فیلم اتاق تاریک روح الله حجازی برنده جایزه اصلی جشنواره هانوی شد

4 November 2018 - 01:20

فیلم “اتاق تاریک” فیلمی است به کارگردانی و نوسندگی و همچنین تهیه کنندگی روح‌الله حجازی که در سال ۹۶ تولید شده است.

روح الله حجازی با این فیلم و پس از ۳ سال از آخرین ساخته‌اش به نام “مرگ ماهی” با بازیگرانی همچون ساره بیات و ساعد سهیلی به سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر رفت.

این دو بازیگر محبوب تنها کسانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. مدیریت تصویربرداری و فیلمبرداری این اثر بر عهده پیمان شادمانفر و موسیقی آن را کارن همایونفر ساخته است.

دیگر عوامل فیلم به این صورت هستند:

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سید روح‌الله حجازی

طراحی و ترکیب صداها: امیرحسین قاسمی

تدوین: رضا شهبازی

جلوه‌های بصری: جواد مطوری

مدیر صدابرداری: حسین بشاش

طراح چهره پردازی: عباس عباسی

دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امیر علیازی

طراح صحنه: بهادر حسین‌زاده

طراح لباس: مروارید کاشیان

فیلمبردار: ادیب سبحانی

مدیرتدارکات: امیر اسکندری

منشی صحنه: دنیا راد

عکاس: امیرحسین شجاعی

مشاور رسانه ای: آریان امیرخان

این اثر جز پنجمین اثر از ساخته های روح الله حجازی است که تمامی آثار با استقبال مخاطبان زیادی روبه‌رو شده است. فیلم‌های “در میان ابرها”، “زندگی خصوصی آقا و خانم میم”، “زندگی مشترک آقای محمودی و بانو” و “مرگ ماهی” از دیگر آثار این کارگردان به شمار می‌رود. همچنین او پس از عدم موفقیت در ساخت فیلم “گربه رو”  (cat walk) به دلیل مشکلات ممیزی، سراغ فیلم “اتاق تاریک” رفت.

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، حالا در این روزهایی که جشنواره فیلم هانوی در حال برگزاری است، در روز اختتامیه جایزه اصلی این جشنواره به روح الله حجازی برای فیلم “اتاق تاریک” رسید.

این جشنواره بین المللی که در هانوی ویتنام تفریبا در همه سال در تاریخ ۲۷ تا ۳۱  اکتبر که مصادف با ۵ تا ۹ آبن ماه می‌باشد برگزار می‌شود که امسال در سال ۲۰۱۸ پنجمین دوره از این جشنواره برگزار شده است.

در این دوره از این جشنواره بین المللی فیلم “اتاق تاریک” ساخته روح الله حجازی تنها نماینده رسمی ایران بود که در بخش مسابقه حصور داشت و در نهایت نیز کارگردان این اثر که مهمان این جشنواره نیز بود با حضور خود جایزه بهترین فیلم این دوره از جشنواره را از آن خود کرد.

این فیلم که در نهایت موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شد بنا بر گزارشات تهیه شده،علاوه بر بخش اصلی در بخش بهترین کارگردانی (روح الله حجازی)، بهترین بازیگر زن برای ساره بیات و بهترین بازیگر مرد برای ساعد سهیلی نامزد دریافت جایزه از این رویداد سینمایی شده بود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است که دوره جدیدی از زندگی یک زوج به نام فرهاد و هاله رقم خورده است که این مساله باعث به وجود آمدن تغییرات دیگری در زندگی آن‌ها شده است که حالا باید با یک سری از مشکلات و تغییرات جدید دست و پنجه نرم کنند.

در طی این چند دوره از برگزاری این رویداد سینمایی، این جشنواره با حضور ایرانیان همراه بوده است که در همین دوره از این رخداد کارگردان کشورمان، شهرام مکری نیز جزو داوران پنجمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم هانوی بود. همچنین ۶ سال گذشته و در سال ۲۰۱۲ بازیگر موفق کشورمان، ترانه علیدوستی که این روزها هم در جشنواره فیلم های سینمایی توکیو ژاپن هم در حال داورری می‌باشد، ما بین دیگر داوران این رویداد، به داوری پرداختند.

امسال  رئیس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره “هانوی” نیز “کوهی اوگری” بود که کارگزدان معروف ژاپنی است که پیشتر در جشنواره کن فرانسه نیز در سال های گذشته در سال ۱۹۹۰ موفق به کسب جایزه بزرگ (نخل طلا) جشنواره کن شده بود.

عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطبایی که مسئول بخش فیلم‌های مستقل‌های ایرانی است، بود.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.