دلیل تاخیرهای متعدد سریال Westworld چه بود؟

10 September 2016 - 17:09

هم‌اکنون فشار زیادی برروی شبکه HBO برای اقتباس جدیدش با نام Westworld قرار دارد چرا که همه انتظار دارند این مجموعه به Game of Thrones «بازی تاج و تخت» دیگری برای صنعت تلویزیون تبدیل شود. می‌دانیم که این سریال با تاخیرهای زیادی در فرآیند ساخت و تولید خود همراه بوده است و اگر از طرفداران پروپاقرص این شبکه باشید، باید از خود بپرسید که دلیل این همه وقفه در کار چیست؟ اچ‌بی‌او بالاخره پاسخ مناسبی برای این سوال شما دارد. با سینماگیمفا در ادامه خبر همراه باشید.

این سریال توسط جاناتان نولان (Johathan Nolan)، نویسنده فیلم معروف Interstellar «میان‌ستاره‌ای» و برابر کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، با همکاری جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams) و لیسا جوی (Lisa Joy) برای مدتی طولانی در دست ساخت و ایده‌پردازی بوده است. این دو گاهی در تولید وقفه ایجاد کرده اند تا به فیلم‌نامه پروژه جاه‌طلبانه خود بیشتر برسند. جیمز مارسن (James Marsden) در مصاحبه جدید خود اعلام کرده است که این تاخیرها برای مشخص کردن یک بینش معلوم برای آینده سریال بوده است تا مانند برنامه‌های دیگر اچ‌بی‌او مثل Vinyl سریال بعد از فصل اول کنسل نشود. او گفت:

موضوع در مورد ساختن ۱۰ قسمت اول نبود، مسئله این بود که می‌خواستیم ببینیم ۵ یا ۶ سال آینده این سریال چطور خواهد بود. می‌خواستیم همه چیز سرجای خودش چیده شود تا وقتی ۵ یا ۷ سال دیگر به آخرین قسمت سریال رسیدیم، از همین الان بدانیم که چطور قرار است پایان یابد؛ جاناتان و جی. جی. آبرامز این‌گونه کار می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند مطمئن باشند که تصویر مشخصی در ذهن خود دارند. و الان که می‌بینیم آن را درست ساخته‌ایم، این را مدیون جاناتان و لیسا و اچ‌بی‌او هستیم؛ بخصوص سه فیلم‌نامه آخر [از فصل اول]. می‌توانستند آن‌ را با عجله بنویسند و به راحتی عبور کنند اما به درستی از پس آن برآمدند و وقتی ما این را دیدیم، سریعاً به سراغ فیلم‌برداری رفتیم.

westworld-delay-pic

حتی خود نولان هم در مورد داستان کلی فصل‌های آینده و تغییر پرپیچ آن‌ها نسبت به فصل اول گفت:

ما نمی‌خواستیم هر سال همان داستان تکراری را تکرار کنیم. نمی‌خواستیم هرفصل بازیگران جدیدی بیاوریم و همان داستان را ارائه دهیم. ما یک داستان بزرگ می‌خواستیم؛ داستان ریشه یک نژاد جدید [از موجودات فضایی؟!] و تمام پیچیدگی‌هایش.

این بینش مشخص برای طرفداران این مجموعه و آن‌هایی که در انتظار دست‌پخت جدید جاناتان نولان و جی. جی. آبرامز هستند که خود را قبلاً‌ در زمینه داستان‌های علمی-تخیلی ثابت کرده اند. جی. جی. آبرامز در سال ۲۰۱۵ فیلم Star Wars: The Force Awakens «جنگ‌ ستارگان: بیداری نیرو» را کارگردانی کرد و از دیگر فیلم‌های علمی-تخیلی در پرونده او می‌توان به تولد دوباره مجموعه Star Trek «پیشتازان فضا» با فیلم‌های Star Trek «پیشتازان فضا» سال ۲۰۰۹ و Star Trek Into Darkness «پیشتازان فضا به سوی تاریکی» سال ۲۰۱۳ اشاره کرد که هردو با بازخورد مثبت طرفداران و منتقدین همراه شدند و جوایز زیادی برای این کارگردان بااستعداد کسب کردند. جاناتان نولان هم تاکنون نقش کلیدی در شاهکارهای برادرش داشته و این دو با هم فیلم‌نامه‌های The Dark Knight «شوالیه تاریکی» – که از برترین فیلم‌های تاریخ سینماست – و The Dark Knight Rises «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و The Prestige «پرستیژ» را نوشته اند. فیلم مشهور Interstellar هم از دیگر مشارکت‌های او با برادرش بوده است.

اگر مجموعه Westworld موفقیت لازم خود را بدست آورد، داستان فصل‌های بعدی از همین الان آماده خواهد بود و اچ‌بی‌او به راحتی می‌تواند آن را تمدید کند. در ۲ اکتبر امسال منتظر اولین قسمت این مجموعه باشید.

منبع: ScreenCrush

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.