چرا باید تولید فیلم‌های اصلی X-Men برای مدتی متوقف شود

14 September 2016 - 10:00

اوایل امسال، فیلم X-Men: Apocalypse «مردان اکس: آخرالزمان» نه تنها پایانی بر سه‌گانه First Class بود که در سال ۲۰۱۱ شروع شد، بلکه راه را برای شروعی جدید در فرنچایز X-Men هموار کرد. با این وجود، هنوز هم آینده سری فیلم‌های مردان اکس به طور قطعی نمایان نشده‌است. کارگردان برایان سینگر (Bryan Singer) اخیرا در مورد فیلم دیگری از X-Men صحبت کرده‌است که قرار است در دهه ۹۰ میلادی جریان داشته‌باشد و به احتمال زیاد جهش یافتگان را به فضا نیز خواهد برد، ولی چنین فیلمی هنوز چراغ سبز دریافت نکرده‌است. به همین دلیل، شاید بهتر باشد که استودیوی ۲۰th Century Fox ساخت فیلم‌های اصلی X-Men را برای مدتی متوقف کرده و اجازه دهد که دنیای این فیلم‌ها توسط اسپین‌آف‌های در دست ساخت گسترده‌تر شود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

اجازه دهید نگاه کوتاهی به این موضوع داشته‌ باشیم که قهرمانان جهش یافته در فیلم X-Men: Apocalypse در کجای کار قرار دارند. چارلز اگزویر (Charles Xavier) که اخیرا موهای خود را از دست داد، در نهایت تصمیم گرفت تا شروع به تربیت گروهی کند که هم جهش یافتگان و هم مردم عادی را از خطرات احتمالی در امان نگه دارند. به نظر که این موضوع می‌تواند شروعی تازه برای فرنچایز باشد. مشکل اینجاست که به لطف آینده درخشان به نمایش درآمده در فیلم X-Men: Days of Future Past «مردان اکس: روزهای گذشته آینده» نه تنها می‌دانیم که اتفاقات این دوره زمانی تشابه زیادی با داستان‌های اصلی خواهد داشت (اگرچه با کمی تفاوت)، بلکه بسیاری از این کاراکترها نیز در ۴۰ سال آینده زنده خواهند بود. این شخصیت‌های اصلی زمانی کافی برای درخشیدن داشته‌اند و برای مدتی بهتر خواهد بود که تعدادی از همتایان آنها در First Class (مخصوصا آنهایی که در Apocalypse معرفی شدند) مدت زمانی کافی برای حضور در این سری از فیلم‌ها را به دست بیاورند، و بهتر است که تمرکز بر روی کاراکترهایی باشد که به اندازه کافی معرفی نشده‌اند.

۱۵۴

مشکلِ دیگر اینجاست که فیلم‌های اصلی مردان اکس بسیاری از داستان‌های اصلی را در ۱۶ سال اخیر تکرار کرده‌اند. انسان‌ها از جهش یافتگان نفرت دارند، مگنیتو اعتقاد دارد که جهش یافتگان نسل برتر هستند، او و پروفسور اکس وارد مشاجره می‌شوند و غیره. البته لزوما ایرادی بر این المان‌ها وارد نیست، ولی به مرور در حال از دست دادن رنگ و بوی خود هستند. به نظر احمقانه است که بخواهیم تصور کنیم که استودیوی فاکس دیگر فیلمی با عنوان X-Men نمی‌سازد، ولی برای استودیو کار عاقلانه این خواهد بود که برای حداقل پنج سال از ساخت این فیلم‌ها فاصله بگیرد تا بتواند در این مدت ایده‌های جدید و تازه برای قهرمانان معروف خود پیدا کند تا مجبور نشود دوباره داستان‌های قدیمی را بازگویی کند که قبلا در فیلم‌های اصلی مردان اکس و سری First Class به کرات شاهد آنها بوده‌ایم.

خوشبختانه، اسپین‌آف‌های مربوط به دنیای X-Men می‌توانند این خلا به وجود آمده در چند سال آینده را پر کنند. درست است که هیو جکمن (Hugh Jackman) سال آینده قصد دارد به ماجراجویی خود به عنوان وولورین در دنیای مردان اکس پایان بدهد ولی Deadpool می‌تواند جای او را به عنوان شخصیت جدید محبوب این سری بگیرد، که هم اکشنی مناسب را به وجود بیاورد و هم شوخی‌های نامناسب خود را وارد فیلم کند. این مزودر پرحرف به همراه همکارش Cable می‌تواند با همکاری مسیر را برای ایجاد گروه X-Force هموار کند، گروهی نیمه نظامی، متشکل از جهش یافتگان با تجربه. همچنین جهش یافتگان جدید نیز وجود دارند، که می‌توانند گروه دیگری از نوجوانان را زیر نظر چارلز اگزویر تشکیل دهند، پس اینطور نیست که طرفداران به طور کامل از گروه قهرمانان اصلی فیلم جدا شوند. به علاوه، اگر این جهش یافتگان جدید قرار باشد در دهه ۹۰ میلادی باشند، می‌توانیم هنوز کاراکترهای در حال رشد مانند سایکلاپس، جین گری و استورم را ببینیم، البته نه به عنوان نقش اصلی. فیلم Gambit در حال حاضر مشکلاتی را در مسیر ساخت خود تجربه می‌کند، ولی اگر این مشکلات برطرف شود، این شخصیت نیز می‌تواند گوشه‌ای دیگر از دنیای این فیلم‌ها را در اختیار بگیرد. پس منظور این نیست که فاکس باید به طور کاملا فرنچایز X-Men را کنار بگذارد، موضوع فقط این است که آنها باید برای مدتی سفر با کاراکترهای اصلی را کنار بگذارند و مسیر را برای حضور شخصیت‌های دیگر هموار کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سری X-Men باید به مسیر خودش ادامه بدهد یا اجازه بدهد که اسپین‌آف‌ها برای مدتی داستان فرنچایز را جلو ببرند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    من فکر می کنم اگر دنیای ایکس من مثل دنیای مارول/دیزنی توسعه می کرد و فرصت های قصه گویی بیشتری پیدا می کرد تا روش فعلی. و متاسغانه آخرین غیلم سینگر واقعا بد بود. امیدوارم فاکس هم یه چیزی شبیه برادران روسو پیدا کنه.