ممکن است “دارک فینیکس” اولین فیلم X-Men دیزنی باشد

21 October 2018 - 17:30

ممکن است سیمون کینبرگِ (Simon Kinberg) فیلم Dark Phoenix (دارک فینیکس) اولین فیلم X-Men (مردان ایکس) از دیزنی باشد. تقریبا یک سالی می‌شود که Mouse House حقوق فیلم و محصولات تلویزیونی استودیو فاکس قرن بیست و یکم را خریداری نموده است؛ که شامل استویو قرن بیستم فاکس در هالییود نیز می‌شود. البته، آن‌ها زمان زیادی را صرف جنگ بر سر برنامه‌های داخلی آینده‌ی خود با دیگر کمپانی‌های دنیای سرگرمی از جمله کام کست (Comcast) کردند. اما پس از واگذاری حقوق فاکس و بالا بردن پیشنهاد مزایده از ۵۲.۴ میلیارد دلار به ۷۱.۳ میلیارد دلار بصورت نقدی، می‌توان گفت پروسه‌ی مالکیت و واگذاری تمامی حقوق فاکس به دیزنی تقریبا کامل شده است. لطفا تا پایان این خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

در اوایل این ماه گزارش شده بود که قرارداد فاکس-دیزنی می‌توانست در اواخر سال ۲۰۱۸ انجام شود، اما بعدا خبرهایی منتشر شد مبتنی بر اینکه این توافق ممکن است در اوایل ژانویه سال آینده یعنی ۲۰۱۹ انجام شود. در این مورد ممکن است شاهد انتشار تعدادی از فیلم‌های در حال تولید فاکس قرن بیستم توسط استودیو والت دیزنی یا حداقل با همکاری آن، باشیم. و در واقع بنظر می‌رسد اولین فیلمی که قرار است این‌گونه پیش برود، فیلم “مردان ایکس” است.

به نقل از THR، احتمالا “دارک فینیکس” که اخیرا انتشار آن به تاخیر افتاده است و تاریخ آن از فوریه سال ۲۰۱۹ به ژوئن ۲۰۱۹ تغییر پیدا کرده است، اولین فیلمی خواهد بود که دیزنی پس از خریداری فاکس، آن را تحت عنوان برند خود منتشر خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که اولین سری از فیلم‌های “مردان ایکس” نیز، اولین فیلم منتشر شده توسط دیزنی پس از مالکیت کامل فاکس خواهد بود. جالب است بدانید که فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) از رابرت رودریگز (Robert Rodriguez) که فوریه سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد، همچنان به عنوان محصول استودیو فاکس انتشار خواهد یافت. هنوز معلوم نیست چرا همچین استثنایی وجود دارد، اما امکان دارد این موضوع به گزاره‌ی گان جامپینگِ (Gun-Jumping) در سازمان قضایی ایالت متحده آمریکا، مربوط باشد.

قبلا در گزارشاتی گفته می‌شد که استودیو والت دیزنی به دنبال تولید یا مشارکت در تولید فرنچایزهای Avatarand X-Men از فاکس است. خب این جالب خواهد بود که ببینیم هنگام پخش “دارک فینیکس” در سینما، لوگوی کدام استودیو روی پرده‌ی نقره‌ای ظاهر خواهد شد: لوگوی قلعه دیزنی یا لوگوی استودیو مارول. اگرچه تمام فیلم‌های Mouse House، با مشارکت استودیو دیزنی ساخته می‌شود، اما آن‌ها پرچم خود را فقط در فیلم‌هایی به نمایش می‌گذارند که آن‌ها را ساخته باشند. اما اگر “مردان ایکس” درگیر خانه‌ی اصلی دیزنی شود، این چه معنایی برای استودیو مارول و دنیای سینمایی مارول خواهد داشت؟

همزمان با اینکه “دارک فینیکس” اولین فیلم فاکسیِ والت دیزنی پس از خرید آن خواهد بود، این فیلم در خط پروژه‌هایی قرار می‌گیرد که پیش از این استودیو انجام داده بود. برای مثال The Twilight Saga: Breaking Down – Part 2 (گرگ و میش: شپیده دم – قسمت دوم) به عنوان محصول سال ۲۰۱۲ از سامیت اینترتینمنت (Summit Entertainment) منتشر شد… البته به عنوان ” کمپانی لاین استیج” (Lionstage Company). بنابراین این منطقی فه نظر می‌رسد که دیزنی نیز همین کار را انجام دهد: یعنی “دارک فینیکس” را به عنوان فیلمی از فاکس قرن بیستم اما با مشارکت کمپانی دیزنی منتشر کند، و سپس به استودیوهای مارول اجازه دهند تا هر کاری که دلشان می‌خواهند با دنیای سینمایی مارول بکنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد چرا نمی‌شود همزمان دو فرنچایز “مردان ایکس” را ساخت.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.