مایکل فسبندر در ابتدا نمی‌خواست نقش استیو جابز را قبول کند

10 September 2016 - 18:30

با اینکه فیلم استیو جابز ۲۰۱۵ در فروش خود موفقیتی بدست نیاورد و به سختی توانست به بودجه ۳۰ میلیون دلاری خود برسد، موفقیت‌های زیادی در بین منتقدان بدست آورد و جوایز زیادی را درو کرد. بااینحال بازهم باید گفت که این فیلم لایق توجه بیشتری از جانب سینماگران بود. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل بازخورد مثبت آن‌هایی که فیلم را دیده اند بازی کم‌نظیر مایکل فسبندر (Michael Fassbender) در نقش استیو جابز (Steve Jobs) افسانه‌ای باشد. مایکل فسبندر در جدیدترین مصاحبه خود گفته است که در ابتدا نمی‌خواست این نقش را بپذیرد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

بازی فوق‌العاده فسبندر باعث شد دیگر عوامل و بازیگران حاضر هم کار خود را به نحو احسنت انجام دهند و با فیلم‌نامه‌ای جمع و جور و کارگردانی بی‌آلایش، استیو جابز تبدیل به فیلم جذابی شد. بااینکه دنی بویل (Danny Boyle) کارگردانی فیلم را بر عهده داشت و آرون سورکین (Aaron Sorkin) فیلم‌نامه را نوشته بود، فسبندر همچنان از بازی کردن این نقش ترس داشت؛ بخصوص با توجه به صحنه‌های پر تنشی که در تمام ۹۰ دقیقه فیلم پخش شده اند. در یکی از مصاحبه‌های جشنواره فیلم بین‌المللی تورونتو از فسبندر سوال شد که سخت‌ترین نقشی که تاکنون بر عهده داشته چه بوده است. درست حدس می‌زنید، جواب او بازی کردن نقش استیو جابز فقید، مدیر عامل و از موسسان شرکت اپل، بود. او گفت:

خیلی حجیم بود. [فیلم‌نامه] بسیار غول بود و من هم خیلی سریع در نقش‌هایم قرار نمی‌گیرم. پس وقتی فیلم‌نامه به دستم رسید و فرصت بازی کردن این نقش را پیدا کردم، واقعا با خود فکر می‌کردم که: این من نیستم! این نقش را باید شخص دیگری بازی کند.

صحبت‌های فسبندر مارا یاد زمانی می‌اندازد که فکر می‌کردیم هیچ شخصی مناسب این نقش نخواهد بود. کریستین بیل (Christian Bale) و لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) هر دو این نقش را رد کردند و شاید هم دلیل این قضیه به فیلم‌نامه سورکین بازمی‌گردد. اگر استیو جابز را دیده باشید می‌دانید که کل فیلم در سه سکانس و سه نمایش معروف و حیاتی شرکت اپل به وقوع می‌پیوندد و تعامل استیو جابز با همکاران و خانواده‌اش را به نمایش می‌گذارد. بیشتر دیالوگ‌های این فیلم هم توسط خود استیو جابز گفته می‌شود که این چالش حتی برای حرفه‌ای‌ترین و باتجربه‌ترین بازیگران هالیوود دشوار به نظر می‌رسد. در هرحال، فسبندر این نقش را قبول کرد و به خوبی هرچه بیشتر از پس آن برآمد، به گونه‌ای که در مراسم اسکار سال گذشته نامزد دریافت جایزه برای این نقش حساس شد.

استیو جابز با توجه به اینکه زندگی و شخصیت یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذار‌ترین انسان‌های قرن فعلی را به تصویر می‌کشید برای تمامی عوامل آن کاری چالش‌برانگیز و طاقت‌فرسا بوده است. فسبندر در ادامه با خاطره‌ای حضار را سرگرم کرد و گفت که برای فرار کردن از این نقش دست به کارهای مسخره و احمقانه‌ای – از جمله شوخی‌های آزاردهنده – زده است:

در تمرین‌ها بودیم که می‌خواستم راهی برای فرار کردن از این نقش پیدا کنم. یادم می‌آید که به راننده‌ام گفتم: وقتی می‌خواهم پیاده شوم در را محکم برروی دست من بکوب طوری که بشکند و دیگر لازم نباشد بر سر تمرین بروم!

seth-rogen-steve-jobs-movie-steve-wozniak-2015

استیو وازنیاک (Steve Wozniak) یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی این فیلم بود که سث روگن (Seth Rogen) در نقش او حضور پیدا کرد. او هم از موسسان شرکت اپل و از افراد کلیدی در موفقیت آن محسوب می‌شود. وازنیاک واقعی وقتی این فیلم را دید در مصاحبه‌ای گفت:

من یک نسخه ویرایش نشده از فیلم را دیدم و واقعاً حس کردم که دارم استیو جابز و بقیه بچه‌ها (همکاران قدیمی‌اش) را می‌بینم و نه بازیگرانی که در نقش آن‌ها هستند. من دنی بویل و آرون سورکین را برای این فیلم که انقدر به واقعیت نزدیک است تحسین می‌کنم.

مایکل فسبندر به خوبی می‌تواند از پس چالش‌های سخت بازیگری بر‌آید و مطمئنیم که در نقش بعدی‌اش به عنوان آدمکش اقتباس شده از سری معروف بازی‌های Assassin’s Creed می‌درخشد. هم‌اکنون می‌توانید او را در فیلم The Light Between The Oceans «نور بین اقیانوس‌ها» ببینید. برای مطالعه پیش‌نمایش فیلم Assassin’s Creed با سینماگیمفا همراه باشید.

منبع:‌ Cinemablend و Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • یاشار says:

    البته وازنیاک این رو از بابت رفتاری گفته بود که شبیه خودِ جابز هست وگرنه خیلی از صحنه‌های درگیری بین وازنیاک و جابز واقعیت نداشته.
    فیلم خیلی بدیه، فیلمنامه‌ی سورکین بد نبود ولی خیلی بد ساخته شد.
    کاش فینچر فیلم رو میساخت