاضر را تغییر دهد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.