فیلم جدید “ماهی و برکه” ساخته علی براتی

17 November 2018 - 00:16

علی براتی که به تازگی قصد ساخت فیلم جدیدی را به نام “ماهی و برکه” را دارد در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها گفته است:

فیلم سینمایی «ماهی و برکه» براساس یک داستان واقعی است و سوژه آن نخبه‌ای است که با بی‌توجهی مسئولان مواجه شده است که با محوریت حمایت از تولید داخلی و نخبگان کشور تهیه و تولید می‌شود.

این کارگردان با اشاره به طی شدن مراحل ساخت این فیلم سینمایی این طور گفته است:

این فیلم سینمایی بر اساس یک داستان واقعی ساخته می‌شود و فیلمنامه آن اقتباسی بوده که بر اساس زندگی یکی از نخبه استان فارس است. ما در فیلم سینمایی «ماهی و برکه» مقطع ۸ تا ۲۰ سالگی این جوان نخبه را به تصویر می‌کشیم و فراز و نشیب‌ها، اختراعات و ابتکارات زندگی او را روایت می‌کنیم.

وی افزود: فیلم سینمایی «ماهی و برکه» روایتگر داستان نخبه‌ای جوان در شهرستان اقلید استان فارس است که متأسفانه کسی او را آنگونه که باید تحویل نمی‌گیرد؛ اما او با وجود چنین فاکتورهایی که معمولاً در شهرهای کوچک وجود دارد به سلوک و تعالی فراوانی می‌رسد.

این نخبه جوان که در فیلم سینمایی «ماهی و برکه» به او پرداختیم از سطح فکری بالا و صفای باطن خوبی برخودار بوده و در حوزه‌های مختلف اختراعات گوناگونی دارد. بخشی از اختراعاتی را هم که در جشنواره های مختلفی چون ژنو جایزه گرفته، در این مستند به نمایش گذاشتیم.

در این فیلم سینمایی نخبه جوان استان فارس را می‌بینیم که وسیله‌ای را اختراع می‌کند که نه هواپیما، نه هلی‌کوپتر و نه بالن است؛ بلکه تلفیقی مابین تمامی این وسیله های پرنده محسوب می‌شود که یک سری اطلاعات از سطح زمین جمع آوری می‌کنند. حقیق و پژوهش‌های لازم برای ساخت این فیلم سینمایی را ۶ ماه قبل از عید نوروز ۹۷ آغاز کردیم و ۴ ماه هم طول کشید تا فیلمنامه «ماهی و برکه» را نوشتیم. در حال حاضر هم تقریباً ۸۰ درصد از کار برداشت شده است، بقیه بخش‌های مانده نیز تا یک هفته آینده به پایان می‌رسد و بعد از آن وارد مرحله تدوین می‌شویم که این کار نیز برعهده آقای مهدی حسن دوست قرار دارد.

براتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گروه خوبی هم در بخش‌های مختلف ساخت این فیلم سینمایی دور هم جمع شدند تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران شود. اساس فیلم سینمایی «ماهی و برکه» این نکته را  گوشزد می‌کند که باید نخبگان خود را تحویل بگیریم؛ زیرا در مقطعی عدم توجه مردم و مسئولان به او موجب شد که این جوان نخبه استان فارس دیگر فعالیت علمی نکند و به یک فرد عادی در شهر تبدیل شده که مغازه‌ای برای کار دارد.

این کارگردان در پایان سخنان خود گفت: در تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ماهی و برکه» سخنان رئیس جمهورهای مختلف و افراد اثرگذار درباره این جوان نخبه را آورده‌ایم. حتی رئیس جمهور یکی از کشورها به او پیام داده بود ای کاش شما اهل کشور ما بودید تا خدمات و افکار شما در این کشور پیاده و اجرا می‌شد. ضمن اینکه رهبری هم درمورد این جوان نخبه سخن گفته‌اند.

این فیلم به کارگردانی علی براتی در حال فیلمبرداری است و تهیه‌کنندگی این اثر را نیز هادی انباردار  بر عهده دارد. فیلمبرداری این پروژه که چندی پیش آغاز شده بود، هنوز هم در اقلید فارس ادامه دارد و روز]ای آخر طی شده است و قرار بر این است که ادامه روند فیلمبرداری چندین بخش نیز در چند کشور خارجی نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، عوامل فیلم سینمایی‌”ماهی و برکه” تلاش دارند تا اولین نمایش این فیلم سینمایی در سی‌ و هفتمین دوره از جشنواره ملی فیلم فجر باشد. تا کنون ۵۰ درصد از تدوین این فیلم توسط حسن حسندوست انجام شده است.

در خلاصه فیلم “ماهی و برکه” این طور آمده است:

فیلم به زندگی مخترعی (علی یزدانی) در سه دوره کودکی، نوجوانی و جوانی او می پردازد. این مخترع در مسیر ساخت اختراعش دچار چالش هایی می شود که برای خانواده و اطرافیانش دردسرهایی را ایجاد می کند.

برخی از بازیگران این فیلم سینمایی که تا به این لحظه مقابل دوربین قرار گرفته اند، به این صورت است:  سعید آقاخانی، بهناز جعفری، علیرضا استادی، میرطاهر مظلومی، مهسا هاشمی، عبدالباسط رضایی، مهرناز احدیان، ساغر کیان راستی و امیررضا فرامرزی و مهرانه به نهاد

دیگر عوامل فیلم سینمایی «ماهی و برکه» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل‌بیگی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مسعود میمی، تدوین: حسن حسن‌دوست، نویسندگان: مهدی نامجو، محمد صادق باقری و علی براتی، صدابردار: آرش برومندی، طراح صحنه و لباس: سهیل میرسپاسی، مشاور کارگردان: سید حسین آزادی، طراح چهره پردازی: علی بهرامی‌فر، مدیر تولید: صادق ایزدخو، استوری بورد: علی امامزاده و حسین آزادی، فیلمبردار پشت صحنه: اصغر براتی، عکاس: امین حق‌بر.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.