توضیحات تهیه کننده مجموعه تلویزیونی دلدادگان، ایرج محمدی

17 November 2018 - 17:47

این مجموعه تلویزیونی با نام پیشین خود که “پاهای‌ بی‌قرار” بود به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیه کنندگی ایرج محمدی ساخته شده است. این پروژه که در تلویزیون پخش ، از تابستان سال۹۶ در حال ساخت است که قرار بر این بود از شبکه پنج صدا و سیما پخش شود ولی پس از مدتی پخش این سریال بر عهده شبکع ۳ سیما افتاد . هم اکنون نیز فصل آخر به اتمام رسیده است. این سریال در ۳ فصل انجام شده است و یک فصل آن زمان حال را روایت میکند. این مجموعه تلویزیونی سه دوره زندگی را در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و حال حاضر بـه تصویر می‌کشد و بازیگران با تغییر هر فصل عوض میشوند. فصل دو از سال ۵۷ تا ۶۴ را به تصویر می‌کشد. این مجموعه خانوادگی و اجتماعی، داستان رویارویی دو خانواده را نشان می‌دهد که قربانیانش فرزندان آن خانواده‌ها هستند. آدم‌های این قصه زندگی محلی و همسایگی کنار هم داشتند و دارند و بحث مبارزه با اعتیاد و فساد اقتصادی هم از رگه‌های داستان این سریال است.

بازیگران سریال دلدادگان به صورت زیر هستند:

بازیگران فصل ۲ زمان گذشته سریال :

حمید گودرزی / آرش مجیدی / لیندا کیانی / مهدی صبائی/ افسانه ناصری / سمیرا حسن‌پور / سیروس همتی

بازیگران فصل حال سریال:

مسعود رایگان / پانته آ بهرام / مهرانه مهین ترابی / شاهرخ استخری /  پویا امینی / سیامک صفاریان / ملیکا شریفی‌نیا / سیامک صفاریان /  سانیا سالاری

اسامی بازیگران و معرفی نقش های بازیگران دلدادگان:

پانته‌آ بهرام (درنقش افسانه ادامه نقش لیندا کیانی) / مسعود رایگان (مالک ادامه نقش آرش مجیدی) / مهرانه مهین ترابی (مرضیه ادامه نقش سمیرا حسن پور) و شاهرخ استخری (در نقش هاتف) / سیامک صفاریان (در نقش امین) / ‌ ملیکا شریفی‌نیا (در نقش حدیث) / مسعود دلخواه (ادامه نقش مجید پتکی)

تیتراژ سریال نیز محمد اصفهانی میخواند.

در خلاصه داستان این فیلم این طور آمده است:

این سریال داستان زندگی یک دختر جاه‌طلب و پر از آرزوهای دور و دراز به نام فرزانه (لیندا کیانی) است که ابتدا عاشق یک جوان ساده و جاهل مسلک بنام مالک (آرش مجیدی) می‌شود. در ادامه داستان، مالک بطور اتفاقی با یک گروه انقلابی آشنا می‌شود و با آنها همکاری می‌کند. در همین زمان جوان دیگری به نام نادر (حمید گودرزی) که ظاهراً صاحب یک شیرینی‌فروشی است اما در اصل یک عنصر امنیتی و وابسته به ساواک است وارد این محل می‌شود و به فرزانه دل می‌بندد. نادر برای به دست آوردن فرزانه، مالک را لو می‌دهد و او پس از دستگیری به سیستان تبعید می‌شود. فرزانه که از بازگشت مالک ناامید است برای ارضای جاه‌طلبی‌های خود از مالک دست می‌کشد و به عشق نادر جواب مثبت می‌دهد و با او ازدواج می‌کند. از طرف دیگر مرضیه (سمیرا حسن‌پور) دوست فرزانه که در ابتدا از شخصیت جاهل و بزن‌بهادری مالک خوشش نمی‌آمد و مدام فرزانه را از ازدواج با او برحذر می‌داشت، بعد از اینکه متوجه انقلابی بودن او می‌شود، کم‌کم به او علاقمند شده و با او ازدواج می‌کند. کینه اولیه فرزانه از مرضیه از همین‌جا شکل می‌گیرد که یکی از پایه‌های اصلی روند قصه در سریال است. نادر هم که بعد از انقلاب سعی دارد با زرنگی خود را انقلابی جا بزند موفق نمی‌شود و سوابق امنیتی و قاچاق او توسط دوستان سپاهی مالک برملا می‌شود. در جریان اقدام به دستگیری نادر، خانه او آتش می‌گیرد و چند نفر از اعضای خانواده فرزانه به همراه پسر کوچکشان در آتش می‌سوزند اما فرزانه و نادر فرار می‌کنند. نادر در جریان فرار با یک پست ایست بازرسی مواجه شده و دستگیر می‌شود و پس از مدتی در جریان فرار از زندان هدف تیر قرار می‌گیرد و کشته می‌شود. کینه دوم فرزانه به مالک هم از همین‌جا شکل می‌گیرد که پایه دوم قصه را تشکیل می‌دهد. از آن پس تصمیم فرزانه برای انتقام از مرضیه و مالک سیر اصلی داستان را تا آخر تشکیل می‌دهد. انتقام فرزانه متوجه فرزندان مالک و مرضیه می‌شود و برای هر کدام نقشه شیطانی جداگانه ای می‌کشد. … این سریال سه دوره انقلاب، جنگ تحمیلی و زمان حال را در قالب سه فصل مختلف روایت می‌کند.

