سری هشتم جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا با حضور فاطمه معتمدآریا

17 October 2018 - 21:15

قرار بر این است که سری هشتم جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا با حضور بازیگر زن محبوب ایرانی، فاطمه معتمدآریا همراه با آیین بزرگداشت عزت‌الله انتظامی که این برنامه با نمایش ویژه فیلم “روسری آبی” به صورت بازسازی شده، همراه خواهد بود.

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، هشتمین دوره از جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا در ۶ تا از شهرهای بزرگ استرالیا از تاریخ ۱۸ اکتبر به مدت یک ماه تا تاریخ ۱۸ نوامبر مصادف با ۲۶ مهر تا ۲۵ آبان با مدیریت آقای آرمین میلادی برگزار خواهد شد.

از میان آثار تنها ۱۱ فیلم بلند و ۳ فیلم کوتاه از بین بهترین و موفق ترین آثار سینمایی سال گذشته در این رخداد سینمایی شرکت می کنند.

این فیلمها عبارتند از:

خوک ساخته مانى حقیقى، سه رخ ساخته جعفر پناهى، حکایت دریا ساخته بهمن فرمان آرا، رونا: مادر عظیم ساخته جمشید محمودى، امیر ساخته نیما اقلیمى، هندی و هرمز ساخته عباس امینى، هت تریک ساخته رامتین لوافى، تنگه ابوقریب ساخته بهرام توکلى، دارکوب و همچنین سه فیلم کوتاه وقت ناهار ساخته علیرضا قاسمى، پاگرد ساخته محسن بنى هاشمى و حباب ساخته روناک طاهر در شش شهر بزرگ استرالیا (سیدنی، ملبورن، بریزبن، کانبرا، ادلاید و پرت) به نمایش در مى‌آیند. دو فیلم تنگه ابوقریب و دارکوب اولین نمایش بین‌المللى خود را در این جشنواره خواهند داشت.

ارمین مبالدی مدیر جشنواره بین‌المللی استرالیا، هم با اعلام زمان این رویداد و شرایط و فیلمها اضافه کرد:

فاطمه معتمدآریا، بازیگر برجسته و محبوب سینمای ایران، میهمان ویژه هشتمین حشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا می‌باشد. ایشان در نخستین حضور خود در این جشنواره، در مراسم اکران فیلم حکایت دریا، آخرین ساخته بهمن فرمان آرا در سیدنى (١٩ اکتبر) و ملبورن (٢۵ اکتبر) و جلسات پرسش و پاسخ حضور خواهند داشت.

در این جشنواره و در سری هشتم رویداد مراسمی ویژه به مناسبت آیین بزرگداشت عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت و موفق سینمای ایران در نظر گرفته شده است که این مراسم با اکران ویژه فیلم “روسری آبی” ساخته رخشان بنی‌اعتماد و با حضور فاطمه معتمدآریا در شهر سیدنی به صورت بازسازی شده، همراه خواهد بود.

بخش رقابتی و جوایز این رویداد سینمایی نیز که همراه با انار طلایی همانند سال‌های گذشته خواهد بود و با اعلام برندگان بخش‌های مختلف به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر  مرد طبق روال سالهاى گذشته جوایزی اهدا می‌شود.

آرمین میلادی خبر از استقبال خوب مشتاقان و مخاطبان مبنی بر فروش بلیط‌های جشنواره از سوی ایرانیان و ایرانیان مقیم استرالیا داد که این پیش‌بینی همراه با استقبال گسترده و چشمگیر همراه خواهد بود زیرا دلاییلی چون کیفیت بالای فیلم‌های بخش‌های این رویداد و همچنین جایگاه ویژه جشنواره در استرالیا و تجربه موفق این فیلمها و جوایزشان این احتمال را بیشتر به سمت قطعی بودن پیش می‌برد.

از علاقه‌مندان و مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر دعوت می‌شود، به وبسایت جشنواره مراجعه نمایند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/cinemafars.official

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.