چرا ساخت ریبوتی از X-Men ساده‌تر از ریبوت Spider-Man خواهد بود؟

1 November 2018 - 10:09

ساخت ریبوتی از فرانچایز X-Men «مردان ایکس»، آن هم پس از حدود دو دهه و بعد از دوازده فیلم، کار سختی است؛ اما حقیقتا این کار ممکن است از ساختن ریبوت Spider-Man «مرد عنکبوتی» از استودیو مارول، ساده‌تر باشد. برای ساخت «مرد عنکبوتی»، مارول استودیو مجبور شد تا افرادی جدید را به فرانچایزی بیاورد که به تازگی و حدود چند سال قبلش ریبوتی جدید از آن ساخته شده بود. منظورمان این است که قبل از آن، دو نسخه‌ی محبوب از مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوایر (Tobey Maguire) و اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) ساخته شده بود و سه گانه‌ی سم ریمی (Sam Raimi) سکانس‌های منحصر بفردی را در تاریخ دنیای «مرد عنکبوتی» پدید آورده بود اما مارول باز هم تسلیم نشد و ریبوتی جدید (و البته موفق) برای آن ساخت. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

شرکت مادرِ مارول، یعنی دیزنی (Disney)، هم‌اکنون در حال بدست آوردن امتیازهای استودیو فاکس قرن ۲۱ام (۲۱st Century Fox) است که این کار، تمام شخصیت‌های فاکس را به دنیای مارول می‌آورد. از جمله دنیای «مردان ایکس» و همینطور Deadpool «ددپول». همانند کاری که سم ریمی با مرد عنکبوتی کرد، به بسیاری از جنبه‌های فرانچایز «مردان ایکس» نیز (توسط برایان سینگر) پرداخته شده است. اکنون سخت است که کسی بیاید و بجای پاتریک استوارت (Patrick Stewart) نقش نسخه‌ی قدیمی‌تر پروفسور چارلز خاویر (Charles Xavier) یا همینطور هیو جکمن (Hugh Jackman) در نقش وولورین (Wolverine) را بازی کند.

ریبوت «مرد عنکبوتی» از مارول

اولین فیلم دنیای سینماتیک مارول از «مرد عنکبوتی»، Homecoming «بازگشت به خانه» نام گرفت. از زمانی که آیزاک پرماتر (Ike Perlmutter)، رئیس سابق مارول، به منظور پرداخت بدهی‌های شرکت در سال ۱۹۹۸، حقوق تعدادی از شخصیت‌های مارول را فروخت، اکنون حقوق فیلم «مرد عنکبوتی» در دست شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) است. این حقوق با اینکه تحت اختیار سونی است اما به دلیل عملکرد ضعیف فیلم The Amazing Spider-Man 2 «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲»، این استودیو با مارول معامله کرد و اکنون پیتر پارکر (Peter Parker) می‌تواند بیاید و در کنار Avengers «انتقام جویان» بجنگد.

با اینکه این طرح با مشکلات بسیار زیادی همراه بود، اما مارول آخرین ریبوت از «مرد عنکبوتی» را از راهی هوشمندانه ساخت. اول از همه، دنیای سینماتیک مارول، از بازگو کردن جزئیات داستان اصلی مرد عنکبوتی صرف نظر کرد؛ چرا که دو بار تمام آن جزئیات به روی پرده‌ی سینما رفته بود. پیتر پارکر هم درواقع تام هالندِ (Tom Holland) نوزده ساله بود که اکنون یک نوجوان دبیرستانی است؛ با تمام شور و شوق و بی‌تجربگی که داشت و برای ابرقهرمان شدن له له می‌زد!. «بازگشت به خانه» از شخصیت‌‌های ضدقهرمانی که در فیلم‌های قبلی دیده شده بود چشم‌پوشی کرد (مسلما دیدن مبارزه‌ی مرد عنکوتی با گوبلین آن هم برای بار دوم هیجان‌انگیز نیست!). سرانجام و شاید مهم‌تر از همه اینکه مارول از این واقعیت که دنیای مرد عنکبوتی و دیگر انتقام جویان باید “یکی” باشد استفاده کرد و اولین بار این شخصیت را در فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: نبرد داخلی» معرفی کرد و تونی استارک (Tony Stark) بعنوان مربی پیتر جوان دیده شد.

اما چرا آوردن «مردان ایکس» به دنیای سینماتیک مارول ساده‌تر است

ساخت ریبوتی از «مردان ایکس» توسط مارول و آوردن آنها به دنیای سینماتیک مارول با چالشهایی روبرو است. مرد عنکبوتی تنها یک ابرقهرمان بود اما فیلم‌های مردان ایکس شامل یک تیم و دو شخصیت کاملا مستقل است: “وولورین” و “ددپول”.  از آن گذشته فیلم‌های وید ویلسون مخصوص گروه خاصی از رده‌ی سنی است اما دیزنی به این معروف است که فیلم‌هایش خانوادگی است. با این حال،آخرین فیلم‌های وولورین و ددپول اکنون Logan و Deadpool 2 است و سری «مردان ایکس» هم فیلم X-Men: Apocalypse را به روی پرده برده است. به نسبت، فرانچایز «مردان ایکس» شرایط مناسب‌تری برای ساخت ریبوت دارد.

اگر فرض را بر این بگذاریم که ریبوت «مردان ایکس» ساخته شود، آنوقت زمانی که آنها با ابرقهرمانان مارول روبرو می‌شوند، چه نبرد سهمگین و شگفت‌انگیزی خواهد شد!. اگر بخواهیم به گذشته‌ی فیلم‌های X-Men نگاهی کنیم، مگنتو (Magneto) برای قتل جان اف کندی (John F. Kennedy) به زندان رفته و جهش‌ها برای چندین دهه شناخته شده و ترسناک شده است. اگرچه، ریبوت «مردان ایکس» از دنیای سینماتیک مارول نباید لزوما شامل همان شخصیت‌هایی باشد که تابحال دیده‌ایم. صدها صفحه جهش در کامیک‌ها وجود دارد و شخصیت‌هایی زیادی هم وجود دارند که هنوز دیده نشده‌اند. بنابراین مارول مجبور نیست که یک جیم گری (Jean Grey) جدید یا سایکلوپس (Cyclops) تازه و یا حتی یک وولورین را داشته باشد.

هنوز نمی‌توان به طور دقیق گفت «مردان ایکس» به چه شکل به دنیای سینماتیک مارول وارد می‌شوند اما به هر حال یک چالش جدید به حساب می‌آید.  در رابطه با ساخت ریبوت از «مرد عنبکوتی» هم، شک و تردیدهای زیادی روبروی استودیو مارول بود اما اگر آنها بخواهند ریبوت X-Men را بسازند، هیچ مانعی در برابر آنها وجود نخواهد داشت.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.