دلیل کارگردانی نکردن سیلوستر استالونه در فیلم کرید ۲

21 November 2018 - 19:30

سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) افشا کرد که چرا کارگردانی فیلم Creed 2 «کرید ۲» را برعهده نداشته است، در حالی‌ که برنامه‌ی اصلی گروه سازنده این‌چنین بوده است. کرید ۲ هشتمین فیلمی است که استالونه در آن نقش راکی بالبوا را بازی می‌کند، و کاملا عادلانه است که بگوییم این شخصیت ماجراجویی سینمایی جالبی را پشت سر گذاشته است. فیلم‌نامه‌ی فیلم Rocky «راکی» اریجینال توسط استالونه نوشته شده بود، که تنها در صورتی اجازه‌ی استفاده از آن را داده بود که خودش نقش راکی را بازی کند. با وجود مشکلاتی که سر راه آن پروژه قرار گرفت، راکی به یکی از فیلم‌های موفق در مراسم اسکار آن سال تبدیل شد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

پروژه‌های بعدی استالونه چندان موفق نبودند، تا اینکه فیلم Rocky II «راکی ۲» را ساخت. این دنباله باز هم موفق ظاهر شد، و او در سه دنباله‌ی دیگر نقش راکی بالبوا را بازی کرد، تا اینکه در سال ۱۹۹۰ و با Rocky V «راکی ۵» این شخصیت را کنار گذاشت. آن فیلم تقریبا از نظر همه‌ی مخاطبان فیلم بدی بود – حتی خود استالونه – و زمانی که دوران حرفه‌ای استالونه در اوایل قرن ۲۱ دچار رکود خاصی شد، او دوباره با فیلم Rocky Balboa «راکی بالبوا» برگشت. این فیلم باعث بازگرداندن شهرت این شخصیت شد، و استالونه را در فیلم‌های Rambo «رمبو» سال ۲۰۰۸ و The Expendables «بی‌مصرف‌ها» به موفقیت رساند.

با وجود اینکه قرار بود فیلم راکی بالبوا آخرین فیلم این شخصیت باشد، راکی دوباره در فیلم Creed «کرید» حضور داشت، جایی که آدونیس پسر آپولو کرید را برای تبدیل شدن به یک مبارز بی‌نظیر آموزش می‌داد. آن فیلم محصول سال ۲۰۱۵ با استقبال خوبی از طرف منتقدان روبرو شد، و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای استالونه به ارمغان آورد. استالونه قبلا فیلم‌های راکی ۲، راکی ۴ و راکی بالبوا را کارگردانی کرده بود، اما در حالی که قرار بود کارگردانی کرید ۲ را نیز برعهده داشته باشد، کارگردانی فیلم به استیون کیپل جونیور (Steven Caple Jr) سپرده شد. استالونه در مصاحبه‌ای که به تازگی انجام داده دلیل این کار را بیان کرد:

قرار بود من کارگردان فیلم باشم، اما متوجه شدم که باید به جوان‌ها میدان بدهم. این پسر (استیون کیپل جونیور) استعداد و انرژی زیادی دارد. ساختن چنین فیلم‌هایی برای من خیلی سخت است، چون هم باید کارگردانی کنم و هم در فیلم بازی کنم. باید دو کار را همزمان انجام دهم. فیلمبرداری فیلم حداقل ۶ ماه طول می‌کشد، به اضافه‌ی یکسال پیش‌تولید، پس وقتی کار تمام شود استیون حدود ۲ سال درگیر این فیلم بوده است.

با اینکه استالونه بهتر از هرکسی فرنچایز راکی را می‌شناسد، اما احساس کرده سپردن کارگردانی این فیلم به شخصی دیگر کار درستی است. کارگردانی و بازیگری همزمان اصلا کار آسانی نیست، و آخرین باری که استالونه کارگردانی یک فیلم را برعهده داشت – بی‌مصرف‌ها سال ۲۰۱۰ – حین یک سکانس مبارزه‌ی خشن گردنش شکست. البته استالونه در نوشتن فیلم‌نامه‌ی کرید ۲ نقش داشته، پس به اندازه کافی تاثیر خودش را روی این فیلم گذاشته است.

در فیلم کرید ۲، آدونیس (با بازی مایکل بی جردن (Michael B. Jordan)) به مبارزه با پسر ایوان دراگو، بوکسوری می‌رود که در فیلم راکی ۴ پدر او را در رینگ کشته بود. با اینکه آن فیلم دنباله‌ی سرگرم کننده‌ای بود، اما به نوعی مسخره به نظر می‌آمد و با لحن فرنچایز راکی متضاد بود، پس حال باید منتظر ماند و دید کرید ۲ چطور می‌تواند سبک و لحن این دو فرنچایز را با هم ترکیب کند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.