استیون اسپیلبرگ و اُپرا وینفری Color Purple را به سینما می‌آورند

3 November 2018 - 14:30

باید بگوییم که Color Purple اول فقط یک کتاب بود. بعد فیلم و در آخر هم موزیکال Broadway شد و حالا از نسخه موزیکال آن برای ساخت فیلم دیگری اقتباس می‌شود. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

رمان Color Purple، نوشته‌ی آلیس واکر (Alice Walker)، به درام استیون اسپیلبرگ و سپس موزیکال Broadway تبدیل گشت و حالا راهی سینماها می‌شود. استودیوی برادران وارنر در حال ساخت نسخه موزیکال فیلم است.

اُپرا وینفری (Oprah Winfrey)، کوینسی جونز (Quincy Jones) و اسکات سندرس (Scott Sanders) که نسخه برادوی را تولید کردند، این موزیکال را می‌سازند. اسپیلبرگ نیز به آن‌ها اضافه شده است.

فیلم و نمایش این اثر هر دو از رمان ۱۹۸۲ واکر اقتباس شده‌اند. داستان این اثر درباره زن سیاه پوستی به نام سلی است که در فقر شدید در جنوب امریکا بزرگ شده و مورد بدرفتاری ناپدری، شوهر و سایرین در زندگی‌اش قرار گرفته و ایمانش به خدا و بشریت مورد سوال قرار گرفته است. واکر جایزه Pulitzer را برای این داستان برد و اولین زن سیاه پوست برنده شد. ووپی گلدبرگ (Whoopi Goldberg) در نقش سلی در فیلم اسپیلبرگ ظاهر شد و این فیلم ۱۱ نامزدی اسکار از آن خود کرد هرچند برنده جایزه‌ای نشد. وینفری برای اولین بار جلوی دوربین رفت و نامزد شد.

موزیک آن با کتابی نوشته‌ی مارشا نورمن (Marsha Norman) و موزیک و لیریک برندا راسل (Brenda Russell)، آلی ویلیس (Alllee Willis) و استفان بری (Stephen Bray) در سال ۲۰۰۵ در برادوی به نمایش درآمد و نامزد ۱۱ بخش از جایزه تونی شد. آن نتوانست جایزه‌ای دریافت کند اما نسخه ۲۰۱۶ آن با بازی سینتیا اریوو (Cynthia Erivo) دو جایزه تونی برد.
سندرس درباره ساخت این فیلم اظهار داشته:

ما به شدت خوشحالیم فیلمی می‌سازیم که روح و احساس را درگیر می‌کند و این درام قوی است که باید به اشتراک گذاشته شود.

این پروژه در مرحله ابتدایی ساخت قرار داشته و به دنبال نویسنده است. هنوز بازیگران آن مشخص نشده‌اند.

منبع: هالیوود ریپورتر

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.