Black Panther گرایشی ضدقهرمانانه خواهد داشت!

13 September 2016 - 09:00

کوین فیج (Kevin Feige) قبلا اعلام کرده‌بود که فاز سوم، دنیای سینماتیک مارول از بسیاری جهات گسترش خواهد داد، و تا کنون حرف‌های او حقیقت داشته‌است. مسیر رسیدن به فیلم Avengers: Infinity War «انتقام جویان: جنگ بی‌کران» به زیبایی توسط فضاهای جدید و مرموز، مانند دنیای کهکشانی Doctor Strange و چهره‌های جدید مانند کاپیتان مارول و Black Panther با بازی چادویک بوسمن (Chadwick Boseman) تزئین شده‌است. آخرین مورد مذکور، در فیلم اخیر  Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، از کشور آفریقایی واکاندا خارج شده و وارد دنیای سینماتیک مارول شده‌است. در ادامه این خبر، با سینماگیمفا همراه باشد.

اگرچه پادشاه جدید به اندازه دیگر همتایانش در دنیای مارول مانند Wolverine و Deadpool طبیعت خشن ندارد، ولی چادویک گفته‌است که Black Panther او کمی بد می‌شود. حداقل اگر بخواهیم با استانداردهای ابرقهرمانان او را مقایسه کنیم.

در گفتگو با EW در جریان مراسم فستیوال فیلم تورنتو، ستاره فیلم آینده مارول در کشور خیالی واکاندا، در مورد چهره خشمگین‌تر شاه تی‌چالا (نام اصلی Black Panther) صحبت کرد. اگرچه نه مانند تونی سوپرانو یا والتر وایت، ولی به هر حال نسبت به آنچه در جنگ داخلی دیدم متفاوت‌تر خواهد بود. بوسمن گفت:

او یک ضد قهرمان است، به نوعی. من حس می‌کنم اگرچه او یک ابرقهرمان است، ولی در حقیقت ابرضدقهرمان است.

بوسمن برای حمایت فیلم جدیدش Message from the King «پیامی از طرف پادشاه» وارد این فستیوال شده‌است. در این فیلم او نقش مردی از کشور آفریقای جنوبی را بازی می‌کند که در جستجوی عاملان قتل خواهرش است. نکته جالبی در مورد این فیلم علاوه بر شخصیت‌های آفریقایی آن وجود دارد. بوسمن گفت که مربی گویش او در این فیلم، قبلا نیز با او برای فیلم جنگ داخلی همکاری کرده‌است. او که بازیگری آمریکایی است برای این دو فیلم بایستی از لهجه آفریقایی استفاده می‌کرد. این ستاره دنیای مارول اضافه کرد:

من در نهایت از همان مربی برای لهجه‌ام در فیلم Message from a King استفاده کردم که قبلا از او برای لهجه شخصیت Black Panther نیز در فیلم جنگ داخلی کمک گرفته بودم.

chadwick-boseman-as-tchalla-black-panther

در حالی که تی‌چالا و دیگر شخصیت او در فیلم Message from a King مسیرهای کاملا متفاوتی را دنبال می‌کنند ولی جدای از شباهت‌‌های قاره‌ای و لهجه، اشتراکات بیشتری نیز بین این دو شخصیت وجود دارد. بوسمن گفت:

آنها هر دو کاراکترهایی هستند که اهل قاره آفریقا هستند، پس بعضی از جنبه‌های فرهنگی، منش و بخشی از نوع گویش بین این دو شخصیت مشترک است، اگرچه یکی متعلق به دنیای واقعی و دیگری متعلق به دنیای خیالی است. در کل این اکتشاف فرهنگی چیزی است که [از شخصیتی به شخصیت دیگر] منتقل می‌شود.

وقتی از او سوال شد که پوشیدن لباس Black Panther و بر سر گذاشتن ماسک او چه حسی برای او داشت، در جواب گفت: «من اگر لباس هم بر تن نداشته‌باشم Black Panther هستم»

به نظر می‌آید بوسمن بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم آماده در اختیار گرفتن اداره کل یک کشور است، چه برسد به اینکه بخواهد عضوی از انتفام جویان ناجی دنیا هم باشد. کارگردان رایان کوگلر (Ryan Coogler) که اخیرا از او به عنوان «بهترین انتخاب برای کار» یاد می‌شود، قطعا می‌خواهد چالشی درون شخصیتی و کاملا واقع گرایانه را در فیلم ابرقهرمانانه خود به کار بگیرد. اخبار گرایش‌های ضدقهرمانانه تی‌چالا باید توسط طرفداران منبع اوریجینال مورد تایید قرار بگیرد، چرا که قهرمان آفریقایی گذشته‌ای طولانی دارد؛ خصوصا در سری کتاب‌های دان مک‌گرگور (Don McGregor) در دهه ۷۰ و نسخه‌های اخیر نوشته شده توسط تانیسی کوتس (Ta-Nehisi Coates) که در آنها این قهرمان دچار سردرگمی بین مسئولیتش به عنوان پادشاه و قدرت‌هایش به عنوان Black Panther شده‌است.

ta-nehisi-coates-black-panther

داشتن میل به ضدقهرمان بودن همچنین او را تبدیل به شخصیتی پیچیده‌تر می‌کند. دنیای سینماتیک مارول عمدتا بیشتر تمایل دارد چهره مثبت قهرمانانش را به نمایش بگذارد بنابراین کاراکترهای آن معمولا در ابتدا در حال مبارزه به شیاطین درون خودشان هستند. تونی استارک باید مشکلات اخلاقی و مهمانی‌هایش را برای مقابله با مسئولیت‌هایش کنار می‌گذاشت، در حالی که بیوه سیاه قبل از تبدیل شدن به یک قهرمان، فردی بود که در اثر شست‎وشوی مغزی تبدیل به یک قاتل بلفطره شده‌بود. حتی نماد بی عیب و نقص کاپیتان آمریکا نیز وقتی که عهدنامه سوکوویا در فیلم Captain America: Civil War شکل عملی به خود گرفت، شروع به تقابل با اصول خودش کرد، این نبرد وقتی که او دوست قدیمی خود یعنی باکی را در خطر دید، بیشتر شدت گرفت.

اولین حضور بوسمن در نقش پادشاه تی‌چالا نشان داد که او برای نقش کاملا مناسب انتخاب شده‌است، اگرچه کمی شاهد عدم رشد شخصیت در او بودیم که این موضوع به دلیل وقت کم کاملا قابل درک است. حضور Black Panther در طلوع Infinity War نه تنها باعث ایجاد تنوع در روند کند تغییرات ابرقهرمانان مارول می‌شود، بلکه قول داستانی حیرت انگیز را در حین شناختن یک پادشاه غیرعادی، به ما می‌دهد. و بله، این اتفاق بزرگی است.

Black Panther در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ و Avengers: Infinity War در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ راهی سینماها خواهند شد.

منبع: ScreenRant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.