فیلم سینمایی تگزاس ۲ با حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی

19 November 2018 - 09:43

به گزارش سینماگیمفا (سینما فارس)، این فیلم سینمایی به نام تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان بوده است که در سال ۹۶ تولید شده است و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در تمامی سینماهای ایران اکران شده‌ است. این فیلم در ژانری کمدی با هنرنمایی ۳ کمدین معروف و محبوب سینما ساخته شده است.

بازیگران این فیلم به همراه نقش‌هایشان به ترتیب زیر است:

  • حمید فرخ‌نژاد در نقش دایی هوشنگ
  • سام درخشانی در نقش ساسان
  • پژمان جمشیدی در نقش بهرام
  • گابریلا پتری در نقش آلیس
  • توگان تی شی را
  • آدریانو تولوزا
  • تی آگو متوس
  • فرانسین لیما
  • لی بوم بوم

عوامل فیلم تگزاس به ترتیب زیر هستند:

نویسندگان: بابک کایدان و میثم کایدان، مجری طرح: مریم رحیمی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی، مدیر فیلمبرداری: داود رحمانی، تدوین: موحد شادرو، طراح صحنه و لباس: محسن غلامی، آهنگساز: امیر توسلی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، صدابرداران: محمود خرسند و سهیل متولی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح جلوه‌های ویژه: حسن نجفی، علی فرشچی، عکاس: سید حسام‌الدین اطیابی، مدیر تولید ایران: مجتبی متولی، مدیر تولید برزیل: امیر رحیمی، منشی صحنه: نرگس مشایخی، مدیر تدارکات: منیزی علن، طراح تیتراژ: پژمان ابوالقاسمی، روابط عمومی: نگین موسوی، مدیر تبلیغات: میثم معراجی.

در خلاصه فیلم “تگزاس” گفته‌اند: هرگز یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس!

داستان این فیلم این طور است:

این فیلم درباره دو دوست است که یکی از آنها در برزیل زندگی می‌کند و دیگری نیز خواستار این است که او هم مقیم کشور برزیل شود. این دو دوست بهرام و ساسان نام دارند (پژمان جمشیدی و سام درخشانی در این شخصیت‌ها به ایفای نقش میپردازند). ساسان در کشور برزیل در حال زندگی است و بهرام نیز می‌خواهد هر چه زودتر به برزیل برود. برای همین تصمیم به سرپرستی یک کودک برزیلی میگیرد . نامزد ساسان که آلیس نام دارد به یکی از گنگسترهای بزرگ به نام کارلوس بدهکار است و در ازای پول می‌خواهد آلیس با آن ازدواج کند. ساسان هم در پی جور کردن پول این گنگستر است. بهرام نیز پولی ندارد تا اینکه او در یک قرعه کشی پوشک بچه مبلغ زیادی برنده می‌شود ولی چون به صورت اتفاقی پله ستاره فوتبال جهانی را می‌زند و فرار می‌کند تحت تعقیب پلیس برزیل و همین طور افراد کارلوس قرار می‌گیرد. بهرام و ساساسان برای نجات آلیس که توسط افراد کارلوس دستگیر شده‌ است از دایی هوشنگ کمک می‌خواهند و در نهایت به جزیره تگزاس می‌روند تا آلیس را نجات دهند.

در زیر به بخشی از نقد یکی از منتقدین درباره این فیلم می‌پردازیم.

“تگزاس” اثری است که بصورت خلاصه همان حال و هوای « خوب ، بد ، جلف » را دارد با این تفاوت که در اینجا لوکیشن فیلم تغییر کرده تا فیلمساز بتواند از محدودیت‌های فرهنگی که در داخل ایران وجود دارد فاصله بگیرد و شوخی‌های جنسی مبتذل اش را با رنگ و لعاب بیشتری به کار بگیرد. شوخی‌هایی که از کنایه‌های جنسی گرفته تا مایو و غیره، پیکره “تگزاس” را تشکیل می دهد؛ با این توضیح که این بار فیلمنامه ای هم به چشم نمی خورد.

” تگزاس” از شوخی‌های جنسی متعدد و رقص و پایکوبی‌های گاه و بی‌گاهی تشکیل شده که سکانس به سکانس بدون آنکه منطق یا دلیل مشخصی برای شکل‌گیری آن وجود داشته باشد،در تصویر نقش می بندد و آنگونه که احتمالا سازندگان انتظار دارند، تماشاگران نیز می‌بایست به تکان دادن کمر و رقصیدن بازیگران بخندند!

کیفیت ساخت کمدی در سینمای ایران چنان به حد ناامید کننده‌ای رسیده که امروز فیلمسازان شکست خورده‌ای مانند اطیابی که ساخته قبلی‌اش به نام “ماه گرفتگی” یکی از ضعیف ترین آثار یک دهه اخیر سینمای ایران بوده نیز برای به سود رسیدن در سینما، رو به کلیشه های ساخت کمدی بین المللی می آورد و در این بین کوچکترین اهمیتی نیز به فیلمنامه و کیفیت شوخی‌ها و بطور کل، مبحث فیلمسازی نشان نمی دهد چرا که می داند مخاطب اینگونه آثار تنها قرار است به حماقت بی حد و حصر آدم‌های داستان بخندد و آنان را به حال خود رها کند تا در مقابل تصویر دست و پا بزنند.

“تگزاس” در پایان مسیر، خود را برای ساخت قسمت دوم باز می گذارد تا پس از بررسی میزان فروش، سازندگان به سراغ ساخت قسمت بعدی بروند که احتمالاً همینطور هم خواهد شد. در روزهایی که سینمای ایران با معضل فروش فیلم مواجه است، به نظر می‌رسد که “تگزاس” و آثار مشابه آن تنها امید برای چرخاندن چرخه این صنعت در ایران می‌باشد و باید منتظر حضور بسیار بیشتر اینگونه آثار در سینماها بود.

 عوامل فیلم سینمایی تگزاس بعد از فروش بالا در گیشه که در بهار امسال به آن دست پیدا کرده‌بودند، تصمیم به ساخت قسمت دوم از این فیلم سینمایی را دارند.

پیش‌ تولید تگزاس ۲ با هنرنمایی پژمان جمشیدی و سام درخشانی و کارگردانی مسعود اطیابی شروع شد.

اخبار حاکی از آن است که این فیلم در ایران جریان خواهد داشت. دقیقا بر عکس قسمت اول که بیشتر اتفاقات آن، در خارج از کشورمان رخ داد. قسمت دوم این فیلم نیز هم به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان به طور مشترک تولید می‌شود.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.