مدیر سازمان سینمایی، محمود اربابی و توقیف ۷۲ فیلم در مدت چهار سال در دوران عملکرد خود

4 November 2018 - 12:45

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، محمد مهدی حیدریان که سمت رئیس سازمان سینمایی را برعهده داشت، پس از تصویب قانون جدیدی که نشان دهنده قانون منع به کار گیری بازنشستگان در ادارات دولتی و سایر نهادها  و رسانه ها بود، اخباری پیرامون این مدیر مبنی بر خداحافظی از این سمت در سازمان سینمایی منتشر گردید.

اما هفته  گذشته نامزدان جدیدی ریسات سازمان سینمایی اعلام گردید و در خصوص رئیس جدید این سازمان گمانه زنی های منتشر شد که این نامزدها ابراهیم داروغه‌زاده، محمد احسانی، حسین انتظامی، محمود اربابی و مهدی شفیعی بودند.

در هفته گذشته طبق اخباری که از رسانه ها منتشر شد، عقیده داشتند جانشین احتمالی  محمد مهدی حیدریان، حسین انتضامی خواهد بود  اما از شب گذشته اخبار حاکی از آن است که محمود اربابی به عنوان گزینه اصلی ارشاد برای رسیدن به صندلی ریاست سازمان سینمایی مطرح شده است.

قبل تر از ابراهیم داروغه راده در سمت  معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، در سال ۸۴ محمد اربابی به این سمت منصوب شده بود و معاونت وی تا سال ۸۸ نیز در این بخش سینمایی ادامه داشت.

در این ۴ سال از کار محمد اربابی در سمت  معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مجموعا ۷۲ فیلم اجازه اکران نداشتند و امکان نمایش برای آنها فراهم نشد. در سال ۸۴ چهارده فیلم و در سال ۸۵ بیست و شش فیلم و همچنین در سال ۸۶ و ۸۷ به ترتیب پانزده فیلم  و هفده فیلم  به لیست فیلم‌های توقیفی اضافه شدند.

از سری فیلم های توقیف شده در دوران معاونت محمد اربابی می‌توان به آثار مشهور زیر اشاره کرد:

فیلم “آفساید” ساخته جعفر پناهی، فیلم “چند کیلو خرما برای ‌مراسم تدفین” ساخته سامان سالور، فیلم‌های “آدم” و “آن جا” ساخته عبدالرضا کاهانی، فیلم “صد سال به این سال ها” ساخته سامان مقدم، فیلم “باز هم سیب داری” ساخته بایرام فضلی، فیلم “سنتوری” ساخته داریوش مهرجویی، فیلم “کسی ‌از ‌گربه‌های ‌ایرانی ‌خبر ‌نداره” ساخته بهمن قبادی، فیلم “پوسته” ساخته مصطفی آل احمد، فیلم “زادبوم” ساخته ابوالحسن داودی، فیلم “اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر” ساخته شهرام مکری و… اشاره کرد.

حضور محمود اربابی به عنوان معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و با توجه به سابقه او در زمینه مدریت در سال‌های ۸۴ تا ۸۸ و در زمان ریاست محمود احمدی نژاد و انتخاب دوباره او به این سمت می‌تواند واکنش‌های منفی درباره این انتخاب از سوی سینماگران و دولت و حامیان حسن روحانی را به همراه داشته باشد. این حاشیه‌ها به دلایلی مانند عدم محبوبیت او در سازمان سینمایی و در بین سینماگران ایجاد شده و می‌تواند بسیار بیشتر از این حواشی پیرامون سازمان سینمایی و سازمان ارشاد و محمود اربابی باشد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.