باران کوثری خطرناک تر است یا امیر تتلو؟

18 October 2018 - 15:15

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، کیوان کثیریان، منقد سینمای ایران و مسئول آکادمی سینما سینما، در ستون هفتگی خود در روزنامه اعتماد، درباره حریم تیزرهای تبلیغاتی فیلم عرق سرد که هم اکنون در سینماهای کشور به اکران در آمده است و این فیلم که از طرف حوزه هنری تحریم و پخش تیزرهای تبلیغاتی آن در صدا و سیما هم لغو شده و همچنین لغو اکران مردمی فیلم در شهر مشهد واکنشی نشان داد و یادداشتی نوشت:

این روزها ایجاد محدودیت برای اکران فیلم‌های به درد بخور سینمای ایران چیز جدیدی نیست. فیلمها یا باید در زمره فیلم‌های کمدی سبک و سطحی باشند که اکران خوبی بگیرند یا بی سروصدا در چند سینمای محدود اکران شوند و بسوزند و تمام شوند.
جدای از این محدودیت، بعضی فیلم‌ها البته باید محدودیت‌های مضاعفی را هم تحمل کنند. نمونه‌اش فیلم خوب و دیدنی «عرق سرد» که هم بخشی از سینماهایش را از دست داده، هم تبلیغ تلویزیونی موثر ندارد و هم برخی از اکران‌های مردمی‌اش در شهرستان‌ها لغو می‌شود. ظاهر ماجرا این است که وجود باران کوثری موجب بخشی از این تهدیدها شده‌است.
باران کوثری البته پیش از اینها نیز ممنوع‌الفعالیتی را در برهه‌های مختلف و به‌ دلایل گوناگون از جمله موضع‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی و همراهی با مردم در بزنگاه‌های مهم، تجربه کرده و بابت آن، همچنان نیز مشکلات ناعادلانه‌ای برای او وجود دارد. به هر روی او هزینه و تاوان کنش‌مندی‌اش را پس می‌دهد و از این حیث کاملا ارزشمند و قابل احترام است.
واقعا باید پرسید وقتی برخی مسئولان بلندپایه خراسان، آنقدر تسامح از خود نشان می‌دهند که دیدار با تتلو هم در برنامه‌شان قرار می‌گیرد، نمایش فیلمی با حضور باران کوثری در مشهد چقدر می‌تواند به آنها لطمه بزند؟ حضور باران کوثری ضررش بیشتر است یا امیر تتلو؟
یا واقعا مراسم تجلیل از امیر تتلو توسط ضرغامی و رسایی، آسیب بیشتری به فرهنگ مملکت می‌زند یا مراسم اکران مردمی یک فیلم با حضور باران کوثری؟ همان سازمان صداوسیما که سال به دوازده ماه از نشان دادن چهره باران کوثری امتناع می‌کند، به راحتی فلان خانم مدل لباس عروس را روی آنتن زنده دعوت می‌کند و یا در برنامه‌‌‌ای، ماجرای مفتضح جمع‌آوری پول برای کودک بهبود یافته سرطانی را به بار ‌می‌آورد. کدام بیشتر برای صدا و سیما آبروریزی به همراه دارد؟
در زمانه حاکمیت پول و سرمایه در سینمای ایران و میدان یافتن ستاره‌های بی‌ریشه حقیقی و مجازی، وجود هنرمندانی که درقبال جامعه و مردم، احساس وظیفه می‌کنند و به آنها متعهدند، غنیمت است. وجود آنها به نفع همه است. باور کنید.

برای مشاهده عکسهای بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/cinemafars.official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.