باکس آفیس هفته: فروش عظیم Venom در اولین هفته اکران

10 October 2018 - 17:41

 فیلم جدید شرکت سونی یعنی Venom «ونوم» توانست در آخر هفته رکوردی از خود به جای بگذارد و ۲۰ میلیون دلار بیش‌تر از صدرنشین هفته‌ی آغازین ماه اکتوبر سال گذشته، فروش کند. همچنین فیلم موفق A Star is Born هم توانست بیش از حد انتظارات فروش کند تا این هفته به بزرگ‌ترین آخر هفته ماه اکتبر در تاریخ تبدیل شود. برای مشاهده کامل پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فیلم سینمایی Venom «ونوم» که در اولین هفته‌ی اکران خود در ۴۲۵۰ سالن سینما به اکران در آمد، توانست با فروش ۸۰ میلیون دلاری صدر جدول باکس آفیس را از آن خود کند. البته، این فیلم موفق شد تا رکوردی نیز برای خود به جای بگذارد. «ونوم» توانست بهترین رکورد فروش قبلی در اولین هفته ماه اکتبر را که متعلق به فیلم Gravity «جاذبه» با ۵۵٫۷ میلیون دلار بود، پشت سر بگذارد. همچنین فروش افتتاحیه این فیلم از افتتاحیه ۷۵٫۸ میلیون دلاری فیلم Ant-Man and the Wasp هم بیش‌تر بوده است و فقط از افتتاحیه ۸۴٫۴ میلیون دلاری فیلم Solo: A Star Wars Story کمتر فروخته است.هر دو فیلم ذکر شده، در باکس آفیس تاکنون بیش از ۲۱۰ میلیون دلار فروش کرده‌اند. با این حال، در خصوص «ونوم» قبل از اینکه بخواهیم نظر بدهیم، باید این نکته را در نظر بگیریم که آیا این فیلم می‌تواند در هفته‌های بعد هم اینچنین فروش کند یا خیر.

همانطور که اطلاع دارید، نظر منتقدان در مورد فیلم Venom بسیار منفی بوده است، درحالی که از دیدگاه مخاطبین روز اول در CinemaScore هم امتیاز +B را کسب کرده است، امتیازی که هم سطح با امتیازهای دو فیلم Suicide Squad و Justice League و کمتر از امتیاز -A فیلم Ant-Man and the Wasp است. در بین این سه فیلم اشاره شده، Justice League در هفته دوم خود با ۵۶ درصد کاهش فروش مواجه شد، درحالی که به صورت میانگین تقریباً هر سه آن‌ها در دومین هفته با ۶۱ درصد کاهش فروش مواجه شدند. هرچند با توجه به بازخوردها و امتیازات فیلم باید منتظر کاهش فروش باشیم، اما شانس خوب Venom این است که تا اکران آثاری نظیر Spider-Man: Into the Spider-Verse و Aquaman فیلم دیگری در مورد ابرقهرمانان در سینماها اکران نمی‌شود.

طبق آمار، ۵۹ درصد مخاطبان ونوم مرد و ۴۱ درصد زن بوده‌اند. نکته‌ی بسیار جالب توجه و قابل ذکر در مورد فیلم «ونوم» این است که فقط ۳۶ درصد مخاطبان این فیلم ۲۵ سال یا بیش‌تر سن داشته‌اند. در مقایسه، ۴۶ درصد مخاطبان Ant-Man and the Wasp، و ۴۶ درصد مخاطبان Suicide Squad و ۶۹ درصد مخاطبان Justice League در این بازه‌ی سنی قرار داشته‌اند. در واقع، میانگین سنی مخاطبین فیلم «ونوم» از میانگین سنی مخاطبان فیلم Spider-Man: Homecoming (که ۴۹ درصد آن‌ها بالای ۲۵ سال داشتند) جوان‌تر بوده است. این درحالی است که «ونوم» با توجه به محتوای کمیک‌ها قرار بود ابتدا برای رده‌سنی بزرگسال ساخته شود و از آن طرف مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه مخاطبان نوجوان و جوان را بیش‌تر مدنظر قرار می‌داد.

