روایتی از رضا داوود نژاد پس از مرگ مادر بزرگ احترام سادات حبیبیان معروف به مامان آتی

19 November 2018 - 01:18

به گزارش سینما گیمفا (سینما فارس)، احترام سادات حبیبیان بازیگر قدیمی سینمای ایران بود. او مادر علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما و تلویزیون و همچنین محمدرضا داوودنژاد بازیگر سینما تلویزیون است. نوه‌های وی نیز زهرا داوودنژاد، رضا داوودنژاد و مونا داوودنژاد از بازیگران سینما و تلویزیون است. او که مدت زیادی را در بیمارستان به علت بیماری بستری بود سرانجام در صبح روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ در شهرستان کرج به دلیل کهولت سن درگذشت.

او در فیلم‌های مصائب شیرین سال ۷۷ ، بهشت از آن توست  سال ۷۹، بچه‌های بد سال ۷۹، دختری در قفس سال ۸۱، هوو سال ۸۴، مرهم سال ۸۹ و کلاس هنرپیشگی سال ۹۰ به ایفای نقش پرداخته بود.

از جمله جوایزی که از آن خود کرده بود به ترتیب زیر بود:

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن درهفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم مصائب شیرین

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در دوره ۱۴ منتخب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم مصائب شیرین سال ۷۸

مراسم تشییع احترام‌ سادات حبیبیان  در روز یکشنبه ۲۰ آبا ماه سال ۹۷ با حضور خانواده وی و تعدادی از هنرمندان از جمله کامبوزیا پرتوی، امیرحسین ثقفی از کارگردان سینما و خانواده داودنژاد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد و پیکر این بازیگر در این قطعه به خاک سپرده شد.

مراسم ختم این مرحوم سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ در مسجد رسول واقع در میدان کاج برگزار شد.

در این مراسم علیرضا داوودنژاد، رضاداوود نژاد، محمدرضا داوود نژاد، ترلان پروانه، غزل بدیعی (همسر رضا داوودنژاد)، محمد حبیبیان (بازیگر)، یحیی سپهری شکیب (اهنگساز)، سجاد سپهری شکیب (فیلمبردار)، بهمن سپهری شکیب (آهنگساز) و … حضور داشتند.

رضا داوود نژاد نوه مرحومه احترام سادات حبیبیان پس از گذشت یک هفته از مرگ مامان آتی روایتی از آخرین روزهای زندگی او بازگو کرد.

وی گفت: وقتی قرار بود با “مامان اتی” جلوی دوربین قرار بگیری،خیالت راحت بود. مامان اتی” وقتی سال‌ها قبل برای فیلم «مصائب شیرین» سیمرغ می‌گرفت، گفت من سال‌ها برای بازیگران و عوامل پشت دوربین فیلم‌های پسرم پیاز داغ درست می کردم و حالا دارم فیلم بازی می‌کنم و جلوی دوربین می روم.

به گفته رضا داوود نژاد،  فاصله جلوی دوربین و پشت دوربینی که “مامان اتی” قرار می‌گرفت، خیلی کم بود. وقتی با “مامان اتی” جلوی دوربین قرار می‌گرفتی خیالت راحت بود، یک جوری ازت بازی می‌گرفت که تعجب می‌کردی! واقعا خیلی باهوش بود به هرحال مادر علیرضا و محمدرضا داودنژاد بود و من فکر می‌کنم این “دی ان ای” خانواده داودنژاد از او بود و تا روز آخر هم سعی می‌کرد به همه انرژی بدهد.

در ادامه گفت: “مامان اتی” یک ستون برای خودش در خانواده بود و یک مرجع انرژی. هر کسی حالش بد می‌شد اگر چند دقیقه پیش او می‌نشست و با ایشان حرف می‌زد حالش خوب می‌شد؛ از بس که با محبت بود و حواسش به همه بود.

این بازیگر درباره آخرین روزهای زندگی مادر بزرگ خود گفت:

یادم نمی‌رود وقتی همه نوه‌ها بالا سرش جمع شدیم، “یحیی” یکی از نوه‌ها نبود و از ما می‌پرسید که چرا او نیست؟! هوشیاری بالایی داشت و واقعا از همه خداحافظی کرد به هر کسی با توجه به رابطه‌ای که داشت، یک پیامی داده بود همه را برای رفتن آماده کرده بود و می‌دانست که می رود.

 یکی دو روز آخر به کما رفت و همه ما را آماده کرده بود مخصوصا اینکه طوری شد که مونا دیگر نوه‌اش و بازیگر فیلم «مصائب شیرین» هم خودش را رساند و آخرین روزها در بیمارستان او را ملاقات کرد و همه چی برای یک خداحافظی باشکوه آماده شده بود.

او در پاسخ به سوالی که مبنی بر حضور دوباره وی در فیلم ” مصائب شیرین ۲” بود گفت:

با توجه به شرایط جسمانی اخیر مادربزرگ،بابا می‌دانست “مامان اتی” امکان حضور جلوی دوربین را ندارد اما هر بار که او را می دید، می گفت زودتر خوب شو چون می خواهیم “مصائب شیرین ۲” بسازیم.

این بازیگر در آخر از پرسنل بیمارستان «قائم» کرج و ریاست بیمارستان دکتر قبادزاده و بخش ای سی یو و دکترها بیاتی و فرهمند و وزارت بهداشت در این روزهای سخت کمک کردند تشکر کرد و نیز قدرانی از خانه سینما،دست‌اندرکاران سینما و مسوولان بهشت زهرا و اهالی رسانه که در غم از دست دادن احترام سادات حبیبان همراه‌شان بودند، به عمل آورد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر و ویدیوها و اخبار روز سینمای ایران به صفحه اینستاگرام ما نیز سر بزنید.

لینک اینستاگرام:

Https://Www.Instagram.Com/Cinemafars.Official

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.