صحبت‌های اخیر هومن سیدی درباره فیلم اخیرش مغزهای کوچک زنگ زده

17 October 2018 - 16:15

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، فیلم و ساخته اخیر هومن سیدی، “مغزهای کوچک زنگ‌زده” فیلمی است که از دو هفته گذشته شروع به اکران کرده است و با استقبال مخاطبان زیادی رو به رو شده است و توانسته است گیشه سینمای ایران را مقداری جا به جا کند. این فیلم در طی مدت ۱۶ روز از اکران آن، بیش از ۵ میلیارد تومان فروش کرده است.

خلاصه‌ای از صحبت‌های اخیر هومن سیدی درباره فیلم اخیرش “مغزهای کوچک زنگ‌زده” در مصاحبه با ماهنامه “۲۴” را از این جا بخوانید:

قصه «مغزهای کوچک زنگ‌زده» تقربا بالای ۱۴۰-۱۵۰ بار خوانده شده، بازنویسی آن ۱۳ بار بیش‌تر اتفاق نیافتاده، ولی بالای ۱۵۰ بار با یک سری آدم، مدام خوانده شده و آن قدر از قصد خواستیم بخوانیم که ببینیم کجا به ورطه‌ی تکرار و اشمئزاز می‌رسیم، یعنی به آن حالت می‌رسیم که دیگر آن را بندازیم و بگوییم اه! چقدر جاذبه‌هایش توریستی بوده و آن را دور بیندازیم! و خیلی از آن کنده شده که به این شکل الان تبدیل شده است.
چیزی که می توانم قاطعانه درباره فیلم بگویم این است که کسی را خسته نمی‌کند و تماشاگر می‌تواند نزدیک به دو ساعت تکان نخورد. خب این برای من دستاورد بزرگی است و ماحصل همه تجاربی بوده که من در این سال های اخیر داشته‌ام.
من هم دوست دارم فیلمم در فستیوال‌های خارجی دیده شود و جایزه بگیرد و این حرف‌ها را نمی‌زنم که جوایز دیگران را بی‌ارزش کنم، ولی دارم این را می‌گویم که این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها نمی‌توانند من را آدم خودشان کنند. هر سال برایشان فیلم می‌فرستم اما در شیوه‌ی فیلمسازی‌ام لحظه‌ای برای خوشامد کسی تغییر ایجاد نمی‌کنم. من همینم، هرچقدر ضعف دارم همین شکلی هستم، اگر فستیوالی دوست دارد به من احترام بگذارد، فیلم من را نقد درست کند، راجع به بنده صحبت کند، با کمال میل، من هم دوست دارم این تبادل فرهنگی انجام شود. اما آنها هیچ وقت علاقه‌مند نیستند که فیلمی شبیه اعترافات … ساخته شود. چرا؟ چون فکر می‌کنند این نوع سینما برای آنهاست و آنها در این سینما پیشتاز هستند
نوید به لحاظ اخلاقی که پرفکت است و طبیعتا من همکاری با او را خیلی دوست دارم. الان هم با هم سر یک سریال می‌رویم و قرار است ۱۰ ماهی با هم باشیم. واقعا شاید کار کردن با من سخت باشه به این دلیل که کاملا مو به مو پیش می‌روم و می‌خواهم حتما آن چیزی که دلم می‌خواهد، اتفاق بیفتد. آقای اصلانی هم عالی بازی کردند و این افتخار را به ما دادند که در خدمتشان باشیم.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/cinemafars.official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.