در بازار بین‌المللی، فیلم Venom «ونوم» توانست از ۵۸ بازار مختلف ۱۲۵٫۲ میلیون دلار فروش داشته باشد و به این ترتیب با فروش جهانی و کلی ۲۰۵ میلیون دلاری، رکورد فروش جهانی در ماه اکتبر را از آن خود کند. بیش‌ترین فروش این فیلم در بازارهای بین‌المللی متعلق به کشور کره جنوبی بوده است. این فیلم در کره جنوبی به میزان ۱۵٫۷ میلیون دلار فروش داشته و بعد از فیلم Spider-Man: Homecoming که در هفته اول در کره جنوبی ۱۹٫۱ میلیون دلار فروش داشت، نام خود را به عنوان دومین فیلم پرفروش سونی در این کشور ثبت کرد. از دیگر کشورهای قابل ذکر می‌توان به روسیه (۱۱٫۷ میلیون دلار)، انگلستان (۹٫۳ میلیون دلار)، مکزیک (۷٫۱ میلیون دلار)، استرالیا (۶٫۴ میلیون دلار)، آلمان (۵٫۲ میلیون دلار) و برزیل (۵٫۲ میلیون دلار) اشاره کرد.این فیلم هفته‌ی آینده در فرانسه، اوایل نوامبر در ژاپن و در تاریخ نامشخصی در چین اکران خواهد شد. بودجه‌‌ی ساخت فیلم ونوم ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

در جایگاه دوم لیست این هفته، فیلم A Star is Born شرکت برادران وارنر قرار دارد. این فیلم با فروش ۴۱٫۲۵ میلیون دلاری در ۳۶۸۶ سالن سینما توانسته این مکان را در جدول باکس آفیس در اختیار بگیرد. اگر فروش روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را که مجموعاً ۱٫۳۵ میلیون دلار بوده است، در نظر بگیریم مجموع فروش داخلی این فیلم در آمریکا تا به این لحظه به رقم ۴۲٫۶ میلیون دلار می‌رسد. این فیلم که بازخوردهایی خوبی را هم کسب کرده است افتتاحیه موفقی را پشت سر گذاشت و توانست دهمین افتتاحیه برتر هفته‌ی اولیه ماه اکتبر در طول تاریخ شود. ۶۶ درصد مخاطبان فیلم را زنان و ۳۴ درصد آن‌ها را مردان تشکیل داده‌اند. در بین این مخاطبان، ۸۶ درصد ۲۵ سال یا بیش‌تر سن داشته‌اند. مخاطبان روز اول در سایت CinemaScore امتیاز A را به این فیلم داده‌اند.

در بازار بین‌المللی، A Star is Born توانسته در ۳۱ بازار مختلف به میزان ۱۴ میلیون دلار فروش کند. بیش‌ترین فروش این فیلم در بازار بین‌المللی مربوط به انگلستان با فروش ۵٫۳ میلیون دلاری است و پس از آن فرانسه و آلمان به ترتیب با فروش ۲٫۱ و ۱٫۹ میلیون دلاری رتبه‌های بعدی هستند. این فیلم هنوز در کشورهایی نظیر کره جنوبی، ایتالیا، برزیل، مکزیک، استرالیا و ژاپن اکران نشده است.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ آینده:

در هفته‌ی آینده نیز چند فیلم موردانتظار اکران خواهد شد. نخست، شرکت یونیورسال فیلم First Man را در ۳۵۰۰ سالن سینما اکران خواهد کرد. این فیلم به واسطه موضوع ساختش که مربوط به قدم گذاشتن نیل آرمسترانگ بر روی ماه است و همچنین کارگردان دارنده‌ی اسکارش یعنی دیمین شزل و همینطور بازیگرانی نظیر رایان گاسلینگ پتانسیل این را دارد که فروش خوبی را تجربه کند. سونی در هفته‌ی آینده قرار است فیلم Goosebumps 2: Haunted Halloween را در ۳۴۰۰ سالن سینما به نمایش گذارد و در نهایت شرکت فاکس هم فیلم Bad Times At The El Royale را تقریباً در ۲۸۰۰ سالن سینما نشان خواهد داد.

منبع: Box Office Mojo

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.