مهدی پاکدل با فیلم “بی تار” ساخته جمیل رستمی امسال به جشنواره فجر می آید

16 November 2018 - 23:46

مهدی پاکدل با فیلم “بی تار” ساخته جمیل رستمی امسال به جشنواره فجر می آید

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، این فیلم که آخرین ساخته جمیل رستمی است چندی پیش در مرحله پیش تولید قرار گرفته بود. نویسندگی مشترک این فیلم نیز بر عهده جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش می‌باشد و داستان و ژانری اجتماعی دارد و محوریت فیلنامه این اثر نیز شهر کردستان میباشد. این اثر به همراه تهیه کنندگی سیدحامد حسینی پس از دریافت پروانه ساخت برنامه ریزی‌هایی مبنی بر انتخاب کامل عوامل پشت دوربین و بازیگران این فیلم و همچنین بررسی زمانی در مهر ماه سال ۹۷ وارد فاز فیلمبرداری شده است.

قرار بر این است فیلمبرداری این فیلم در شهر سنندج و مرزهای اطراف آن انجام می شود اما هنوز به طور قطع معلوم نیست دقیقا در چه لوکیشن‌های دیگری ادامه فیلمبرداری انجام می‌شود. در ادامه نیز عوامل این فیلم به بررسی ادامه روند فیلمبرداری در برخی لوکیشن‌های دیگر خواهند پرداخت.

از عوامل پشت دوربین هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محمود کلاری به عنوان مدیر فیلمبرداری، جهانگیر میرشکاری مدیر صدابرداری و عباس بلوندی به عنوان طراح صحنه و لباس در این پروژه حضور دارند. همچنین موسیقی فیلم “بی تار” هم تهمورس پور ناظری خواهد ساخت. این اولین تجربه تهمورس پور ناظری در زمینه ساخت موسیقی فیلم است. به جز کلاری و میرشکاری که برای اولین بار با جمیل رستمی همکاری خواهند کرد، عباس بلوندی در فیلم پیشین این کارگردان با نام «چشم» حضور داشته است.

جمیل رستمی کارگردان این فیلم در سابقه کاری خود در جوزه سینما و کارگردانی فیلم‌های “چشم”، “ژانی گه‌ل” و “مرثیه برف” را دارد و فیلم “بی تار” جز چهارمین ساخته بلند این کارگردان است. فیلم سینمایی «مرثیه برف» در سال ۲۰۰۶ کاندید اسکار معرفی شد و اولین فیلم در طول تاریخ اسکار از طرف کشور عراق نام گرفت.

 همچنین تهیه کننده این فیلم نیز که حامد حسینی است قبل از همکاری در پروژه “بی تار” با جمیل رستمی، سابقه تهیه کنندگی در فیلم‌های سینمایی همچون “سرو زیر آب” که ساخته محمدعلی باشه آهنگر و «مشت آخر» به کارگردانی مهدی فخیم زاده را داشته است.

لیست بازیگران این فیلم نیز با پیوستن محیا دهقانی، مریم بوبانی و چند چهره جدید سینمایی تکمیل گردید. سازندگان و عوامل فیلم “بی تار” پس از عقد قرارداد با مهدی پاکدل برای ایفای نقش در این پروژه، به تازگی نیز با مریم بوبانی، محیا دهقانی، تینو صالحی، سحر درویش، محمد لاریان، شهاب عباسیان و آریا راد برای حضور در این فیلم سینمایی به توافق نهایی رسیده اند. تست گریم تمامی بازیگران این فیلم نیز ظرف یکی- دو روز گذشته انجام شده است و همه چیز برای آغاز روند فیلمبرداری مهیا است.

با اضافه شدن مهدی پاکدل به این پروژه به عنوان بازیگر اول فیلم “بی تار”، این اثر در حال آماده سازی برای رساندن خود به سی و هفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر است.

مهدی پاکدل بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که تا کنون توانسته است در این حوزه موفقیت‌های بسیاری به دست آورد. او برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی است.

او به آثار زیادی در حوزه سینما و تلویزیون و تئاتر پرداخته استکه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سینما:

چهارراه استانبول محصول سال ۱۳۹۶

تنگه ابوقریب محصول سال  ۱۳۹۶

نرگس مست محصول سال ۱۳۹۵

خانه کاغذی محصول سال  ۱۳۹۵

ماجرای نیمروز محصول سال  ۱۳۹۵

بن‌بست وثوق محصول سال  ۱۳۹۵

محمد رسول‌الله محصول سال  ۱۳۹۴

گاهی محصول سال  ۱۳۹۴

فردا محصول سال  ۱۳۹۲

تمشک محصول سال  ۱۳۹۲

آزاد راه محصول سال   ۱۳۸۹

بدون اجازه محصول سال  ۱۳۸۹

دایره زنگی محصول سال  ۱۳۸۶

مخمصه محصول سال  ۱۳۸۶

مصائب دوشیزه محصول سال  ۱۳۸۵

شبانه محصول سال  ۱۳۸۴

ماجراهای اینترنتی چای نت محصول سال  ۱۳۸۳

ماهی‌ها عاشق می‌شوند محصول سال  ۱۳۸۳

 آبی محصول سال  ۱۳۷۹

 شبکه نمایش خانگی

شام ایرانی سال ۱۳۹۰

وقت خواب سال ۱۳۹۵

 همچنینن گزیده‌ای از آثار تئاتر وی به این صورت است:

تئاتر: جنبش انفیه در کلکته، ریچارد سوم، بعد از مگریت، دیر راهبان ، پای دیوار بزرگ شهر، قهوه تلخ ، بی شیر و شکر، می‌خوام بخوابم، خشکسالی و دروغ ، داستان یک پلکان، کنسرت نمایش سی، امر ملوکانه، نوشتن در تاریکی  و …

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.