سعید سهیلی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران درباره ساخته جدیدش می‌گوید

17 November 2018 - 12:41

این کارگردان و تهیه کننده و نویسنده موفق سینمای ایران که کار خود را از سال ۱۳۷۵ و با نوسندگی فیلمنامه فیلم توفان شن آغاز کرده بود تا کنون توانسته است فیلم‌های موفق دیگری را به عرصه سینما تقدیم کند.

مجموعه کارهای وی به صورت زیر است:

توفان شن محصول سال ۷۵

مردی شبیه باران محصول سال ۷۵

مردی از جنس بلور محصول سال۷۷

سهراب محصول سال۷۸
شب برهنه محصول سال ۸۰

غوغا محصول سال۸۱

تارا و تب توت فرنگی محصول سال۸۲

سنگ، کاغذ، قیچی محصول سال  ۸۵
چهار انگشتی محصول سال ۸۵
چار چنگولی محصول سال ۸۷

ازدواج در وقت اضافه محصول سال ۸۸

گشت ارشاد محصول سال ۹۰
کلاشینکف محصول سال۹۲
گشت ارشاد ۲ محصول سال۹۵

از سال ۸۷ به بعد تمامی کارهای وی در زمینه کارگردانی و تهیه کنندگی و نویسندگی بوده است.

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، حال در این روزها، شاهد صحبت‌های تندی درباره سینما، مشکلات سیاسی، اجتماعی و سینمایی کشور از این بازیگر به چشم می‌خورد. چندی پیش اخباری منتشر شده بود که خبر از ساخت احتمالی فیلم سینمایی”ژن خوک” بود که این اثر به همکاری مشترک احمد کاوری و سعید سهیلی در نوشتن فیلمنامه در دست نگارش بوده است.

مدتی پیش احمد کاوری نویسنده این اثر مشترک در رابطه با این پروژه اظهار کرد:

 فعلا مشغول نوشتن فیلمنامه این اثر هستیم که بصورت مشترک با سعید سهیلی درحال انجام است. اما در آینده نزدیک ممکن است خود من و شاید هم آقای سهیلی، این فیلم را جلوی دوربین ببرد.

او تاکیید کرد که تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده سعید سهیلی است و در این رابطه گفت: نوشتن سیناپس آن تمام شده و فعلا با همدیگر، فیلمنامه را می‎نویسیم تا ببینم کداممان آن را جلوی دوربین ببریم.

او تاکیید کرد: سال‌های سال است که من و سعید با هم کار می‎کنیم. حتی من به عنوان بازیگر در چندین تئاتر که او در سال‌های دهه شصت روی صحنه می‌برد، بازی کرده‌ام و این آشنایی از همان دوران ادامه دارد.

او ادامه داد در عین اینکه فکر و عقاید ما نیز یکی است. شاید برخی فکر کنند که من جنس فیلم‌هایی که می‌سازم با او فرق دارد اما بالاخره شرایط صنعت سینما طوری است که هر یک در حوزه‌ای دغدغه و علاقه خاص‌تری دارد.

 او درباره این فیلم و محتوا و ژانر آن فرمود:

ژانر فیلم سینمایی ” ژن خوک” فیلمی اجتماعی-کمدی است. محتوای آن ممکن است به حواشی اخیر درمورد ادعای برخی راجع به ژن خوب و بد، ربط داشته باشد. بالاخره شرایطی است که برخی پیش آوردند و ادعایی را مطرح کرده‌اند. فیلمنامه در عین اینکه شاید کمدی باشد، برحسب مسائل روز، اجتماعی نیز خواهد بود. قصد داریم در اسرع وقت آن را بنویسیم و بسازیم. گرچه همه چیز بستگی به شرایط دارد.

سعید سهیلی در حین مشغولیت به پروژه ” ژن خوک” اخیرا نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «حرومی» را همراه با علی اصغری به پایان رسانده و در حین اقدام برای انجام کارهایی برای پروانه ساخت فیلم خود است.

 این کارگردان امروز با نگارش یادداشتی که آن را در اختیار «فیلم نیوز» قرار داده ، به استقبال ساخت این فیلم سینمایی رفته است.
سعید سهیلی یادداشتی کوتاه در این باره به تازگی منتشر کرده است که به این صورت است:

«آیا «ژن خوک» دستمالى است براى سر بى درد ؟ من سرم درد مى کند براى ساخت این فیلم. سر بى درد را دستمال نمى بندند ، اما من سرم درد مى کند، بد هم درد مى کند ، پس دستمال ساخت “ژن خوک” را به سر بسته ام، محکم هم بسته ام ، هم براى سختى هاى ساخت هم براى سختى هاى پس از ساخت.

لازم به ذکر است در روزهای آینده اسامی بازیگران و عوامل فیلم «ژن خوک» اعلام خواهد شد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.