کارگردان فیلم Ride Along انیمیشن جدید Tom and Jerry را می‌سازد

16 October 2018 - 16:08

ساخت فیلم جدید Tom and Jerry «تام و جری» در دستور کار کارگردان فیلم Ride Along قرار دارد. تام و جری که بر روی رقابت میان یک گربه و یک موش تمرکز دارد از کمدی اسلپ‌استیک برای خنده گرفتن از مخاطبان استفاده می‌کند. تام و جری در سال ۱۹۴۵ توسط ویلیام هانا (William Hanna) و جوزف باربرا (Joseph Barbera) آفریده شد و از آن زمان تاکنون پای ثابت ژانر انیمیشن باقی مانده است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

تام و جری در ابتدا به صورت انیمیشن‌های کوتاهی ساخته می‌شد که بین ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان داشتند. بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۸ هانا و باربرا ۱۱۴ انیمیشن کوتاه با محوریت این دو کاراکتر برای کمپانی مترو گلدن مایر (Metro Golden Mayer) تولید کردند. این آثار با انیمیشن کوتاه Puss Gets the Boot آغاز شد که در آن به جسپر (Jasper) که بعدتر تام نام گرفت گفته می‌شود که اگر یک اثاثیه‌ی دیگر از منزل را بشکند بیرون خواهد شد، عملی که جری به آن اقدام می‌کند. چندین انیمیشن دیگر پس از آن آمدند ولی تام و جری نهایتا در سال ۱۹۷۵ به سریال تلویزیونی خود با نام The Tom and Jerry Show رسیدند. تام و جری در کنار تعداد بسیار زیادی انیمیشن کوتاه و نیز سریال‌های تلویزیونی در تعدادی انیمیشن سینمایی نیز ظاهر شده‌اند. این موش و گربه‌ی مشهور اگرچه در سال ۱۹۴۵ در فیلم Anchor Aweigh ظاهر شدند اما در سال ۱۹۹۲ بود که در انیمیشن بلندی مختص به خود حضور یافتند. این زوج به زودی در فیلم لایو-اکشن خود نیز حضور می‌یابند.

مطابق با گزارش هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter)، تیم استوری (Tim Story) در حال مذاکره برای کارگردانی فیلم لایو-اکشن «تام و جری» است. استوری پیش از این آثاری نظیر Ride Along و Ride Along 2 را با حضور آیس کیوب (Ice Cube) و کوین هارت (Kevin Hart) کارگردانی کرده است. استوری همچنین برای ساختن دو فیلم از مجموعه‌ی Fantastic Four «چهار شگفت‌انگیز» نیز شناخته می‌شود که اگرچه به لحاظ انتقادی خیلی موفق نبودند اما بسیار بهتر از بازسازی آن با حضور مایلز تلر (Miles Teller)، کیت مارا (Kate Mara)، مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan)، و جمی بل (Jamie Bell) عمل کردند.

«تام و جری» تنها کارتونی نیست که کمپانی برادران وارنر دوباره به طرفداران عرضه خواهد کرد. این کمپانی سرگرم آماده‌سازی مراحل ساخت انیمیشن جدیدی از Scoopy-Doo است که در سال ۲۰۲۰ به روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت.

اگرچه این موش و گربه‌ی مشهور پیش از این در تعداد زیادی انیمیشن درخشیده‌اند اما این پروژه اولین اثر لایو-اکشن با حضور آن‌ها خواهد بود. بسیاری از شخصیت‌های کارتونی این مسیر را پیموده‌اند اما باید دید که تام و جری چگونه برای پرده‌ی بزرگ مورد اقتباس قرار می‌گیرند. در گذشته انیمیشن‌های کوتاه آن‌ها برنده‌ی هفت جایزه‌ی اسکار شد اما تنها زمان مشخص می‌کند که آیا این انیمیشن جدید آن‌ها حتی به این موفقیت نزدیک خواهد شد یا خیر.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.