بری لارسن از اهمیت ابرقهرمانان زن در آینده می‌گوید

12 September 2016 - 10:00

اگرچه فیلم‌های مربوط به دنیای کامیک هر ساله جزو بزرگ‌ترین فیلم‌های منتشر شده هستند، ولی نقش‌های اصلی این فیلم‌ها همواره در اختیار مردان قرار دارد. استودیوها شروع به تغییر این وضعیت کرده‌اند و قصد انتشار فیلم‌هایی با ابرقهرمان‌های زن در نقش اصلی هستند. سال آینده این رخداد بزرگ با اکران فیلم Wonder Woman شروع خواهد شد، که اولین فیلم ابرقهرمانی بزرگ در این زمینه بعد از فیلم‌های Catwoman و Elektra در اواسط دهه گذشته میلادی است. کمی بعدتر از این فیلم، دنیا با بری لارسن (Brie Larson) در نقش کارول دنورس آشنا خواهد شد، که نقش اصلی را در اولین فیلم ابرقهرمانی مارول با داشتن شخصیت اصلی زن، یعنی Captain Marvel خواهد داشت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

این فیلم مدت زمان زیادی بود که در لیست انتظار استودیوی مارول قرار داشت. استودیو قبلا موفقیت این سبک فیلم‌ها را با حضور بیوه سیاه به عنوان نقش اصلی همراه در فیلم Captain America: The Winter Soldier «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان»، زودتر از حضور اوانجلین لیلی (Evangeline Lilly) در نقش Wasp به عنوان نقش اصلی همراه در فیلم Ant-Man and the Wasp، امتحان کرده‌است. وقتی  Captain Marvel اکران شود، لارسن آماده است تا تبدیل به نمادی برای تمام دختران شود.

لارسن در حال حاضر در فستیوال فیلم تورنتو حضور دارد و فیلم جدیدش یعنی Free Fire «آتش رها» را تبلیغ می‌کند، ولی در گفتگویی با کانال Space در مورد تاثیر شخصیت کارول دنورس صحبت کرد. لارسن در همان ابتدا از تمام طرفداران برای حمایتشان تشکر کرد و از عکس‌هایی هر روز برای او ارسال می‌شود ابراز شگفتی کرد. در دوره‌ای که ابرقهرمانان زن در اقلیت محض قرار دارند، لارسن متوجه این موضوع است و قصد دارد جزو اولین کسانی باشد که آن را تغییر می‌دهد:

چیزی که در حال حاضر برایم بسیار شگفت انگیز است، فضای مجازی است که در آن هر روز عکس‌های زیادی از دختران را می‌بینم که لباس کاپیتان مارول را پوشیده‌اند و از دیدن این عکس‌ها سیر نمی‌شوم. اون نماد و سنبلی فوق‌العاده برای دختران است و تنها ایرادی که وجود دارد این است که این قبیل سنبل‌ها بسیار کم است. به نظرم بسیار خوشایند است که ببینیم دختری لباس بتمن پوشیده یا لباس مردعنکبوتی بر تن دارد ولی این موضوع برایم به مراتب خوشایندتر می‌شود وقتی آن نمادها مخصوص زنان باشد. به نظرم این موضوع بسیار مهم است.

carol-danvers-as-captain-marvel-wallpaper

در حال حاظر تعداد این دست از فیلم‌ها بسیار پایین است، ولی اکنون در بهترین زمان ممکن برای تغییر این موضوع هستیم. لارسن شاید اولین کسی نباشد که قرار است نقش اول را در یک فرنچایز بلاک باستر ابرقهرمانی در آینده ایفا کند، چرا که واکنش‌های اولیه به فیلم Wonder Woman فقط و فقط مثبت بوده‌است و اگر به موفقیت برسد، اشتیاق به فیلم Captain Marvel به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد.

این دو شاید تنها دو فیلم ابرقهرمانی زنان در آینده پیش رو باشند، ولی هالیوود با تمایل و گرایش‌ها سر و کار دارد پس اگر هر دو فیلم موفق باشند، فیلم‌های بعدی به سرعت به دنبال آنها معرفی خواهند شد. هر دو استودیوی DC و مارول امید دارند که با موفقیت فیلم‌هایشان، شاهد فرنچایزی طولانی مدت برای خودشان باشند. البته مارول به نظر قصد دارد همین روند را در دنیای تلویزیون نیز ادامه دهد. شخصیت Squirrel Girl می‌تواند به زودی صاحب سریال شود، ولی موضوع سریال Ms. Marvel هنوز باید از بسیاری جهات بررسی شود. آنها همچنین قصد دارند سریال Runaways را در شبکه Hulu که شامل چندین نقش اول زن است راه اندازی کنند، به علاوه نقش‌های اصلی زن در سریال‌های Cloak & Dagger ، Agents of S.H.I.E.L.D و  Jessica Jones.

لارسن از هم‌اکنون خود را آماده تبدیل شدن به الگو در ابتدای سفر خود کرده‌است، همچنین از این موضوع تعجب نکنید که شاهد چندین ابرقهرمان زن در فیلم Captain Marvel باشید. مارول همچنین تمایل خود را برای ساخت فیلم‌هایی اختصاصی برای شخصیت‌های بیوه سیاه و Scarlet Witch اعلام کرده‌است، که احتمال ساخت آنها قابل بحث خواهد بود. به نظر می‌رسد به راحتی می‌توانیم بگوییم که آینده ابرقهرمانان زن درخشان خواهد بود.

کاپیتان مارول قرار است در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ اکران شود.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    کاپیتان مارول توى شخصیت بسیار جذابیه. البته مارول کارکتر خوب توى دنیاى زنانه کم نداره (این آخرى، گوئن پول خیلى جالبه) ولى بعیده سیستم تمام مردانه هالیوود ریسک زیادى روى شخصیت هاى زن بکنه. همینطورى هم کلى با بازى هایى که شخصیت زن دارن مشکل داریم (یه نگاه به نظرات فروم ها مشخص مى کنه عمق مشکل رو) واى بر احوال سینما. به هر حال من که تز هر حرکتى پشتیبانى مى کنم.
    از طرف دیگه متاسفانه ما به Huluاصلا دسترسى نداریم ولى من شخصاً عاشق شخصیت Sister Grimm توى سرى کتاب هاى Runaways هستم. تنها سئوال اینه که با سرمایه گذارى تلویزیونى و زمان طولانى شخصیت ها روى صفحه چطور مى خواهن Singularity رو درست کنن. به نظر شخصیت پر هزینه اى مى یاد. در عین حال کاپیتان مارول هم جزو شخصیت هاى کتابه. امیدوارم داستان را خیلى خراب نکنن.

    • Hanna says:

      اوپس. الان یادم اومد Runaways رو با A-Team اشتباه گرفتم. البته Sister Grimm تو اون یکی هم هست.