سی‌وششمین قسمت و قسمت پایانی از فصل چهارم “هزار داستان”

19 November 2018 - 09:43

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، مجمومه تلویزیونی هزار داستان عنوان برنامه است که در شبکه نسیم پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی نژاد در ماه‌های رمضان و محرم سال ۹۷ در تلویزیون پخش شد. این برنامه در هر قسمت ۹۰ دقیقه‌ای از شبکه نسیم پخش شد تا اینکه به تازگی فصل چهارم این مجموعه نیز با ویژه برنامه پایانی روی آنتن رفت. این برنامه در طول ماه‌های رمضان و محرم و صفر هر شب ساعت ۲۱ به روی آنتن می‌رفت. ساعت‌های بازپخش “هزار داستان” ۳ بامداد، ۱۱ صبح و ۱۷ عصر روز بعد است. این برنامه از دو بخش اصلی شامل بخش مستند و بخش استودیویی تشکیل شد و نوعی نگاه و شکلی متفاوت از سوژه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد که هر شب با میزبانی از یک مهمان سرشناس که همراه ارتباط و نقطه مشترکی با سوژه‌ای که مطرح شده بود همراه بود. این برنامه از تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۹۷ اولین قسمت از برنامه خود را روی آنتن برد و در ۲۰ قسمت پخش شد و سرانجام قسمت پایانی فصل ۴، در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۷ روی آنتن شبکه نسیم رفت.

هدف مجموعه “هزار داستان” نشان دادن امید و توکل و سعی و تلاش بی وقفه در موقعیت‌های سخت و دشوار بود که انسان‌های زیادی با ایستادگی توانستند  راه درست زندگی  را در این مسیر سخت به دست آورند و نگاه تازه‌ای به زندگی پیدا کنند.

مجریان این مجموعه تلویزیونی به این صورت بوده‌اند:

محمد بحرانی

رضا رشید پور

اردلان شجاع‌کاوه

کتایون ریاحی

سوگل طهماسبی

امیر حاج‌رضایی

نادر سلیمانی

محمدحسین میثاقی

امین زندگانی

رویا تیموریان

فریبا متخصص

افسانه بایگان

دنیا مدنی

تعدادی از عوامل این مجموعه تلیویزیونی به ترتیب زیر است:

سید منصور نیکخواه خوشکلام به عنوان کارگردان تلویزیونی

 رضا نمازی تحت عنوان مدیر فیلمبرداری

حسین حاتمی طراح نور

فرزام انصار ساخت دکور

این برنامه بعد از پخش چندین قسمت از آن با توجه به ساختار و طراحی آن با استقبال زیادی از مخاطبان شبکه نسیم همراه شد و توانست پخش خود را در چند فصل ادامه دهد. فضای ضبط برنامه، مکانی استیجاری با دکورهای ثابت برای ضبط دو برنامه «شبی با عبدی» و «هزار داستان» است که تهیه‌کننده هر دو آنها جواد فرحانی است.

طی مصاحبه عوامل این مجموعه تلویزیونی با خبرگزاری‌ها، مریم نوابی‌نژاد که کارگردان این برنامه است و خود نیز دستی بر خبر و خبرنگاری دارد در مورد پیدا کردن سوژه‌ها و روند برنامه گفت:

من شخصاً به‌دنبال سوژه‌ها هستم. اینکه می‌گویم همه این سوژه‌ها برای من است، دلیل دارم. اینکه می‌دانم همه اینها دغدغه‌ام است و اینها را می‌بینم؛ کافی‌شاپ یا آرایشگاه یا هرجای دیگری می‌روم، داستان پیدا می‌کنم. نمی‌توانم از کنار این موضوعات بی‌تفاوت عبور کنم. یک وقت‌هایی هم از دل یک تیتر و یا در اتوبوس یا توسط دوستان داستانم را انتخاب می‌کنم. این روحیه را دارم تا تهِ داستان یک نفر بروم.

او اعلام کرد: برنامه «هزار داستان» چند تفاوت عمده با دیگر برنامه‌ها دارد؛ مهمان‌های برنامه ما خیلی حالشان خوب است. آدم‌های ما همه آدم‌های عاقبت‌به‌خیری هستند که هزار مشکل دارند، در صورتی که خیلی به واقعیت زندگی نزدیک‌‌اند و صبور هستند.

جواد فرحانی تهیه کننده برنامه “هزار داستان” پس از پایان یافتن سری اول این برنامه گفته بود: تلویزیون باید در این زمینه تصمیم بگیرد و البته باید چند روزی بگذرد تا بازخوردها را هم دریافت کنیم.

او درباره این نوع برنامه‌ها و همچبن حال و هوایی در تلویزیون گفت:

ما به چنین فضایی که مردم از داستان های واقعی زندگی خود با این شیوه صحبت کنند، اعتقاد داریم چون مردم به این ترتیب می توانند بفهمند که مشکلات برای همه وجود دارد و باید یاد گرفت که با این مشکلات و سختی ها مبارزه کرد و به زندگی ادامه داد. امکان ندارد همیشه همه چیز در آسایش و رفاه باشد و ما اعتقاد داریم که باید این فضا را نشان داد با این حال باید دید نظر مدیران چیست و اگر مدیر شبکه نسیم در این باره تصمیمی بگیرد ما در خدمت کار هستیم.

وی ادامه داد: مشکلات مالی همیشه هست و چندان مساله پیچیده ای نیست. بستگی به انگیزه و علاقه دارد که بتوانید با تلویزیون تعامل کنید و به فکر برنامه سازی باشید و خدا را شکر شرایط در شبکه نسیم خوب است.

در ادامه او گفت: ما به مقتضیات زمان پیش خواهیم رفت و اگر فصل بعدی برنامه ساخته شود شاید خوب باشد که از روانشناس هم بهره بگیریم چون روانشناسی یک علم است و در صورت مباحث کارشناسی خیلی خوب است که بتوانیم در این حوزه ورود کنیم و هرچقدر به این وسیله بار علمی برنامه بالاتر برود هم برای تلویزیون و هم مردم خوب است و هم کیفیت برنامه سازی را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است برنامه “هزار داستان” اولین برنامه مناسبتی شبکه نسیم بوده است.

به گزارش روابط عمومی برنامه «هزار داستان»، سی‌وششمین قسمت از فصل چهارم برنامه «هزار داستان» (یعنی فسمت پایانی این مجموعه) جمعه ۲۵ آبان‌ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم رفت، ویژه برنامه‌ای با اجرای سپند امیرسلیمانی، امین زندگانی، امیرحسین رستمی و دنیا مدنی و با حضور آزیتا لاچینی و مهمان‌های برگزیده از مجموع ۳۵ قسمت پخش شده در فصل چهارم این برنامه است.
برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.