اکران فیلم عجیب و جالب و راز آلود گرگ بازی

17 November 2018 - 17:23

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس) ، این فیلم سینمایی جدید که ساخته تازه عباس نظام دوست است همراه با تهیه کنندگی محمد علی نجفی قرار است از دوم آبان ماه سال ۹۷ به روی پرده سینما ها برود. نویسندگی این اثر را عباس نظام دوست و مجید اسلامی و علی نعمت‌اللهی به طور مشترک بر عهده دارند. مدیریت گروه تصویربرداری و فیلمبرداری این اثر بر عهده مسعود امینی تیرانی است و تدوین آن را نیز مستانه مهاجر بر عهده دارد.

این فیلم ” گرگ بازی” که یک فیلم پر بازیگر محسوب می شودیک داستانی متفاوت و راز آلود و پر از جنجال است که درباراه چندین دوست و رفیق قدیمی است که طی یک شب که در خانه ی یکی از دوستان که موزوثی است دور هم جمع می شوند و ماجرا های عجیب و جالبی پس از وارد شدن یک مهمان جدید به این جمع و خانه اتفاق می افتد.

از میان بازیگران و هنرمندان این فیلم میتوان به علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، مهسا علافر، فهیمه اَمَن‌زاده، احسان گودرزی، حمید پورآذری، امیرحسین قدسی، ژرژ پطرسی، منوچهر زنده‌دل، محمدرضا مالکی، سوده سعدایی و قاسم فرمانبردار اشاره کرد.

حضور در جشنواره‌ها:

در برگزاری سی و ششمین دوره از جشنواره جهانی فجر فیلم گرگ بازی برای اولین بار به نمایش درآمد، در بخش رقابتی جایزه بهترین فیلم اول، بازار جهانی و بخش غیر رقابتی “فانوس خیال” این دوره از جشنواره جهانی فجرحضور دارد.

عنوان «گرگ بازی» برای حضور در جشنواره‌های جهانی A Bigger Game است.

اولین اکران ‌مردمی فیلم سینمایی گرگ بازی با حضور بازیگران و عوامل این فیلم، پنجشنبه ۳ آبان ماه در پردیس سینمایی مگامال برگزار شد. از جمله نگار جواهریان , سهیلا گلستانی , مهسا علافر , ژرژ پطروسی ,حمید پورآذری , محمدرضا مالکی ستاره اسکندری و …در اکران گرگ بازی حضور یافتند.

دومین اکران مردمی فیلم «گرگ‌بازی» با حضور فریدون جیرانی، پژمان بازغی، ستاره اسکندری، لیندا کیانی، فهیمه امن‌زاده و دیگر عوامل فیلم دیشب در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.

عصر جمعه ۱۱ آبان ماه  سومین مراسم اکران مردمی فیلم گرگ بازی به کارگردانی عباس نظام دوست در پردیس سینمایی ملت با حضور رامبد جوان و بازیگران این فیلم سینمایی برگزار شد در این فیلم نگار جواهریان همسر رامبد جوان به ایفای نقش پرداخته است و سعید چنگیزیان , مهسا علافر , فهیمه امن‌زاده محمدرضا مالکی و عباس نظام دوست از جمله عواملی این فیلم بودند که روز جمعه در این اکران حضور داشتند.

چهارمین اکران ‌مردمی گرگ بازی با حضور هانیه توسلی و عوامل فیلم، جمعه ۱۸ آبان ماه در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

قسمتی از نقدی که درباره این فیلم انجام شده را در این جا به میان بیاوریم اما برای لو نرفتن داستان این فیلم از انتشار نقد کل داستان معذوریم. بهتر است در سینما به تماشای آن بنشینید تا موضوع داستان برای شما هم شفاف سازی شده باشد.

فیلم از لحظه شروعِ تیتراژ سعی دارد قرار داد فضایش را بنا بگذارد:

فیلم از لحظه شروع تیتراژ سعی دارد قرار داد فضایش را بنا بگذارد. اسامی بازیگران به همراه سایر عوامل سازندگان فیلم به صورت دایره وار بر تصویر نقش می‌بندند تا شاید به مخاطب بگویند همه در یک بازی حضور دارند. به نوعی مخاطبانی که هم به تماشای فیلم آمده‌اند ناظر بر یک بازی هستند. به محض شروع فیلم، از تصاویری با تم قهوه‌ای و کنتراست زیاد به همراه یک موسیقی راز آلود در خانه‌ا‌ی قدیمی، یک فضای مرموز را متصور می‌شویم. پرستو (با بازی نگار جواهریان) خواب ترسناکی را که دیده تعریف می‌کند تا زمینه‌‌ساز اتفاقات پیش رویشان شود. یک شروع خوب را شاهد هستیم که نوید یک داستان جذاب را می‌دهد. ما به عنوان مخاطب منتظر هستیم تا به زودی قصه‌ی اصلی که به نظر می‌رسد بر محوریت گرگ بازی شکل خواهد گرفت شروع شود و درگیر فیلم شویم. اما در عوض شاهد یک معرفی طولانی با تعداد زیادی شخصیت هستیم که هیچ کدامشان در ذهن نمی‌مانند. به طور مثال، از رابطه مهران (با بازی سعید چنگیزیان) و همسرش لیندا چیز زیادی دستگیرمان نمی‌شود. اطلاعاتی هم که از گذشته آنها به ما داده می‌شود فراتر از دیالوگ‌هایی که در زمان حالشان می‌شنویم نیست. یا نمونه دیگری از فلش بک‌ها، ماجرای دستگیری کاوه است که هیچ کمکی به پیشبرد قصه نمی‌کند. چرا که در ادامه هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود و در شخصیت پردازی کاوه نیز تاثیری ندارد.

 وقتی بازی شروع می‌شود، مخاطب نمی‌داند نسبتش با این بازی چیست. شخصیت‌ها را خوب نشناخته است. نمی‌داند چه چیز باید از تماشای این بازی جذبش کند. در واقع مخاطب از ابتدا نگران هیچ کدام از شخصیت‌ها نیست و گرگ بودن یا نبودن هرکدام برای او اهمیتی ندارد. میزانسن مشخصی نیز برای حرکت بازیگران در طول بازی شاهد نیستیم. اکثرا بدون دلیل از سرجایشان بلند می‌شوند و در محیط پرسه می‌زنند. تنها نکته‌ای که در قاب بندی بارز است، تفاوت موقعیت نشستن دکتر (با بازی علی مصفا) و همسرش هما (با بازی هانیه توسلی) با دیگران است. این دو در کنار هم با لباس‌های سیاه کاملا از بقیه متمایز شده‌اند و توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. دکتر اکثرا در بک گراند نماها‌ی دیگران حضور دارد و حضورش نشانی از احاطه کردن این آدم‌ها را القا می‌کند.

برای مشاهده عکس های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/cinemafars.official

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.