واکنش دبیر جشنواره فیلم فجر به کارگردان معترض، ابراهیم حاتمی‌کیا

4 November 2018 - 15:47

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، دبیر جشنواره فیلم فجر در واکنش به اعتراضات تندی که این کارگردان یعنی ابراهیم حاتمی‌کیا در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در سی و ششمین دوره داشت، گفت: از حاتمی‌کیا تعجب کردم اما از او درخواست می کنم داور جشنواره امسال شود.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و همچنین، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اعلام کرد پس از شنیدن این حجم از انتقادات و  اعتراضات توسط کارگردان فیلم “به وقت شام” ابراهیم حاتمی‌کیا در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در سال ۹۶ بسیار تعجب  کردم اما با این حال از این کارگردان در جشنواره امسال یعنی سال ۹۷ و دوره سی و هفتم از این جشنواره درخواست می‌کنم تا به عنوان داور این رویداد بزرگ سینمایی به جشنواره فجر کمک کند.

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ابراهیم داروغه زاده در پاسخ به برخی از اعتراضات حاتمی کیا در خصوص این که این رویداد سینمایی برای فجر و انقلاب نیست طی مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران جوان این طور گفت:

جشنواره را نمی‌توان از کلیت سینمای ایران جدا کرد. مگر جشنواره فیلم فجر چیست؟! از بیرون از سینمای ایران که فیلم نمی‌آورد. سیاست‌های فرهنگی دولت و فضای سیاسی و اقتصادی کشور نیز روی سینما تاثیر می‌گذارد. جشنواره فیلم فجر در این شرایط باید دست به انتخاب بزند و بهترین‌ها را انتخاب کند. موضوع، محتوا، کیفیت هنری و توانایی جذب مخاطب فاکتور‌هایی است که در انتخاب فیلم‌های جشنواره لحاظ می‌شود. جشنواره فیلم فجر، جشنواره موضوعی خاص نیست، ما جشنواره‌هایی، چون مقاومت، سلامت و عمار را نیز داریم؛ اتفاقا در جشنواره سال گذشته تعداد فیلم‌های دفاع مقدس و ارزشی زیاد بود و بیشترین سیمرغ‌ها نیز به آن‌ها تعلق گرفت.

در ادامه نیز افزود:

ما از اعتراض آقای حاتمی‌کیا تعجب کردیم. البته شاید ایشان مقصود دیگری داشتند، اما در کل خیلی دوست داریم امثال ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش‌های مختلف جشنواره به ما کمک کنند. از همین‌جا از ایشان درخواست می‌کنم، چون امسال در جشنواره فیلم ندارند، داوری جشنواره فیلم فجر را قبول کنند.

بعد از اعتراضات ابراهیم حاتمی کیا و پس از صحبت های جنجالی وی و طوفان به پا شده پس از اختتامیه جشنواره فجر در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۶ در پردیس سینمایی ملت مراسمی تحت عنوان “حنجره سرخ” برای تقدیر از فیلم “به وقت شام” ابراهیم حاتمی کیا به درخواست  خانواده شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و مدافع حرم برگزار گردید که در این مراسم صحبت های خانواده های شهید و همچنین پیام سردار قاسم سلیمانی نیز پخش شد.

این کارگردان در این مراسم درباره حواشی و طوفان به وجود آمده پس از صحبت های وی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت:

این روزها می‌بینم که در رسانه‌ها سر و صداها خیلی شدت گرفته در حالی که کل حرف زدن من سه دقیقه شد و چه طوفانی به پا شده است. چه اتفاقی پیش آمده که یکی می‌خواهد مرا به چپ و راست وصل کند یا اینکه به انحای مختلف مرا افشا کند.

نمی‌دانم نان چه کسانی را از سر سفره‌شان برداشته‌ام که اینطور غضب می‌کنند ولی معتقدم جشنواره فجر این انقلاب باید به این مساله بپردازد. باید کسانی که داور این جشنواره می‌شوند التزامشان را به آرمان‌های انقلاب بگویند. تعارف نداریم. مثل شرکت در انتخابات است و وقتی زمان انتخابات می‌شود می‌پرسند شما به انقلاب و رهبری التزام دارید.

اینها را به شخص خاصی نمی‌گویم چون سال‌هاست این اتفاق می‌افتد و این زخم زدن‌ها ادامه داشته است. من از این مسیر رد شده‌ام و بیشتر برای آنهایی می‌گویم که بعدها می‌آیند چون فکر می‌کنم وحشت می‌کنند از اینکه بگویند ما نیز التزام داریم و سرسپرده شهدا و انقلاب هستیم.

والله وقتی بالای سن آن حرف‌ها را می‌زدم ۲۰ ثانیه قبلش تصوری نداشتم که آنها را بگویم ولی احساس کردم باید گفته شوند.
برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.