جانی دپ در نقش عکاس جنگ پرآوازه

24 October 2018 - 19:53

جانی دپ (Johnny Depp) قرار است نقش دبلیو. یوجین اسمیت (W. Eugene Smith)، عکاس جنگ پرآوازه را در درام Minamata بازی کند. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فیلمنامه‌ی این اثر براساس کتابی نوشته‌ی اسمیت و همسرش Aileen Mioko Smith توسط دیوید کی. کسلر (David K. Kessler) به رشته‌ی تحریر درآمده است. این فیلم که توسط اندرو لویتاس (Andrew Levitas) کارگردانی می‌شود داستان نبرد اسمیت بر علیه تشکیلات قدرتمندی را روایت می‌کند که مسئول مسومیت اهالی Minamata، شهر ماهی‌گیری در ژاپن در سال ۱۹۷۱ بوده است.

اسمیت زمانی که دوران پرافتخارش در روزهای جنگ جهانی دوم را پشت سر می‌گذارد به فردی عزلت‌گزین تبدیل می‌شود و از جامعه و حرفه‌اش کنار می‌کشد. اما مأموریتی از جانب رالف گرِیوس (Ralph Graves)، دوست قدیمی او و سردبیر مجله‌ی لایف (Life Magazine) او را مجاب می‌کند تا به ژاپن بازگردد و از داستانی بزرگ پرده بردارد؛ نابودی جامعه‌ای ساحل‌نشین، داستان کسانی که قربانی طمع تشکیلاتی و تبانی میان پلیس محلی و دولت شدند.

پرونده‌ی قربانیان این حادثه بر علیه تشکیلات مسئول آن فاجعه‌ی زیست‌محیطی یکی از پرخسار‌ت‌ترین پرونده‌های تاریخ است. هنوز برخی از آسیب‌دیدگان آن حادثه در دادگاه‌ها به دنبال دریافت غرامت هستند. دست‌اندرکاران تولید این اثر زمان زیادی را در شهر Minamata با قربانیان آن حادثه و خانواده‌های‌شان سپری کرده‌اند و این فیلم با حمایت آنان ساخته خواهد شد.

لویتاس:

همکاری با جانی برای رساندن صدای آن‌هایی که مدت‌ها در خاموشی رنج برده‌اند به سراسر جهان مسئولیت بزرگی‌ست. همچون یوجین در سال ۱۹۷۱ ما بسیار مشعوفیم که وظیفه‌ی جان بخشیدن به این داستان بر عهده‌ی ما نهاده شده است.

کمپانی HanWay Films توزیع بین‌المللی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. گابریله استیوارت رئیس این کمپانی گفته:

 منحنی داستان شخصی رستگارکننده‌ی یوجین اسمیت زمانی که او شروع به برقراری ارتباط با سوژه‌های جلوی دوربین خود می‌کند بسیار انسانی و تأثربرانگیز است. داستان او کاوشی در این مفهوم است که چگونه یک عکس قدرتمند می‌تواند جهان را به تکاپو وا دارد. آن عکس از آن کودک سوری که جنازه‌اش در مرز ترکیه پیدا شد، بود که اروپا را برای حل بحران پناه‌جویان به کنش وادار کرد.

منبع:The Hollywood Reporter

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.