بعد از به اتمام رسیدن پخش این سریال حواشی زیادی به وجود آمد.

بزرگ ترین حاشیه ای کـه درباره این سریال و عوامل آن قبل از تمام شدن آن وجود داشت، یلمی اعتراضی بود کـه عوامل در پشت صحنه و بـه صورت سلفی تهیه کرده بودند کـه با موج انتقادها از طرف مردم رو بـه رو شد و سایت های شناخته شده هم با تیتر زرد بـه آن دامن زدند، برخی در شبکه های اجتماعی انواع توهین ها و الفاظ بـه شدت رکیک رابه بازیگران و کارگردان این سریال تزریق کردند، منوچهر هادی نیز با انتشار این متن گفت:

در ارتباط با کلیپ پخش شده در فضای مجازی و ماهواره. قصد توضیح دادن نداشتم چون کارهای مهمتری در زندگی دارم کـه اولویتم رسیدگی بـه آنهاست تااینکه عده ای اندک انسان فرهیخته و با ادب کـه اشتباه متوجه آن کلیپ شده اند ودر کمال تعجب تحلیل درستی نداشتند با احترام از مـن توضیح خواستند. اما توضیح:

این کلیپ زمانی ضبط شده کـه دلار بـه مبلغ ۴۵۰۰ تومان رسیده بود یعنی فروردین ماه ربطی بـه زمان حال ندارد. نکته دیگر این کـه این کلیپ طنز کاملا اعتراضی اسـت و طرف مـن و همکارانم در پشت صحنه دلدادگان دقیقا و مشخصا مسولین بی درایت و بی کفایتی هستند کـه مسبب اصلی این گرانی و بی ثباتی در کشور هستند. چطور میشود برداشت کرد کـه مـا مردم رابه سخره گرفتیم در صورتی کـه مـا خود مردمیم؟

چطور می‌شود از این گرانی و شرایط دشوار مردم خوشحال بود کـه مـا خود گرفتار همین شرایط ایم.؟ چطور مـن میتوانم درد مردم را انعکاس بدهم ولی آن را درک نکنم.؟ چطور فیلم‌های مـن بالاترین فروش را در گیشه داشته کـه البته سود آن متعلق بـه تهیه کننده اسـت و بالاترین رضایتمندی را از همین مردم گرفته و دل دردمندشانرا بهبود داده و برای ساعاتی خوشحالشان کرده ولی بنده آن ها رابه سخره گرفتم. چطور می شود؟

کسانی کـه مرا نقد و قضاوت کردند دو دسته اند. نخستین آن ها با احترام کامنت گذاشتند و توضیح خواستند این هم تـو ضیح با احترام متقابل. گروه دوم کسانی کـه معلوم الحالند و دور از ادب و احترام. کـه این را گویش و ادبیاتشان نشان می دهد. انها را می بخشم ولی فراموش نمی کنم کـه چطور بی رحمانه قضاوتم کردند.منوچهر هادی دوستدار مردم فهیم و زجر کشیده در شرایط بد اقتصادی، و منتقد دولت و مسولین بی لیاقت اسـت.

