فیلم «یه وا» بهترین فیلم جشنواره «آرپا» آمریکا شد

10 November 2018 - 17:30

فیلم سینمایی «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره «آرپا» در لس آنجلس آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، جشنواره بین‌المللی فیلم «آرپا» در لس آنجلس آمریکا از تاریخ ۲ تا ۴ نوامبر (۱۱ تا ۱۳ آبان) برگزار شد و فیلم «یه وا» که در بخش رقابتی نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم بلند داستانی، فیلمنامه و کارگردانی بود در نهایت جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

این جشنواره از قدیمی‌ترین جشنواره‌های مستقل فیلم‌های بین‌المللی در آمریکا محسوب می شود که با هدف تفاهم فرهنگی و همدلی جهانی در سال ۱۹۹۷ در لس آنجلس شروع به کار کرد. جشنواره آرپا از ابتدا هدف را به تنوع و تکثر فرهنگی میان فیلمسازان داخلی و بین‌الملل قرارداده است.

فیلم «یه وا» به همت معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره‌های معتبری شرکت کرده و تاکنون جوایز بین‌المللی از جمله جایزه فیلم برگزیده تماشاگران از جشنواره فیلم «انار» کانادا و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره «کینو شوک» روسیه را دریافت کرده است.

فیلم «یه‌وا» درباره مادری است که در تلاش است گذشته پر فراز و نشیب خود را به فراموشی بسپارد. «یه‌وا» یک پزشک ۳۴ ساله است که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی قرار دارد. او برای حفاظت از دختر خردسالش از ایروان فرار کرده، به نقطه دوردستی پناه می‌برد و …

این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و مرکز ملی فیلم ارمنستان تولید شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.