راه یابی فیلم درساژ به جشنواره سینه اروپا (Cineuropa) اسپانیا

17 November 2018 - 17:23

فیلم درساژ اولین فیلم پویا بادکوبه است که به کارگردانی آن پرداخته است و تهیه کنندگی آن بر عهده روح‌الله برادری می‌باشد این فیلم تنها نماینده رسمی کشور ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین بود. تهیه “درساژ” بر عهده روح الله برادری و سمیرا برادری است.

در خلاصه داستان ابن فیلم آمده است که دختر ۱۶ ساله ای در روند زندگی خود در یک دوراهی بزرگ ایستاده است. این داستان روایت زندگی این دخترک را بازگو می‌کند.

گلسا دختری ۱۶ ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت و از کاری صرفاً سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز، به دردسری پیچیده تبدیل می‌شود. اتفاقاتی که رخ می‌دهد، از اساس دیدگاه گلسا نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد.

عوامل این فیلم به صورت زیر هستند:

کارگردان: پویا بادکوبه

تهیه کننده: روح‌الله برادری و سمیرا برادری

نویسنده: حامد رجبی

بازیگران: نگار مقدم، علی مصفا، شبنم مقدمی، یسنا میر طهماسب، هوشنگ توکلی، جلال فاطمی، سیامک ادیب، علیرضا ثانی فر، علیرضا آقاخانی، لویی سیفی، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی

فیلمبرداری: اشکان اشکانی

تدوین: سپیده عبدالوهاب

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، این فیلم که پیش از این در جشنواره جنایت و مکافات در بخض رقابتی آثار لند سینمایی به کشور ترکیه  رفته بود، بار دیگر با حضور در جشنواره “سینه اروپا” (Cineuropa) در اسپانیا به رقایت می‌خواهد بپردازد.

نخستین فیلم پویا بادکوبه به تازگی در سی و دومین دوره از جشنواره بین المللی “سینه اروپا” (Cineuropa) به نمایش در خواهد آمد.
این جشنواره از تاریخ ۷ تا ۲۸ نوامبر ۱۶مصادف با آبان الی ۷ آذر در شهر سانتیاگو ده کومپوستلا اسپانیا برگزار می‌شود. “درساژ” در بخش Official International section جشنواره به نمایش در می‌آید که در این بخش از طریق رای مخاطبان، جایزه ده هزار یوروئی به بهترین فیلم تعلق خواهد گرفت. این فیلم با حضورش در بخش‌های دیگر از جشنواره‌های بین المللی و همچنین در سایت جشنواره مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است و نوید از فیلمی با کارگردانی برجسته و هنرمندانه می‌دهد که صحنه‌های خلاقانه و چشم‌گیری دارد.

‌پخش بین المللی “درساژ” برعهده دریم لب با مدیریت نسرین میرشب است.

همچنین در این دوره از جشنواره اروپا فیلم “سه رخ” جعفر پناهی که پیشتر موفقیت‌های زیادی را توانست در جشنواره‌های بین‌المللی که مهمترین آن جشنواره فیلم کن فرانسه بود، به دست آورد نیز یکی دیگر از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره «سینه اروپا» است و همچنین مستند “خانه سیاه است” از فروغ فرخزاد در بخش “سینما بدون قانون” و فیلم “مرز” به کارگردانی علی عباسی محصول سوئد نیز در بخش سینما فانتزی این رویداد بین‌المللی سینمایی به روی پرده خواهند رفت.

 برای مشاهده عکس های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

  • لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/cinemafars.official

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.