یکی دیگر از حواشی به وجود آمده بازی نکردن پانته‌آ بهرام در قسمت اخر این سریال بود که با موجی از نظرهای مثبت و منفی مخاطبان همراه بود.

پانته‌آ بهرام بازیگر سریال دلدادگان در خصوص حاشیه های قسمت آخر فصل سوم سریال دلدادگان و دلیل عدم حضورش در این قسمت شفاف سازی کرد.

‌ پانته‌آ بهرام بازیگر سریال «دلدادگان» گفت: به احترام مردم و خود سریال حاضر به همکاری با مجموعه «دلدادگان» برای قسمت پایانی بودم اما دوستان خودشان نخواستند و این درحالی ست که از این مجموعه، طلبکار هستم.

او اظهار داشت: یش از اینکه توضیحی درباره این موضوع بدهم اعلام کنم خوشحالم از اینکه سریال اینقدر پُربیننده شد و مردم به آن علاقه مند شدند که اتفاقات قسمت پایانی را هم به این شدت دنبال کردند.

وی با اشاره به اینکه باید به عوامل سازنده فیلم به دلیل جذب این همه مخاطب تبریک گفت، افزود:پس از پخش قسمت پایانی، من در صفحه اینستاگرام خودم پیام یک خطی با این مضمون که «بدقولی صدا و سیما، مسائل مالی» منتشر کردم و هیچ توضیحی درباره سانسور و این مسائل مطرح نکردم.

متاسفانه بعد از انتشار این پست، بحث سانسور سریال در شبکه های مجازی به نقل از من منتشر شد که درواقع اصل ماجرا برداشت اشتباه کاربران فضای مجازی بود، در ادامه نیز برخی به این اشتباه در صفحه های مجازی خود دامن زدند و با استفاده از کلمه سانسور، مساله حاشیه ای و جنجالی شد.

او ادامه داد: بدقولی یعنی بدقولی و مسائل مالی هم بدقولی را توضیح می دهد بنابراین صحبتم کاملا شفاف بود اما بعد از این برداشت غلط و عکس العمل کاملا اشتباهی هم از طرف سازنده سریال مطرح شد که من را موظف به شرح نکاتی کرد.

وی با بیان اینکه اساساً بازیگر بی حاشیه ای است که طی ۲۰ و چند سالی که کار کرده با تمام ناملایمات و بی کاری ها ساخته است، گفت:حتی زمانی که در صدا و سیما ممنوع التصویر بودم هیچ کسی نفهمید. برای اینکه شان هنر را حفظ کنم و اساسا چون در حاشیه نیستم و به دور از جنجال به کارم می پردازم؛ جایی منعکسش نکردم؛ اما این بار احساس می کنم بعد از این همه سال باید برخی مسائل را بازگو کنم.

او این طور گفت: قرارداد سریال «دلدادگان» با من خردادماه سال گذشته بسته شد و به من گفتند ممکن است کمی دیرتر از شهریور جلوی دوربین بروم، اما در تعهد این قرارداد هستم و به محض اینکه نیاز به حضورم در سریال بود، باید حاضر می شدم که این پروسه تا دی ماه طول کشید. بنابراین در این نوع قراردادها تهیه کننده نیز به بازیگر متعهد است که اگر کار هم انجام نشد، بخشی از دستمزد پرداخت شود. اما این دوستان بدقولی کردند و مدت ها من کار نمی‎کردم اما دریافتی هم نداشتم بنابراین فهمیدم این پروژه از جمله کارهایی است که برای دریافت دستمزد که در واقع حق خودمان است، باید به فشار متوسل بشویم. قرارداد من بهمن ماه ۹۶ باید تمام می شد اما تا اردیبهشت ۹۷ تمدید کردم و حتی در قرارداد جدید می توانستم با توجه به افزایش قیمت دلار و تورم، مبلغ را بیشتر کنم اما باز این کار را نکردم منتها این بار در قرارداد ذکر کردم که بازی در بخش پایانی کار منوط به تسویه حساب و تمام قراردادها برای اثبات این مدعی موجود است.

