توصیه‌های ویگو مورتنسن به بازیگری که قرار است نقش “آراگورن جوان” را در سریال Lord of the Rings بازی کند

9 November 2018 - 00:00

پانزده سال از پایان سه‌گانه‌ی پیتر جکسون (Peter Jackson)؛ Lord of The Rings (ارباب حلقه‌ها) می‌گذرد. و با اینکه تعدادی از چهره‌های آن فیلم در آثار بعدی کارگردان آن تحت عنوان The Hobbit (هابیت) حضور یافتند، اما قهرمان محبوبِ هواداران، آراگورن- اگر بخواهیم منصف باشیم، یکی از آن‌ها نبود. ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) نقش آراگورن را در سه‌ گانه‌ی جکسون ایفا می‌کرد. اگر منتظر دیدن شمشیر زنی‌های آراگورن جوان در سریال حماسی درحال ساخت “ارباب حلقه‌ها” از شبکه آمازون هستید، ممکن است لازم نباشد مدت زیادی انتظار بکشید. لطفا تا پایان این خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

آمازون یک بودجه‌‌ی فضایی را برای ساخت چندین فصل از این سریال تدارک دیده است. جالب است بدانید که پیتر جکسون، هیچ نقشی در روند تولید این سریال تلویزیونی ندارد و زوجِ جی دی پین (JD Payne) و پاتریک مک کی (Patrick McKay) فیلمنامه آن را می‌نویسند. آمازون هنوز جزئیات خاصی از این مجموعه در حال فیلمبرداری، منتشر نکرده است؛ اما طبق گزارشات صورت گرفته در اوایل امسال، گویا برنامه‌ سریال، تمرکز بر دوران جوانی آراگورن است.

با توجه به این موضوع، زمانی‌که پری نمیروف (Perri Nemiroff) با مورتنسن صحبت کرد، از این بازیگر خواست تا اگر توصیه‌ای برای بازیگر بعدی که می‌خواهد نقش نمادین رِنجر بی‌باکی از تولکیِن که بعدها تبدیل به پادشاه می‌شود را ایفا کند دارد، بیان کند.

مورتنسن صریحا اعلام کرد که تا کنون فیلمنامه‌ها را ندیده است، اما نصیحت‌های حکیمانه‌ای به نفر بعدی که این نقش را در اقتباس تولکین بازی می‌کند، کرد:

من نمی‌‌گویم فقط کتاب را بخوان… میدانی… نمی‌گویم برو و آن کتاب عظیم “ارباب حلقه‌ها” را خیلی عمیق بخوان…اما می‌گویم می‌توانی بعضی از حماسه‌های شمالی نوردیک (Nordic) را بخوانی. در آن‌‌ بخش به چندین سرنخ می‌رسی که تو را به جایی که تولکین اطلاعاتش را می‌گیرد، هدایت می‌کند. مانند فصل‌های سیگرد: قاتل اژدها (Sigurd the Dragon Slayer) و ولسنگا (Volsunga). آن‌ها را بخوان.

یک توصیه دیگر از مورتنسن؟ فیلم‌های کوراسوا (Kurasowa) را ببین. این بازیگر در مورد پروسه‌ی آماده‌سازی غیر معمولش برای اولین فیلم از سری “ارباب حلقه‌ها” نیز صحبت کرد. وی از این گفت که پس از جایگزین شدنش به جای یک بازیگر دیگر، فقط چند ساعت وقت داشت تا خود را برای آن نقش حاضر کند- یک تجربه‌ی کاملا غیر عادی برای مورتنسنی که به آماده سازی از طریق مطالعه و تحقیق راجع به نقشی که قرار است بازی کند، معروف بود.

“ارباب حلقه‌ها” موردی بود که من در آن جانشین یک بازیگر دیگر شدم و زمانی که من به پروژه پیوستم، آن‌ها در حال فیلمبرداری بودند – و نه فقط فیلمبرداری، بلکه آن‌ها ماه‌ها در حال تکرار، تمرین و یادگیری تمام مهارت‌هایی بودند که لازم بود برای آن فیلم‌ها، آن‌ها را فرابگیرند – مهارت‌های زبانی، الویشِ (Elvish) مَن در آوردی و شمشیر بازی و اسب سواری و چیزهایی از این قبیل. خب من کمی ترسیده بودم چون گفته بودم آره‌‌… من پرواز داشتم، یه پرواز ۱۳ ساعته‌ی لعنتی؛ و داشتم دنبال کتاب می‌گشتم، کتابی که تا حالا هیچوقت نخوانده بودم. اما وقتی نگاهش کردم، گفتم: خب! این شد یه چیزی! همیشه یک چیزی هست که شما می‌توانید برعهده داشته باشید. من کتاب را مثل یک کودک خواندم؛ داستان‌هایی راجع به وایکینگ‌ها و خردمندانِ نوردیکی و چیزهای مثل این، اما در آن‌جا یک چیزی برایم آشنا بنظر می‌رسید، اما هنوز – می‌دانی، خوشبختانه زمانی‌که فیلمبرداری را آغاز کردیم اولین کارهایی که باید می‌کردم چیزهای فیزیکی بود نه دیالوگ گفتن. به یاد دارم یک چیزی شبیه شمشیر بازی بود، خب من می‌توانستم قبل از این‌که واقعا شروع به صحبت کردن کنم، کمی خودم را گرم کنم. می‌دانم این قضیه، یک چیز ایده‌آل نیست، اما انگار – راستش پسرم تاثیر زیادی در ایفای آن نقشم داشت. در آن زمان ۱۱ سالش بود و به فشار می‌آورد که بگویم ‘اوووم، آره، باشه’. و الان من به شدت از تصمیمی که گرفتم خوشحالم. آن انتخاب، درهای فراوانی را به روی من باز کرد، و ما در زمان ساخت آن سه فیلم اوقات بسیار خوشی داشتیم و حسابی خوش می‌گذراندیم. اما این عالی نیست. زمان‌هایی نیز بوده است که من نه گفته‌ام، چون نمی‌توانستم با عدالت با آن‌ها کار کنم.

شکی نیست که با ادامه‌ی پیشروی‌ها در روند تولید پروژه، جزئیات بیشتری از این اقتباسی سریالی پر زرق و برقِ آمازون، به دستمان خواهد رسید. در مورد مورتنسن نیز باید گفت: این بازیگر اخیرا برای بازی در Green Book (کتاب سبز) از پیتر فارلی (Peter Farrelly) که در تاریخ ۱۷ نوامبر در تئاترها به نمایش درخواهد آمد، باری دیگر توجه‌ها را به سوی خود جلب خواهد کرد.

منبع: Collider

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.