افتتاحیه جشنواره فیلم رشد با نمایش فیلم اتاق تاریک ساخته روح الله حجازی

22 November 2018 - 13:31

فیلم اتاق تاریک ساخته روح‌الله حجازی که وی تهیه کنندگی و نویسندگی  آن را نیز بر عهده دارد در سال ۹۶ تولید شده است.

روح الله حجازی با این فیلم و پس از ۳ سال از آخرین ساخته‌اش به نام “مرگ ماهی” با بازیگرانی همچون ساره بیات و ساعد سهیلی به سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر رفت.

این دو بازیگر محبوب تنها کسانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. مدیریت تصویربرداری و فیلمبرداری این اثر بر عهده پیمان شادمانفر و موسیقی آن را کارن همایونفر ساخته است.

دیگر عوامل فیلم به این صورت هستند:

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سید روح‌الله حجازی

طراحی و ترکیب صداها: امیرحسین قاسمی

تدوین: رضا شهبازی

جلوه‌های بصری: جواد مطوری

مدیر صدابرداری: حسین بشاش

طراح چهره پردازی: عباس عباسی

دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امیر علیازی

طراح صحنه: بهادر حسین‌زاده

طراح لباس: مروارید کاشیان

فیلمبردار: ادیب سبحانی

مدیرتدارکات: امیر اسکندری

منشی صحنه: دنیا راد

عکاس: امیرحسین شجاعی

مشاور رسانه ای: آریان امیرخان

این اثر جز پنجمین اثر از ساخته های روح الله حجازی است که تمامی آثار با استقبال مخاطبان زیادی روبه‌رو شده است. فیلم‌های “در میان ابرها”، “زندگی خصوصی آقا و خانم میم”، “زندگی مشترک آقای محمودی و بانو” و “مرگ ماهی” از دیگر آثار این کارگردان به شمار می‌رود. همچنین او پس از عدم موفقیت در ساخت فیلم “گربه رو”  (Cat Walk) به دلیل مشکلات ممیزی، سراغ فیلم “اتاق تاریک” رفت. فیلم جدید حجازی به نام “اتاق تاریک” یک درام روانشناسانه است که به آسیب های اجتماعی و ارتباط میان آنان می پردازد.

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، این فیلم روح الله حجازی از اواخر آذر ماه در سینماهای سراسر کشور به روی پرده می رود و همچنین حضور آن در جشنواره های بین المللی همچنان ادامه خواهد داشت.

این فیلم اخیرا در جشنواره بین المللی که در هانوی ویتنام برگزار شده بود حضور داشته است و توانسته بود جایزه اصلی جشنواره بین المللی فیلم هانوی را دریافت کند، در این روزها آغازگر جشنواره فیلم رشد خواهد بود و در افتتاحیه این جشنواره، فیلم “اتاق تاریک” به نمایش در خواهد آمد.

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، یک رویداد سینمایی است که همه ساله توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌گردد. قدمت این جشنواره به ۴۴ سال باز می‌گردد و ۳۷ دوره از آن تا به حال برگزار گردیده است.

این جشنواره بین‌المللی نخستین بار در سال ۴۲ که نامش ” جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های آموزنده” بود، برگزار گردید و پس از مدت کوتاهی به دلیل انقلاب سال ۵۷ برگزاری آن متوقف شد و سپس از دوره بیستم به نام ” جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های آموزش و تربیتی رشد” تغییر پیدا کرد و تا کنون مشغول به برگزاری این جشنواره با این نام در هر سال توسط مجری خود، بوده‌اند.

این جشنواره تا دوره بیستم فقط در تهران و پس از دوره بیست و پنجم علاوه بر تهران در مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر هم برگزار می‌شود.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.