او گفت: قرارداد من اردیبهشت ماه تمام شد و همچنان بخش زیادی از دستمزدم را دریافت نکرده بودم، تهیه کننده می گفت تلویزیون پول نداده من هم پول ندارم. در ادامه صحبت با تهیه کننده، با این وجود از آنجا که از قبل هم گفته بودم خرداد امسال یک سفر کاری دارم (که این سفر از یک سال پیش برنامه ریزی شده بود و امکان تعویق نداشت) و ۷ روز نیستم اجازه بدهید از سفر برگردم و بعد، بخش پایانی کار را تصویربرداری می کنیم. تهیه کننده اول با سفر من مخالفت کرد که من اعلام کردم سفر از پیش، برنامه ریزی شده و باید بروم و شما هم تا تیرماه فیلمبردای دارید بنابراین به بخش پایانی خواهم رسید که در جوابم گفتند ممکن است نشود. درحالی که روز دوشنبه از سفر برگشتم، این دوستان روز شنبه فیلمبرداری کرده بودند و اگر واقعا می خواستند من باشم ۲ روز تامل می کردند که نکردند و من هم هیچ وقت نفهمیدم چرا؟ اما با تمام بدقولی های مالی باز هم حاضر به همکاری بودم.

پانته‌آ بهرام با بیان اینکه الان آبان ماه است و او همچنان از این سریال طلبکار است، خاطرنشان کرد:من به عنوان یک بازیگر گزیده کار و کم کار، گاهی ممکن است چند سال بیکار باشم و شاید قرار باشد با دستمزد همین سریال زندگی کنم.

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، در ادامه در پی بیانیه‌ای از سوی انجمن تهیه‌کنندگان در رابطه با این حواشی به وجود آمده ایرج محمدی، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی دلدادگان توضیحاتی را ارائه داد.

متن این بیانیه از سوی ایرج محمدی به این صورت است:

بنام خدا
در ابتدا ابراز خوشحالی می‌کنم که سریال «دلدادگان» به همت تیم سازندگانش و صدا وسیما پربیننده ترین سریال سال ۹۷ شد. ضمنا من هم مانند خانم پانته آ بهرام از مخاطبین این مجموعه سپاسگزاری می‌کنم که سریال ما را پسندیدند و دنبال کردند چرا که معتقدم بهترین داور همین مخاطبین هستند. در ادامه عرض کنم که اولا از همه کسانی که از سر دلسوزی و همدلی با سازندگان سریال «دلدادگان» و یا سرکار خانم بهرام سخن گفتن و یا عکس‌العملی داشته‌اند سپاسگزاری کنم و امیدوارم همه این واکنش‌ها بدون حب و بغض و از سر دردمندی و انصاف بوده باشد. دوما از دو صنف تهیه‌کنندگان آیفیک و انجمن بازیگران تشکر می‌کنم که نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دادند.
معتقدم که گفتگو بین این دو صنف می‌تواند به نتایج خوبی به سود طرفین و از سوی دیگر برای آثار هنر تصویری منتهی شود. سوما در این برهه از زمان که کشور عزیزمان مورد هجوم تحریم‌های وحشیانه از سوی دشمنان این سرزمین پر هنر قرار گرفته علی رغم تلاش اینجانب و کارگردان و نویسنده و سایر عوامل متاسفانه ایشان برای قسمت آخر مقابل دوربین حاضر نشدند در صورتی که در شرایط یکسان با سایر بازیگران و عوامل این مجموعه قرار داشته‌اند ولی واکنش متفاوتی نشان دادند. جا دارد که یک اختلاف خانوادگی که ابتدا هم از سوی طرف خانم بهرام در فضای مجازی منتشر شد را به محضر کمیته‌ای مشترک از دو صنف ببریم.
اینجانب و تیم «دلدادگان» حرفمان را می‌زنیم و بانوی هنرمند خانم بهرام هم حرفشان را می‌زنند. باور دارم که دو صنف تهیه‌کنندگان آیفیک و انجمن بازیگران به آن درجه از هوشمندی و بلوغ رسیده‌اند که این ماجرا را حل و فصل نمایند و بیانیه وفاق ملی هنرمندان را در این برهه از زمان به مردم و مخاطبین هنردوست اعلام فرمایند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.