واکنش رضا کیانیان به انتقادها از کمپین ” هم صدایی در برابر تحریم” تحریم ها دارا را داراتر، ندار را ندارتر و قدرتمندان را قدرتمندتر می کند!

17 November 2018 - 12:40

گروهی از اهالی سینما و هنرمندان کشور چندی پیش نامه‌ای علیه تحریم‌های دولت آمریکا واکنش نشان دادند و خواسته آن‌ها از مردم این بود که علیه این تحریم‌های بی‌رحمانه متحد شوند. اما برخی از آن‌ها به واسطه ملاحظات مرتبط با اقامت‌شان در آمریکا نه آن را امضا کردند و نه اینکه حاضر به انتشار ویدیوی اعتراضی که قبلا منتشر شده بود شدند و آن ‌ها سیاست سکوت را در قبال تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در پیش گرفتند.

گروهی از هنرمندان از جمله چهره‌های مطرح سینمایی ایران در روز سه شنبه پانزدهم مرداد، با انتشار یک ویدیو ـ که روایتی از زندگی سخت کودکان سرطانی بود ـ تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را به چالش کشیدند و محکوم کردند.

 تحریم‌هایی که در حوزه بانکی به منزله عدم امکان تأمین مالی برای خرید داروست و در واقع هرچند دارو و غذا مستقیم تحریم نشده، در عمل با توجه به آنکه امکان تأمین مالی برای آنها به واسطه تحریم‌های بانکی وجود ندارد، مستقیم دارو و غذا نیز مشمول تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا شده است.

این هنرمندان به صورت زیر بودند:

رضا کیانیان، پرویز پرستویی، رخشان بنی اعتماد، لیلی رشیدی، سحر دولتشاهی، مهتاب کرامتی، باران کوثری، الهام کردا، محسن کیایی، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، نرگس آبیار، پردیس احمدیه و… این ویدیو را منتشر و این صدا را تقویت کرده‌اند.

اما با آغاز این کمپین بعضی ازرسانه های فارسی زبان و اصول‌گرا به انتقاد از آن پرداختند.
به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، رضا کیانیان که در مراسم تشییع پیکر ضیاالدین دری، صحبت های تندی را به میان آورد، در واکنش به انتقادها از کمپین «همصدایی در برابر تحریم» در اینستاگرام خود نوشت:
رضا کیانیان که در مراسم تشییع پیکر ضیاالدین دری، صحبت های تندی را به میان آورد، در واکنش به انتقادها از کمپین «همصدایی در برابر تحریم» در اینستاگرام خود نوشت:

«تحریم های اقتصادی، دارا ها را دارا تر و ندار ها را ندار تر می کند. و اکثریت طبقه متوسط را هم به اردوی ندار ها می راند.
زمان احمدی نژاد را که فراموش نکرده ایم. دزدی و اختلاس به اوج خودش رسید.یک عده برای دور زدن تحریم ها ثروت کشور را بالا کشیدند و یک عده هم از آب گل آلود ماهی گرفتند. و فشار های اقتصادی و اجتماعی و امنیتی هر روز بیشتر شد.

این فشار ها روی دوش من و شما بود . نه قدرتمندان و اختلاس گران و دزدان و کاسبان تحریم.
پول اختلاس هایی که آن زمان و بعد تر شد از جیب
ما رفت و به جیب آن ها سرازیر شد.

تحریم ها طبقه متوسط را فقیر و فقرا را در گرسنگی و بی دارویی و بی پناهی نابود خواهد کرد و دست دزدان و اختلاس گران را باز تر می کند.
و چون شرایط از حالت عادی خارج می شود ، شرایط امنیتی هم برای ما سخت تر خواهد شد.

پس به راحتی می توان فهمید تحریم ها، فقرا و طبقات متوسط را نشانه گرفته است.
در عراق، لیبی ، سوریه، یمن و … مردم عادی نابود شدند و می شوند! نه قدرتمندان. جنگ و تحریم ، قدرتمندان را قدرت مند تر می کند.
بی عدالتی ، بی عدالتی را نابود نمی کند!
جنگ، جنگ را تمام نمی کند!
فقر ، فقر را از بین نمی برد!
تحریم ها ما را نشانه گرفته است.
برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سربزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.