فیلم کوتاه “جادویی” ساخته بهادر ادب در جشنواره فیلم های ایرانی لندن در انگلستان

5 November 2018 - 19:19

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)،  جشنواره فیلم های ایرانی لندن جشنواره ای رقابتی است که هر ساله با مدیریت پژمان دانایی در شهر لندن در نیمه ماه اکتبر برگزار می شود. فیلم های راه یافته به این جشنواره در پنج بخش گوناگون از جمله فیلم های داستانی بلند، کوتاه، انیمیشن، مستند و فیلمنامه کوتاه با یکدیگر رقابت می کنند.

امسال در سال ۲۰۱۸ نهمین دوره از این جشنواره بین المللی در حال برگزاری است. در دو دوره قبل کارگردان موفق سینمای ایران، اصغر فرهادی توانست جایزه بهترین فیلم بلند را برای فیلم فروسنده در هفتمین دوره جشنواره را از آن خود کند.

این جشنواره بین المللی جشنواره‌ای رقابتی در بریتانیا است که به آثار سینمای ایران مشغول هستند. هدف این رویداد فراهم کردن سکویی برای نمایش فرهنگ و هویت ایرانی از طریق آثار سینمایی است. این دوره از جشنواره انگلستان با نمایش دوازده فیلم بلند و منتخبی از فیلم‌های کوتاه مستند و داستانی همراه است و همچنبن شامل نمایش فیلم، جلسات پرسش و پاسخ، اجرای موسیقی زنده، نمایشگاه، بخش ویژه کودکان و یک بخش بزرگداشت برای مرحوم عزت الله انتظامی می‌باشد. امسال نیز در سال ۲۰۱۸ در نهمین دوره از این رویداد سینمایی از تاریخ ۴ آبان ماه تا ۱۲ آبان ماه که مصادف با ۲۶ اکتبر تا ۳ نوامبر می‌باشد، برگزار می‌شود.

فیلم‌های راه یافته به این دوره از جشنواره به ترتیب زیر است:

“خوک” (مانی حقیقی)، “مادر زمین” (مهناز افضلی)، “تنگه ابوقریب” (بهرام توکلی)، “عطر داغ” (علی ابراهیمی)، “بدون تاریخ بدون امضا” (وحید جلیلوند)، “سد معبر” (محسن قرایی)، “اسکی‌باز” (فریدون نجفی)، “در وجه حامل” (بهمن کامیار)، “دارکوب” (بهروز شعیبی)

این جشنواره در ابتدا با نمایش فیلم “خوک” ساخته مانی حقیقی افتتاح می‌شود و این کارگردان به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور دارد و پس از آن نیز جلسات پرسش و پاسخ وجود دارد و همچنین چندین فیلم کوتاه که گزیده‌ای از فیلم‌های کوتاه بخش رقابتی است و در ۵ سالن سینمای شهر لندن به نمایش در می‌آیند و در آحرین روز از ابن جشنواره نیز نسخه ۲K فیلم سینمایی “گاو” برای بزرگداشت عزت الله انتظامی به نمایش در خواهد آمد.

فیلم کوتاه “جادویی” نیز انتخابی از طرف داوران این جشنوازه از میان دیگر آثار کوتاه است که به کارگردانی بهادر ادب و نویسندگى و تهیه کنندگى مشترک پوریا حیدرى اوره و بهادر ادب است.

در زیر عوامل کلی فیلم کوتاه “جادویی” را نام می‌بریم:

بازیگران: سهند آراسته و امیررضا رنجبران
کارگردان: بهادر ادب، نویسندگان: پوریا حیدرى اوره و بهادر ادب، مدیرفیلمبردارى: هادى شلالوند، تدوینگر: احسان واثقى، صدابردار امیر پرتوزاده، صداگذار رامین ابوالصدق، اهنگساز: نوید فشامى، گریمور: امیر ترابى، طراح صحنه و لباس: سامک کارى نژاد، دستیار کارگردان: سمیرا شکورى، برنامه ریز و دستیار تهیه کننده: دیبا احتشامى، مشاور و مدیر رسانه اى: محمد حیدرى

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/cinemafars.official

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.