نظر داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره نتیجه اکران فیلم های کاهانی و پارادایس و آشغال های دوست داشتنی

1 November 2018 - 20:19

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در یکی از جدیدترین و تقریبا آخرین مصاحبه خود درباره اکران فیلم ‌های توقیفی “پارادایس” و “آشغال های دوست‌داشتنی” و همچنین فیلم پر جنجال عبدالرضا کاهانی به نام “ارادتمند نازنین بهاره تینا” ، اشاره به چند موضوع پیرامون برنامه اکران این آثار کرد.

وی اعلام کرد مشکلاتی که فیلم های “پارادایس” ساخته علی عطشانی  و “آشغال های دوست‌داشتنی”  ساخته محسن امیریوسفی داشتند به طور کل حل شده است و اجازه اکران دارد و این فیلم‌ها به زودی اکران خواهند شد.

او درباره فیلم “خانه پدری” افزود: پروانه نمایش این فیلم در گروه هنر و تجربه صادر شده است و اکارن این فیلم تنها با رضایت کیانوش عیاری ممکن است.

اما در کمال نا امیدی، ابراهیم داروغه زاده از مسیر سخت و صعب العبور اکران فیلم کاهانی به نام “ارادتمند نازنین بهاره تینا”  صحبت کرد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی طی مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان درباره رفع توقیف فیلم‌های سینمایی که از سال گذشته قول آنها را داده بود  افزود:

چند فیلم توقیفی از گذشته داریم که در حال حل کردن مشکلات اکران آن‌ها هستیم. به عنوان نمونه، فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان در سال ۸۹ به دلیل فضای سیاسی آن زمان امکان نمایش نداشت، اما با بررسی مجدد بدون ایجاد هیچ مشکلی در زمان دیگری توانست اکران شود.

او همچنین درباره آثار توقیفی کارگردانان کیانوش عیاری، محسن امیر یوسفی، علی عطشانی برای فیلم‌های “خانه پدری” و “آشغال‌های دوست داشتنی”  و

“پارادایس” که تا اکنون فرصتی برای اکران به دست نیاوردند، گفت:

پروانه نمایش فیلم «خانه پدری» برای گروه هنر و تجربه صادر شده است که اگر آقای عیاری موافقت کنند اکران خواهد شد. مشکل فیلم “پارادایس” هم حل شده و اکران می‌شود. فیلم “آشغال‌های دوست‌داشتنی” پروانه نمایش دارد و اکران خواهد شد. فیلم “ارادتمند؛ نازنین بهاره، تینا”‌ی عبدالرضا کاهانی از سوی شورای پروانه نمایش و همچنین شورای عالی نظارت رد شده است؛ بنابراین برای اخذ پروانه نمایش مسیر بسیار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره تاکید برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس برای رفع توقیف فیلم‌های سال گذشته که اجازه اکران نداشتند گفت:

در مجلس نگاه‌های متفاوتی وجود دارد؛ برخی از نمایندگان به سخت‌گیری سازمان سینمایی معترض هستند و برخی دیگر هم به نظارت‌های گوناگونی که ما اعمال می‌کنیم، اشکال وارد می‌کنند. در جامعه ما هم همین‌طور است؛ قشری از مردم معتقدند که سخت‌گیری وجود دارد و قشر دیگری ما را متهم می‌کنند که ارزش‌های دینی و اسلامی را در نظر نمی‌گیریم. طبیعتا وزیر ارشاد و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، روی لبه باریکی راه می‌روند. ما نمی‌توانیم نظر گروه خاصی را اعمال کنیم.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.