طناز طباطبایی و سفیر انجمن خودمراقبتی حمایت از حقوق کودکان

4 November 2018 - 16:16

بیشتر قربانیانی که مورد آزار و سوء استفاده ‌های جنسی قرار می‌گیرند کودکانی هستند که اطلاعتی جامع و کافی درباره آن و چگونگی و راه‌های مقابله با آن را نمی‌دانند. ما در کشور ایران آمار دقیقی از این اذیت و آزارهای جنسی نداریم اما به گزارش برخی از منابع آماری که در کشورهای گوناگون وجود دارند در بین دختران از بین هر ۴ نفر یک نفر و در بین پسران از بین هر ۶ نفر یک نفر مورد این سوء استفاده‌های حنسی در طول زندگی خود قرار میگیرند.

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، در همین راستا بازیگر محبوب، طناز طبابایی که در حرفه بازیگری در حوزه سینما و تئاتر فعالیت می‌کند، با ظهور پروژه جدیدی که انجمن حمایت از کودکان برای مقابله با آزارهای جنسی تعیین کرده کرده است، این بازیگر آمادگی خود را مبنی بر هر گونه حمایت در این راستا و همکاری اعلام داشته است و در نهایت از سوی این انجمن به عنوان سقیر در گسترش آموزش همگانی خود مراقبتی کودکان فعالیت می‌کند.

او تقریبا ۷ سال پیش در فیلمی به ایفای نقش پرداخته بود که راستای این فیلم درباره آزار جنسی کودکان بود این فیلم که “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” نام داشت ساخته پوران درخشنده بود که داستان تعرض به اطفال خردسال را نشان می‌دهد که پس از ساخت این فیلم، پوران درخشنده مورد تمجید نشریه معتبر ورایتی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

یکی از ابزار مقابله با کودک آزاری، خود مراقبتی و آگاهی است.

مرجان انصاری، جامعه شناس طی مصاحبه ای درباره اهمیت آگاهی بخشی به کودکان در این خصوص گفت است:

کودک آزاری آسیبی روانی و اجتماعی است و پیامدهای ناگواری دارد؛ کودک آزاری جنسی یکی از بدترین نوع آزار در کودکان است که به مراتب تبعات بیشتری دارد از این رو راهکارهای پیشگیرانه امری مهم و حیاتی است. غفلت از کودکان مهم ترین علت در گرفتاری کودکان در دام کودک آزارها به شمار می رود. شنیدن خبر آزار و اذیت جنسی هر کودک و نوجوانی بی شک همواره برای همه ناگوار است و اگر در بین ما کسی فرزند خردسالی داشته باشد، دچار اضطرابی فزاینده می شود. والدین از سویی می‌خواهند فرزند خود را در برابر چنین آسیبی محافظت کنند و ازسوی دیگر موظفند کودک خود را مستقل و غیروابسته بار بیاورند و این کار دشواری است.

واقعیت این است که هیچ یک از والدین نمی‌توانند تا ابد و همواره در کنار فرزند خود حضور داشته باشند وشخصا از او محافظت کنند. کودکان در نهایت به سنین مدرسه و بلوغ و نوجوانی می‌رسند و ضروریست که برخی موقعیت‌های اجتماعی را به تنهایی تجربه کنند. مهم‌ترین رویکرد در جلوگیری از کودک آزاری این است که چگونه فرزند خود را به سلاح “خودمراقبتی” مجهز کنیم تا در نبود ما بتوانند به تنهایی از خود محافظت کنند. در واقع خودمراقبتی و آگاهی ابزاری مهم در مقابله با کودک آزاری جنسی است بدان معنا که باید با آموزش به فرزندان،سطح آگاهی و خودمراقبتی شان را ارتقاء دهیم.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.